Kaip padėti darbuotojams greičiau adaptuotis prie naujų technologijų pataria užsakovų ir paslaugų tiekėjų valdymo sistemos „Serfy“ įkūrėjas Povilas Vytautas Dudonis.
Nepamirškite vyresnio amžiaus darbuotojų
Beveik kiekvienam atskiram veiksmui darbe pasitelkiamos vis kitos sistemos: skirtingos bendravimo programėlės, darbų paskirstymo ar sekimo programos ir panašiai, todėl papildomų naujų technologijų įdiegimas pradžioje darbuotojams gali sukelti stresą.
Išmokti ir tinkamai jas valdyti prireikia tiek laiko, tiek ir papildomų pastangų iš darbuotojų. Darbdaviams patartina skirti pakankamai laiko darbuotojų apmokymui dirbti su naujomis sistemomis arba rinktis programas, kurios apima didžiąją dalį darbe reikalingų funkcijų ir yra paprastos naudoti.
Svarbu pagalvoti apie vyresnio amžiaus darbuotojus, kurie įpratę prie daug metų naudotų sistemų ar popierinės dokumentacijos, todėl technologiniai pokyčiai jiems gali tapti tikru iššūkiu. Sukurkite sistemą, pagal kurią mokysite vyresnio amžiaus darbuotojus – svarbu pradėti nuo pagrindų ir palaipsniui keliauti prie sudėtingesnių funkcijų. Vyresnio amžiaus darbuotojams gali prireikti daugiau laiko ir papildomų mokymų.
Paaiškinkite, kodėl pokyčiai naudingi
Naujos technologijos gali sukelti tam tikrą darbuotojų nepasitenkinimą, nes pasikeičia darbo specifika, prie kuriuos jie buvo pripratę. Pokyčiai reikalauja skirti laiko mokymuisi, tuo pačiu reikia atlikti ir darbe priskirtas užduotis. Dar neperprasta nauja sistema pačioje pradžioje gali net sumažinti darbuotojų produktyvumą.
Dažna to priežastis – nežinojimas, kuo šie pokyčiai bus naudingi darbuotojams. Komandos vadovui yra itin svarbu paaiškinti darbuotojams, kaip įdiegtos naujos technologijos padės pasiekti bendrų, komandai naudingų rezultatų, kaip tai palengvins ir pagreitins jų kasdienį darbą.
Mokykitės kartu su darbuotojais
Darbuotojų motyvacija mokytis naudotis naujomis technologijomis priklauso ir nuo jų vadovų požiūrio, jo noro prisidėti prie pokyčių proceso. Svarbu parodyti, kad visi darbuotojai, be išimties, mokosi prisitaikyti prie naujų darbo sąlygų ir yra pasiruošę pasiūlyti pagalbą sunkiau naujus dalykus įsisavinantiems kolegoms. Pasiūlykite geriausiai naujas sistemas supratusiems darbuotojams apmokyti ir kolegas – tokiu būdu žinios bus įsisavinamos greičiau.
Mokymosi procesas sudėtingas be įvertinimo ir atsiliepimų. Skatinkite darbuotojus dalytis įspūdžiais, sunkumais, siūlyti patobulinimus naujoms sistemoms. Susidoroti su iššūkiais bus paprasčiau kai žinosite, kaip jaučiasi jūsų darbuotojai ir kaip jiems sekasi tobulėti. Svarbu, kad vadovai komandai praneštų apie jau pasiektą progresą. Po mokymų darbuotojus galima paskatinti mažomis dovanėlėmis arba padėkos iš vadovo laišku.
Stebėkite pokyčius ir rezultatus
Naujų technologijų tikslas – pagerinti darbuotojų produktyvumą, o darbo procesus padaryti sklandesnius ir paprastesnius visai komandai. Pradėjus dirbti su naujomis sistemomis, svarbu sekti rezultatus ir naudą, kurią ši technologija atneša. Tai padės efektyviau valdyti darbo procesus ir įvertinti, ar pasirinkta technologija tinkama pasiekti tikslui.
Pavyzdžiui, „Serfy“ yra bendra ir lengvai valdoma sistema, kurią naudodami užsakovai ir paslaugų teikėjai realiu laiku vienoje vietoje efektyviai komunikuoja darbiniais klausimais. Sistema įtraukia užsakovą į procesą ir suteikia galimybę stebėti vykdytojų vidinę veiklą. Dabar sistema naudojasi daugiau nei 200 įmonių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.