Technologijos sparčiai keičia vartojimo įpročius

Jei kadais miestelio pardavėjos ir paštininkės žinojo ne tik visas naujienas, bet ir ne vieną gyventojų paslaptį, šiandien prekybos vietos tampa vis labiau anonimiškomis – su darbuotojais apsikeičiama vos keletu mandagumo frazių, dažniau naudojamasi savitarnos kasomis, be to, vis daugiau žmonių apsipirkinėja internetu. Šios pasaulinės tendencijos neaplenkia ir Lietuvos.

 123rf. nuotr.
 123rf. nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 12, 2018, 9:54 AM, atnaujinta Oct 15, 2018, 2:15 PM

Šiais laikais kaip niekad lengva pradėti verslą internete, o viena populiariausių jo formų – elektroninės parduotuvės. Lietuvos pašto užsakymu atlikto šalies gyventojų pirkimo internetu įpročių tyrimo rezultatai rodo, kad 2017 m. bent kartą internete pirkusių ar perkančių 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų padaugėjo iki 44 proc. 2016 m. internetinių pirkėjų buvo daugiau nei trečdalis (38 proc.).

Lietuviškas el. parduotuves dažniausiai renkasi 25–34 metų amžiaus interneto naudotojai, kurie gauna aukštesnes pajamas, turi vaikų ir gyvena daugiabučiuose namuose. Svetur perkantieji lietuviai daugiausia internetinių pirkinių siunčiasi iš elektroninės prekybos milžinės Kinijos. Tyrimas atskleidė, kad pusė virtualiųjų pirkėjų internetu perka bent kartą per tris mėnesius, maždaug trečdalis – bent kartą per pusmetį. Rečiau nei kartą per pusę metų internetu perka maždaug kas penktas ar šeštas interneto naudotojas Lietuvoje.

Lietuviai dažniausiai internetu perka drabužius

Lietuvos pašto duomenimis, tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, dažniausiai internetu perkama drabužių, avalynės, sporto prekių, kosmetikos ir parfumerijos, namų apyvokos prekių, buitinės įrangos, elektros prietaisų ir knygų. Panašias tendencijas rodo ir tarptautinės „DPD grupės“ vykdyta apklausa, atskleidusi, kad daugiau nei pusė lietuvių (51 proc) pernai daugiausia internet pirko mados prekes – drabužius ir aksesuarus. Antroje populiariausių pirkinių internetu vietoje atsidūrė grožio ir sveikatos prekės (40 proc.), trečioje – technologijos ir elektronika (32 proc.).

Augantį interneto pirkėjų skaičių lemia ne tik didėjanti pasiūla, bet ir stiprėjantis el. parduotuvių funkcionalumas, dėmesys vartotojui, siekis užtikrinti jo patogumą. Verslininkai, atsižvegdami į vartojimo įpročių tendencijas, į virtualią erdvę perkelia vis daugiau paslaugų ir prekių ir rūpinasi, kad vartotojui jas rasti ir įsigyti būtų kuo paprasčiau.

Virtualius pirkimus skatina nemokamas pristatymas

„DPD Lietuva“ užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad europiečius pirkti interneto parduotuvėse labiausiai motyvuoja nemokamas pristatymas. Šią priežastį nurodė net 40 proc. apklaustųjų. 28 proc. apklausos dalyvių kaip skatinantį faktorių paminėjo ir galimybę nemokamai grąžinti pirkinį, 26 proc. asmenų buvo svarbus detalus produkto aprašymas. Panašūs rezultatai gauti ir apklausus lietuvišką auditoriją – nemokamas pristatymas taip pat buvo pirmoje vietoje (40 proc.), trečdalis apklaustųjų paminėjo detalaus produkto aprašymo svarbą, beveik penktadaliui svarbu, kad pirkimo metu nebūtų jokių paslėptų mokesčių.

Taip pat pirkėjus vilioja patogumas. Pagrindiniai elektroninių parduotuvių privalumai:

· Taupomas laikas. Apsipirkti internetu galima bet kuriuo paros metu, neiškeliant kojos iš namų. Tai ypač aktualu užimtiems, karjeros siekiantiems žmonėms, mažus vaikus auginantiems tėvams ar gyvenantiems kiek toliau nuo pagrindinių prekybos centrų asmenims. Ar nenorite gaišti laiko eilėse pirkdami maisto produktus, ar ieškote dovanos, greitai ir efektyviai tą galite padaryti internetu. Chronos.lt siūlomas platus laikrodžių ir papuošalų pasirinkimas gali palengvinti sprendimą, ką dovanoti ir nustebinti brangų žmogų, negaištant tam pernelyg daug laiko.

· Platus pasirinkimas. Internetu reikiamą prekę galima rasti greičiau, tam nereikia apeiti viso miesto parduotuvių ar apskambinti kelių prekybos taškų. Suvedę paieškos laukelyje ieškomos prekės pavadinimą, per akimirką gausite rezultatus, kurie leis pasirinkti ramiai išnagrinėjus visus parametrus. Pavyzdžiui, el. parduotuvėje pasaulisdelne.lt rasite ir buitinės chemijos, ir eterinių aliejų, ir kūdikių prekių, ir kosmetikos bei higienos priemonių.

· Nereikalingas kontaktas. Jei nemėgstate matuotis viešumoje ar įkyrių konsultantų, iškart siūlančių savo pagalbą, ieškomą prekę galėsite apžiūrėti ramiai, be jokių trukdžių, jums patogioje vietoje kompiuterio ar išmanaus telefono ekrane. Ypač tai aktualu renkantis intymias prekes, apatinį trikotažą, miego drabužius. Parduotuvėje tavosapnas.lt, galėsite įsigyti patalynę, apatinio trikotažo, kūdikių prekių ar kitų reikalingų gaminių jums patogiu metu ir tik pagal sau svarbius kriterijus. Jei vis dėl to netiks – galėsite prekę grąžinti ir nieko neprarasite.

· Greičiau pastebimos akcijos. Vis daugiau lietuvių internetu ieško ne tik konkrečių prekių, bet ir paslaugų. Patogu būtent internetu „žvejoti“ ir geriausius kelionių pasiūlymus. Kidytour.lt siūlo atostogas Turkijoje ir Egipte itin patraukliomis kainomis ir paketus šeimoms, kuriems itin sunku atsispirti.

Tikėtina, kad virtualūs pardavimai ir toliau tik augs. Prognozuojama, kad ne tokioje ir tolimoje ateityje technologijos pasieks tokį lygį, kad mus pasieks ne tik poreikius atitinkančios reklamos išmaniajame telefone kaip šiandien, bet ir išmanus šaldytuvas pats supras, kokių maisto produktų jame trūksta ir nusiųs signalą parduotuvei, kad pristatytų reikiamas prekes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.