2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ – rekordiniai

Šie metai „Smiltynės perkėlai“ buvo itin sėkmingi. Keliaujančių keltais į Neringą ženkliai daugėjo – augo ir keleivių, ir transporto srautai. Taip pat prasidėjo Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija, paruošti pasiūlymai naujo terminalo statyboms. Ir tai tiktai pradžia. Teigiamų permainų laukiama ir 2019-aisiais. Planuojama pradėti krantinių, tiltelių ir keltų rekonstrukciją, o metų pabaigoje įmonę turėtų pasiekti ir pirmas iš dviejų naujų bei modernesnių keleivinių keltų.

 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
 Besibaigiantys 2018-ieji „Smiltynės perkėlai“ buvo rekordų metai.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 26, 2018, 8:22 AM

Kaip teigė „Smiltynės perkėlos“ atstovai, visi šie pokyčiai orientuoti į klientų patogumą ir jų laiko taupymą.

Augimas – įspūdingas

Perkėlimų skaičius auga pastaruosius porą metų, tačiau šie metai buvo rekordiniai ir viršijo visus lūkesčius. Vos per 10 mėnesių atlikta 27 tūkst. reisų – beveik 12 proc. daugiau nei pernai. Keliaujančių skaičiai taip pat įspūdingi – keltais persikėlė per 2,3 mln. keleivių ir dviratininkų, dar per 630 tūkst. transporto priemonių.

„Matome sparčiai augantį keliaujančių keltais į Neringą skaičių. Pavyzdžiui, keleivių ir dviratininkų šiemet perkėlėme 22 proc. daugiau nei pernai, o transporto priemonių augimas sudarė 8 proc. Labiausiai įtemptas metas mūsų įmonei yra vasara. Šiltuoju sezonu sulaukiame daugiausia keleivių. Vien per liepą ir rugpjūtį perkėlėme beveik milijoną žmonių“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

Perkėla taps patogesnė

Šiemet pradėta ir Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija. Tai buvo būtina dėl augančio keleivių skaičiaus. Iki pavasario Naujoji perkėla bus pertvarkyta iš esmės – bus keičiami vandentiekio, kanalizacijos, elektros, apšvietimo inžineriniai tinklai.

Tris dabar esančias eismo juostas pakeis net 12, atsiras papildomų kasų, prie centrinio Klaipėdos terminalo bus įrengta miesto autobusų sustojimo aikštelė, o tolimesniame etape, kai bus statomas naujasis terminalas, sukurta ir infrastruktūra laukiantiems kelto.

Visos šios permainos turės nemažai įtakos transporto srautų reguliavimui. Naujojoje perkėloje šiuo metu gali tilpti 65 automobiliai, todėl vasarą, ypač savaitgaliais, dėl didelio poilsiautojų skaičiaus susidarydavo eilės iki Varnėnų ir Minijos gatvių sankryžos. Po rekonstrukcijos tikimasi šią problemą išspręsti, nes perkėlos teritorijoje vienu metu tilps iki 140 transporto priemonių.

„Tai tik pirmasis darbų etapas. Jau kitų metų rudenį planuojama pradėti rekonstruoti krantines, tiltelius ir keltus. Šis projektas bus vykdomas kartu su Uosto direkcija. Mūsų užduotis atnaujinti pakrovimo tiltelius ir keltus, o direkcija rekonstruos krantines. Keltų užvažiavimo rampos bus paplatintos, o tai reiškia, kad transporto pakrovimas ar iškrovimas galės vykti net dviem eilėmis, o ne viena, kaip yra šiuo metu. Tai leis beveik dvigubai paspartinti perkėlimą“, – neabejojo D.Butvydas.

Paskutiniu etapu numatytos ir naujojo terminalo statybos. Šiemet jau pateikti ikiprojektiniai pasiūlymai, leidžiantys rinktis, kaip jis atrodytų, o kitąmet planuojama pirkti ir techninį projektą.

Renkasi hibridinius keltus

Investuojama ir į laivyno atnaujinimą. „Smiltynės perkėla“ turi penkis keltus, norima pirkti dar du. Šiuo metu vyksta ir naujų keleivinių keltų pirkimo konkursas. Jie bus visiškai kitokie nei dabar naudojamas vandens transportas. Naujieji keltai bus varomi elektra maitinamais varikliais. Elektros energija bus tiekiama iš baterijų bloko, įkraunamo krantinėje arba dyzeliniais generatoriais.

„Hibridinius keltus jau naudoja Švedija, Nyderlandai, kitos šalys. Tokio transporto privalumas tas, kad jis itin draugiškas gamtai. Mažesnis degalų sunaudojimas reiškia ir mažesnę taršą, o vienas mūsų įmonės prioritetų yra ekologija ir gamtos tausojimas. Šie keltai – tik pradžia, galbūt ateityje bus galima pereiti ir prie visiškai elektra varomo vandens transporto“, – teigė „Smiltynės perkėlos“ direktorius.

„Smiltynės perkėlos“ planuose – ir elektroninio bilieto paslaugos plėtra transportui. Būtent šis sprendimas leistų įmonės klientams planuoti savo laiką iš anksto, nes bilietą į keltą jie galėtų nusipirkti nuotoliniu būdu tiesiog iš savo namų ar pakeliui į perkėlą. Atvykusiems nereikėtų laukti prie kasų, o tai labai svarbu vasaros sezonu, kai keliaujančių srautai ypač padidėja.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.