Opozicija skelbia, kad Vilniuje brangs šiukšlių išvežimas

Vilniečių sąskaitos už komunalinių atliekų išvežimą gerokai išaugs, tikina Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos ir energetikos komiteto narys Žilvinas Šilgalis.

Iki kovo 15 d. savivaldybė lauks atliekų vežėjų paraiškų su siūlomomis paslaugų teikimo sąlygomis ir kainomis.<br>D.Umbraso nuotr.
Iki kovo 15 d. savivaldybė lauks atliekų vežėjų paraiškų su siūlomomis paslaugų teikimo sąlygomis ir kainomis.<br>D.Umbraso nuotr.
„Dėl artėjančių rinkimų atliekų išvežimas dar nepabrango, bet neišvengiamai brangs, ir gerokai“, – tikino savivaldybės narys.<br>T.Bauro nuotr.
„Dėl artėjančių rinkimų atliekų išvežimas dar nepabrango, bet neišvengiamai brangs, ir gerokai“, – tikino savivaldybės narys.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 11, 2019, 10:27 AM, atnaujinta Feb 11, 2019, 11:02 AM

„Dėl artėjančių rinkimų atliekų išvežimas dar nepabrango, bet neišvengiamai brangs, ir gerokai“, – tikino savivaldybės narys.

Jam įtarimų kelia, kaip skaičiuojama rinkliava už atliekų išvežimą. „Pagal planuotą įgyvendinti principą „teršėjas moka“ buvo nustatyta įmoka už atliekų tvarkymą kas ketvirtį perskaičiuojant kintamąją įmokos dalį, atsižvelgiant į ankstesnį ketvirtį faktiškai atiduotų komunalinių atliekų svorį.

Tačiau sprendimas piktybiškai nevykdomas. Tai reiškia, kad niekas nekontroliuoja ne tik to, kiek atliekų išvežama, bet ir koks rinkliavos dydis turi būti apskaičiuotas kiekvienam gyventojui“, – aiškino Ž.Šilgalis.

Politikas teigė, kad sutartyse su atliekų vežėjais buvo numatytos baudos už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą. Bet vietoj to, Ž.Šilgalio tikinimu, atsirado papildomų susitarimų su vežėjais.

„Vežėjams nuo lapkričio pradžios mokama iki 50 proc. daugiau, nei buvo numatyta. Nepaisant to, iki šiol nebuvo pakeistas mokestis už atliekų išvežimą gyventojams. Tačiau tai vis tiek teks padaryti“, – sakė tarybos narys.

Jo turimais duomenimis, vežėjai daugiau lėšų uždirba už papildomas paslaugas, į kurias įrašomas ir privažiavimas prie konteinerių, kur jie sunkiau pasiekiami, konteinerių nukėlimą ar užkėlimą ant rampų ir panašiai.

„Papildomi susitarimai sudaryti su VSA ir „Ecoservice“. Šie vežėjai kas mėnesį papildomai gauna šimtus tūkstančių eurų, – teigė Ž.Šilgalis. – Kokia visos tos reformos, kuri sukėlė tiek chaoso, prasmė, kai jau akivaizdu, kad ir kaina bus didesnė, negu buvo iki reformos.“

Vilniaus miesto tarybos narys tikina, kad rinkliavas administruojanti savivaldybės įmonė „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“ (VASA) turi finansinių sunkumų: nesumoka vežėjams ir atlyginimų darbuotojams, o skola už atliekų priėmimą į sąvartyną siekia 912 tūkst. eurų.

Esą tam naudojamos lėšos, kurios turėtų būti skirtos požeminiams konteineriams įrengti.

„Kad vilniečiams rinkliavos įkainius bus būtina didinti apie 40 proc., patvirtina faktas, kad rengiant Vilniaus miesto biudžetą VASA prašė padidinti rinkliavos pajamų planą nuo 13,5 iki 19 mln. eurų“, – aiškino politikas.

Bet Vilniaus miesto administracijos direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas teigė, kad ir taip rinkliavos surinkimas nepakankamas – trūksta planuotų 2 mln. eurų. Esą taip yra, nes sudėtinga 300 tūkst. vartotojų pripratinti prie pokyčių, informuoti uždelsusiuosius susimokėti.

Iki kovo 15 d. savivaldybė lauks atliekų vežėjų paraiškų su siūlomomis paslaugų teikimo sąlygomis ir kainomis. „Planuotina kaina – gerokai didesnė.

Bet kokia ji bus tiksliai, paaiškės po konkurso. Dabar gyventojai gaus lygiai tokias pat sąskaitas, kokias gavo iki šiol“, – aiškino J.Morkūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.