Buvęs parduotuvės darbuotojas Rusijoje: „Maišo senas salotas su naujomis“

Neseniai Karelijos Respublikos sostinės Petrozavodsko prekybininkai papasakojo portalo gubdaily.ru žurnalistams apie kai kurias rinkodaros gudrybes, kurių griebiasi prekybos tinklų parduotuvės.

Parduotuvės darbuotojas praskleidė paslapties skraistę papasakodamas apie salotas. <br>T.Bauro nuotr.
Parduotuvės darbuotojas praskleidė paslapties skraistę papasakodamas apie salotas. <br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-03-09 13:29

„Be abejo, visi žinome, kad neretai parduotuvėse nesilaikoma visų normų, bet vis tiek visa tai tebestebina, – konstatuoja portalas. – Mes anonimiškai pasikalbėjome su Petrozavodske įsikūrusios „Spar“ tinklo parduotuvės buvusiu darbuotoju, kuris papasakojo, kaip viskas daroma. Jo pasakojimas patvirtina liūdną tendenciją“.

Vyras teigia, kad gatavų produktų tinkamumo vartoti termino nepaisoma. Ant kepinių ir supjaustytų mėsos produktų pakuočių užklijuojamas naujas brūkšninis kodas, ir taip – kol produktai nesugenda visiškai.

„Aš dirbau dviejose „Spar“ parduotuvėse, Lenino ir Internacionalistų gatvėse. Šiose parduotuvėse daroma taip: jei prekės tinkamumo vartoti terminas eina į pabaigą, tai ji tiesiog perpakuojama ir užklijuojamas naujas brūkšninis kodas. Tai daroma tol, kol produktas nesugenda visiškai. Šitaip elgiamasi su „Spar“ gaminama produkcija. Be to, senas salotos maišo su naujomis, kad galėtų parduoti tas, kurių nenupirko prieš 1–2 dienas“, – pasakoja buvęs „Spar“ parduotuvės darbuotojas.

Kai produktai visiškai sugenda, parduotuvės darbuotojai juos nurašo, padarydami atžymas prekių nurašymo sąsiuvinyje, išmeta į įprastus šiukšlių maišus ir vėliau išneša į artimiausius atliekų bakus. Buvęs parduotuvės darbuotojas taip pat pastebėjo, kad iškeptus gaminius į plastiką pakuoja per anksti.

„Taip pat du kartus, dirbdamas Internacionalistų gatvėje esančioje parduotuvėje, susidūriau su tokia problema: kulinarijos cecho viršininkė iki 11 valandos ryto turi nufotografuoti išdėliotas prekes, ir jeigu ji matydavo, kad nespės, tai karštus kepinius (ką tik ištrauktus iš krosnies) pakuodavo į plėvelę, kad padarytų valdžiai trokštamą kadrą. Tai, kad karštas kepinys lydo plėvelę, kad išsiskiria nuodingi garai, jos nedomino“.

Buvęs parduotuvės darbuotojas teigia, kad gaminant maistą nesilaikoma jokių sanitarinių normų. Jos prisimenamos tik tada, kada vyksta patikrinimas. Dažniausiai paplitę pažeidimai: dirbama be pirštinių, nesilaikoma produktų „kaimynystės“ reikalavimų (pvz., rūkyti mėsos gaminiai negali būti laikomi kartu su žalia mėsa).

„Mano draugas ten du kartus apsinuodijo“ „Man nepasisekė, aš du kartus susirgau. Kaip supratau, „Spar“ nemėgsta nedarbingumo lapelių. Parduotuvėje Internacionalistų gatvėje, kol aš sirgau, susirado kitą žmogų, o man apie tai net nepranešė. Lenino gatvėje esanti parduotuvė tik praėjus dviem savaitėms nuo susirgimo pradžios pranešė, kad nedarbingumo lapelio neapmokės“.

Dar viena svarbi detalė – vyras su savimi turėjo sanitarinę knygelę, ir apie ją net pasiteiravo priimdami į darbą. Tiesa, paskaityti, kas ten parašyta, niekam neparūpo: turi, ir gerai.

Žinoma, toks elgesys su gatava produkcija negali neatsiliepti pirkėjų sveikatai. Statistikos, aišku, nėra, bet jaunuolis papasakojo, kad jo draugas kartą apsinuodijo.

„Mano draugas ten du kartus apsinuodijo, kartą net atsidūrė infekcinėje ligoninėje – pagavo ūmi žarnyno infekcija. Pirkėjai taip pat skundėsi, kai kada atnešdavo apipelėjusius produktus“, – pasakoja vyras.

Dėl laiko stokos buvęs darbuotojas nesikreipė į kontroliuojančias institucijas. Bet tikisi, kad šis jo pasakojimas pakeis padėtį prekybos tinklo parduotuvėse.

„Nemėgstu neteisybės ir apgaulės, tikiuosi, kad po mano pasakojimo „Spar“ tinkle kažkas pasikeis, ir tos ar kitos taisyklės daugiau nebebus pažeidinėjamos“, – išreiškė viltį buvęs „Spar“ prekybos tinklo darbuotojas.

Priminsime, kad šis olandų prekybos tinklas 1998 metais buvo įkėlęs koją ir į Lietuvą, čia turėjo 25 parduotuves. Tačiau 2000-aisiais tinklas buvo parduotas bendrovei „Baltic Food Holding“, įsikūrusiai Estijoje. Tinklas turi parduotuvių daugelyje pasaulio šalių. Rusijoje šiuo metu jų yra 466, o pardavimų apimtys čia viršija 1,713 mlrd. eurų. Savo veiklą Nyderlanduode tinklas pradėjo dar 1932 metais, į Rusiją jis atėjo 2000-aisiais – tais pačiais metais, kai atsisveikino su Lietuva.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.