Lietuvoje negalėjo pakilti lėktuvas „Boeing 737 MAX“: keleiviai 7 valandoms įstrigo oro uoste

Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės, Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) antradienį uždraudė naudoti šio modelio ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje.

„EASA nusprendė nutraukti visas skrydžių operacijas šiais dviem (...) modeliais“, – nurodė agentūra.<br> AFP/Scanpix nuotr.
„EASA nusprendė nutraukti visas skrydžių operacijas šiais dviem (...) modeliais“, – nurodė agentūra.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>D.Umbraso nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>D.Umbraso nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Mar 12, 2019, 8:38 PM, atnaujinta Mar 12, 2019, 11:13 PM

„EASA nusprendė nutraukti visas skrydžių operacijas šiais dviem (...) modeliais“, – nurodė agentūra.

Į Nairobį skridęs orlaivis buvo tokio pat tipo, kaip ir spalį sudužęs Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas. Per tą avariją žuvo 189 keleiviai ir įgulos nariai ir kai kurie pareigūnai tarp dviejų incidentų pastebėjo panašumų.

20 val. 30 min. portalo lrytas.lt skaitytojas pranešė, kad vienas toks lėktuvas, turėjęs skristi į Madeirą, taip pat negali pakilti ir Vilniaus oro uoste. „Ten pilna žmonių, visi buriuojasi, lėktuvas nepakils. Juo turėjo skiristi mano giminaičiai. Skrydis buvo numaytas 19 val. Keleivius daugiau nei valandą pralaikė lėktuve, o dabar liepė laukti iki 21 val. Nejaugi apie tokią situaciją nebuvo žinoma anksčiau. Jie apie tai žinojo prieš kelias paras“, – piktinosi jis. 

21 val. 40 min. pašnekovas dar kartą susisiekė su redakcija ir neslėpė apmaudo, kad jokios informacijos, kas bus daroma toliau, vis dar nėra.

Pasirodo, lėktuvu skristi turėjo ir apžvalgininkas Rimvydas Valatka.

„Lėktuve praleidome valandą ir 20 minučių, o tada mums pasakė, kad Europoje tokie lėktuvai nebeturi teisės pakilti. Dabar esame oro uoste ir naujausią informaciją gausime 21 valandą“, – laidai „Info diena“ teigė R.Valatka.

Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius tai pačiai laidai teigė, kad sprendimas priimtas, remiantis išleista direktyva.

22 val. lrytas.lt pasiekė informacija, kad keleiviams buvo pranešta, kad apie 00 val. 30 min. turėtų atvykti lėktuvas iš Varšuvos, kuriuo laukiantieji ir turėtų būti išskraidinti.

„Šeimos su mažamečiais vaikas ten labai vargsta“, – portaui lrytas.lt teigė skambinęs vyriškis. Jis pridūrė, kad lėktuvo keleiviams dalijami maisto kuponai. 

23 val. 05 min. keleiviai informuoti, kad skrydis numatomas 2 val. nakties. Tai reiškia, kad keleiviai oro uoste iš viso bus praleidę 7 valandas.

Šiuo metu visame pasaulyje eksploatuojama maždaug 350 737 MAX 8 modelio lėktuvų.

Kai kurios šalys ir oro linijų bendrovės nusprendė sustabdyti šių lėktuvų skrydžius, o kitos ir toliau juos eksploatuoja ir laukia, kada bus baigtas nelaimės tyrimas ir galbūt pateiktos gamintojos – JAV orlaivių gamybos milžinės „Boeing“ – rekomendacijos.

Pernai spalį „Boeing 737 MAX 9“ modelio lėktuvas, priklausęs bendrovei „Lion Air“ sudužo Indonezijoje; žuvo 189 žmonės.

„Boeing“, kuri nusiuntė savo ekspertus, kad šie padėtų Etiopijoje atlikti tyrimą, tvirtina, jog saugumas yra „didžiausias prioritetas“.

Portalas lrytas.lt primena, kad ES reglamentas (EC) 261/2004 saugo jūsų, oro keleivių, teises. Jame rašoma, kad skrydžio atidėjimo, atšaukimo ar išlaipinimo dėl perpildymo atvejais jums gali priklausyti iki €600 dydžio kompensacija. 

Tačiau jei lėktuvas atšaukiamas dėl nenumatytų aplinkybių, tai yra politinio nestabilumo, meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, pavojaus saugumui, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ir streiko, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui, tuomet kompensacija keleiviui nepriklauso, tačiau avialinijos privalo pasirūpinti keleiviais. Ne tik suteikti jiems maisto ir gėrimų, bet ir suteikti ryšio paslaugas.

Ar šį kartą keleiviams kompensacija priklausys, kol kas galutinai neaišku.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.