Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai

Įėję į prekybos centrą stabtelkite ir atkreipkite dėmesį į tai, kokia muzika jame skamba, kitaip galite iš jo išeiti paploninę piniginę labiau nei planavote.

Apsipirkimas.<br>Lrytas.lt
Apsipirkimas.<br>Lrytas.lt
Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai. <br> Reportažo stop kadras.
Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai. <br> Reportažo stop kadras.
 Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai.<br> Reportažo stop kadras.
 Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai.<br> Reportažo stop kadras.
 Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai.<br> Reportažo stop kadras.
 Paaiškino, kodėl prekybos centre pasiduodame pirkimo manijai.<br> Reportažo stop kadras.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 10, 2018, 7:20 PM

Rinkodaros specialistai ir psichologai teigia, kad už tą patį daiktą, skambant klasikinei muzikai, žmonės pasiryžę sumokėti kur kas brangiau, o greita populiarioji muzika skatina apsipirkimo tempą.

Dauguma žmonių nė neįtaria, kad pirkimo manijai pasiduoda dėl prekybos centre skambančios muzikos.

„Yra tyrimų, kiek mačiau, kad pavyzdžiui, klasikinė muzika žmones nuteikia ramiau, ar kartais net randa efektų, kad ilgiau būna parduotuvėj arba restorane, daugiau pinigų yra linkę išleisti, perka brangesnes prekes. Bet ne visada taip, yra kaip tik atlikta tyrimų, jeigu kur nors bare deda muziką susijusią su kontekstu, pavyzdžiui, jeigu dainos apie šventes, apie gėrimą, tai žmonės daugiau geria, daugiau pinigų išleidžia“, – sako psichologas Donatas Noreika.

Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovė Eleonora Šeimienė įvardijo, kokią muziką mėgsta vyrai ir moterys.

„Moterys mėgsta tokią lėtesnę muziką, mažesnį tempą, vyrai mėgsta greitesnį, ką tai rodo prekybos vietoje? Jeigu mes turime prekybos centrą ir ten kaip žinom dauguma, pavyzdžiui, apie 70 proc. lankosi moterys, ten kasdienės prekės, reiškia neturėtų būti greitai grojama muzika, jeigu tai parduotuvė skirta vyrams, tempas turėtų būti greitesnis ir viskas taip dinamiškiau vykti“, – kalbėjo E. Šeimienė.

Specialistų teigimu, jei prekybos vietose visai nebūtų muzikos – tai pasijustų ir skaičiuojant pelną.

„Jeigu mes, įsivaizduokim, ateinam į prekybos vietą ir ten visai nėra muzikos, tai yra tokie tyrimai, kurie parodo, kad žmonės visai neskatinami visiškai nei liesti produkto, nei juos imti į rankas, nei čiupinėti, nei bendrauti su personalu, jie jaučiasi gana nejaukiai ir tokie pasimetę“, – tikina Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovė.

Tačiau psichologo teigimu, rinkodaros gudrybėms įmanoma atsispirti.

„Dažnai siūloma prieš darant svarbius sprendimus, pavyzdžiui, parduotuvėj tiesiog neskubėti, niekur nedings ten ta prekė, išsimiegoti iki kitos dienos ir tada susiguli viskas, negu tie skuboti sprendimai“, – rekomenduoja psichologas D. Noreika.

Muzika prekybos vietose taip pat parenkama atsižvelgiant į paros metą bei savaitės dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.