Skatina ir premijos, ir žaidimai

Norėdami ne tik profesionalaus, bet ir lojalaus darbuotojo, darbdaviai turi pasistengti. Įmonės pasitelkia tiek finansines motyvavimo priemones, tiek suteikia galimybę darbovietėje jaustis komfortiškai ir tobulėti.

 Tinkamai parinktos motyvavimo priemonės ženkliai augina maisto gamybos cechų darbuotojų našumą.
 Tinkamai parinktos motyvavimo priemonės ženkliai augina maisto gamybos cechų darbuotojų našumą.
 Anot M.Plešakienės, tik iš tiesų vertinamas darbuotojas pasižymi motyvacija.
 Anot M.Plešakienės, tik iš tiesų vertinamas darbuotojas pasižymi motyvacija.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 5, 2019, 9:04 AM

„Savivertė, garbė, pripažinimas žmogui leidžia jaustis gerai. Kai žmogui nereikia rūpintis, kad jo šaldytuve būtų kokio nors maisto, tada šie aspektai ima viršų ir tampa motyvuojančiais veiksniais. Galimybė kilti karjeros laiptais susijusi ir su saviraiškos poreikiu, tad žmogui taip pat labai svarbi“, – aiškino psichoterapeutas Olegas Lapinas.

Nors darbuotojai pastaruoju metu vis dažniau pabrėžia nematerialių motyvavimo priemonių svarbą, papildomas piniginis paskatinimas daugeliui išlieka vienas reikšmingiausių.

Taiko finansinę paskatą

Kaip sakė personalo atrankos kompanijos „Alliance for Recruitment“ Verslo skyriaus vadovas Karolis Česonis, pastaruoju metu Lietuvos darbo rinka yra pasiekusi aukštą lygį ir didžioji dalis kompanijų siūlo tiek konkurencingus atlyginimus, tiek ir įdomų darbo turinį.

„Nesakyčiau, kad finansinės paskatos nebeteko reikšmės. Tiesiog didžioji dalis kompanijų taiko finansinio paskatinimo metodą, todėl vien premijomis konkuruoti dėl naujų darbuotojų ar išlaikyti esamus tampa vis sunkiau. Todėl norėdamos ir toliau pritraukti talentų iš rinkos jos pradeda siūlyti papildomų naudingų dalykų. Tai darbuotojams padeda išlikti atsidavusiems įmonei, nuolatos prisidėti prie papildomų iniciatyvų kompanijos viduje. Net ir nedideli dalykai, kaip stalo futbolas, vaisiai biure arba galimybė keisti darbo aplinką, tarkim, dirbti iš kur nori, padeda darbuotojams išlikti motyvuotiems“, – paaiškino personalo specialistas.

Varžosi dėl darbuotojų

K.Česonis sakė, kad papildomas sveikatos draudimas, žaidimų kambariai, gražūs ir ergonomiški biurai, mokymams skirtas biudžetas jau tapo įprastu dalyku įmonėse.

„Kryptis aiški – papildomų naudų krepšelis įmonėse nuolatos plečiamas“, – pabrėžė personalo reikalų ekspertas.

Jis priminė, kad būtent tai tampa labai svarbu ieškant darbuotojų. Mat pagal papildomai suteikiamų naudų paketą kandidatai sprendžia apie bendrovės patrauklumą.

„Kompanijos socialinė atsakomybė, investavimas į darbuotoją paskutiniuose etapuose padeda apsispręsti. Šiuo metu teisė rinktis yra dažniausiai kandidato pusėje, jis turi kelis panašius pasiūlymus vienu metu. Todėl naujai besikuriančioms įmonėms nuolat rekomenduojame jau pradiniuose etapuose apgalvoti papildomų naudų paketą“, – sakė personalo specialistas.

Premijų fonde – 6,3 mln. eurų

Didžiausias Lietuvos darbdavys – prekybos tinklas „Maxima“ – darbuotojus motyvuoja siūlydamas lankstų darbo grafiką, stipendijas ir vasaros stovyklą darbuotojų vaikams, nemokamus pietus darbuotojams, plačias vidinės karjeros galimybes, tačiau nepamiršta ir finansinės paskatos.

Siekdamas dar labiau motyvuoti savo darbuotojus prekybos tinklas skatinamųjų premijų fondą šiemet padidino beveik dviem trečdaliais.

Iš viso „Maximos“ parduotuvėse ir maisto gamybos cechuose dirbantiems įvairių pozicijų darbuotojams šiemet papildomai prie atlyginimo planuojama išmokėti 6,3 mln. eurų premijų.

Jas kiekvieną mėnesį šiuo metu jau gauna daugiau kaip 9 tūkst., arba daugiau nei pusė, didžiausio Lietuvos prekybos tinklo darbuotojų.

Išaugo darbo našumas

Šiemet vidutiniškai per mėnesį „Maxima“ darbuotojams išmoka daugiau nei 580 tūkst. eurų premijų. Premijos „Maximos“ parduotuvių darbuotojams siekia nuo 8 proc. iki 38 proc. gaunamo darbo užmokesčio.

„Motyvacinė sistema yra naudinga ir premijas gaunantiems darbuotojams, ir visam prekybos tinklui, kuris siekia užsibrėžtų tikslų ir rezultatų. Darbuotojai vertina sąžiningą premijų sistemą, kai už pastangas atsilyginama ne tik padėkomis, bet ir didesniu atlygiu. Esame atsakingas darbdavys, todėl ir toliau nuosekliai dirbsime tobulindami atlygio sistemą, kuri leistų tinkamai įvertinti kiekvieno darbuotojo asmeninį indėlį“, – pabrėžė „Maximos“ personalo vadovė Margarita Plešakienė.

Prekybos tinko atstovai patikino, kad išplėtus kintamojo atlygio sistemą numatytus tikslus įgyvendina daugiau tinklo parduotuvių nei prieš metus. Negana to, 4 proc. išaugo apyvarta, o gamybos padalinio cechų našumas iš viso išaugo 11 proc. Vadovybė pastebėjo ir kad geriau aptarnaujami pirkėjai.

Stiprina ir vadovų grandį

Prekybos tinko parduotuvėse taikoma kintamojo atlygio sistema yra susieta su komandiniais ir individualiais tikslais.

Pirmuoju atveju parduotuvei pasiekus numatytus tikslus premijas prie atlyginimo gauna visi be išimties jos darbuotojai – nuo vadovo iki kasininkų ir pagalbinių darbuotojų. Jie įvertinami už pasiektą apyvartą ir gerus individualius klientų aptarnavimo rodiklius, kurie nustatomi atsižvelgiant į objektyvius slaptojo pirkėjo tyrimus.

Kiekvienas darbuotojas taip pat gali būti įvertintas ir už savo individualias pastangas bei pasiekimus. Jie gali būti susiję su klientų aptarnavimo sparta ir kokybe, parduotuvės apyvartos rodikliais. Pavyzdžiui, kasininkai turi galimybę gauti priedą už prekių skenavimo greitį aptarnaujant klientus kasose.

Šiemet stiprindama vadovų grandį „Maxima“ išplėtė motyvacinę sistemą parduotuvių direktoriams. Jie skatinami už gerus pagrindinius parduotuvių rezultatus – apyvartą, kokybinius rodiklius, kasų zonos spartą, klientų aptarnavimo standarto laikymąsi.

Jau metus motyvacinė sistema papildomai leidžia užsidirbti ir gamybos padalinio darbuotojams – virėjams, konditerininkams, kulinarams, mėsininkams.

Maisto gamybos cechų darbuotojų priedai siekia nuo 5 iki 40 proc. darbo užmokesčio.

Išpildo svajones

Šiemet „Maxima“ pradėjo iniciatyvą, kurios tikslas – įvertinti ir klientų pastebėtus gerai savo darbą atliekančius, maloniai bendraujančius, išskirtines pastangas demonstruojančius darbuotojus.

Pirkėjai savo atsiliepimus apie konkretaus darbuotojo ar komandos darbą gali pateikti prekybos tinklo interneto svetainėje, mobiliąja programėle arba telefonu. Iš visų geriausiai per mėnesį įvertintų darbuotojų išrenkami devyni ir apdovanojami specialiais prizais – svajonėmis, kurias nurodo patys darbuotojai.

„Jei darbuotojas yra linkęs įdėti papildomų pastangų, parodyti iniciatyvą, ne tik formaliai atlikti jam pavestas užduotis, bet ir suteikti nuoširdžią pagalbą klientams – tai yra ženklas, kad darbe jis jaučiasi gerai. Tik gerai besijaučiantis ir iš tiesų vertinamas darbuotojas pasižymi tokiu įsitraukimu ir motyvacija. Tačiau gera darbuotojo savijauta darbe nėra atsitiktinumas – tai tikslingų darbdavio pastangų kurti draugišką atmosferą, pastebėti ir įvertinti darbuotojus, suteikti jiems palankias darbo sąlygas ir sąžiningą atlygį rezultatas“, – sakė „Maximos“ personalo vadovė M.Plešakienė. (LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.