Verda įnirtinga kova tarp turizmo organizatorių: aiškėja, kiek brangs poilsinės kelionės ĮPROČIAI. Lietuvos gyventojai vis smalsesni, tačiau pagrindinė kelionių kryptis niekaip nesikeičia – tai Turkija

Turistų daugiau, bet pelnas mažesnis. Lietuvos išvykstamojo turizmo sektorius gyvena aršios konkurencijos sąlygomis, o pagrindiniai dalyviai rinką vadina pertekline. Šioje kovoje vis dar nesudedami tradiciniai ginklai, bet kur kas smarkiau pučia ir egzotiški vėjai.

Išvykstančių turistų skaičius pastarąjį penkmetį augo lyg ant mielių. Su kelionių įmonėmis daugiausia jų skrido į Turkiją.<br>V.Balkūno nuotr.
Išvykstančių turistų skaičius pastarąjį penkmetį augo lyg ant mielių. Su kelionių įmonėmis daugiausia jų skrido į Turkiją.<br>V.Balkūno nuotr.
 „Itaka Lietuva“ vadovas Dominikas Milowskis, atsakydamas į „Lietuvos ryto“ klausimus, neslėpė, kad ir 2019-ieji – labai sudėtingi metai.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 „Itaka Lietuva“ vadovas Dominikas Milowskis, atsakydamas į „Lietuvos ryto“ klausimus, neslėpė, kad ir 2019-ieji – labai sudėtingi metai.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė Žydrė Gavelienė „Lietuvos rytui“ teigė, kad iš to, kaip juda turizmo rinka, nematyti, kad kelionių organizatoriams ir agentūroms būtų gerokai sunkiau veikti nei anksčiau.<br> lrytas.lt archyvo nuotr.
 Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė Žydrė Gavelienė „Lietuvos rytui“ teigė, kad iš to, kaip juda turizmo rinka, nematyti, kad kelionių organizatoriams ir agentūroms būtų gerokai sunkiau veikti nei anksčiau.<br> lrytas.lt archyvo nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Aug 7, 2019, 10:29 AM, atnaujinta Aug 7, 2019, 1:14 PM

Dėl lietuvių turistų varžosi ir Europoje tvirčiausias pozicijas užimantys kelionių rengėjai, ir vietos įmonės.

O tai rimtai apskabė kai kurių jų finansinius rezultatus. Tarkim, didžiausią pyrago dalį Lietuvoje atsiriekęs „Novaturas“ pirmąjį pusmetį užbaigė su smarkiai sumenkusiu pelnu.

Tuo metu išvykstančių turistų skaičius Lietuvoje pastarąjį penkmetį augo lyg ant mielių. 2014 m. su organizuoto turizmo įmonėmis svetur poilsiauti vyko 237,2 tūkst. Lietuvos gyventojų, 2018 metais šis rodiklis siekė 466,2 tūkst., iš jų 137,5 tūkst. žmonių skrido į Turkiją.

Žemėlapis vis plėtėsi

Praėjusiais metais į Lietuvą, kurioje pirmu smuiku griežė „Novaturas“ ir „Tez Tour“, įžengė ir kelionių milžinė britų ir vokiečių kompanija TUI.

Latvijoje įsteigta „TT Baltics“, veikianti TUI franšizės pagrindu, iš pradžių pasiūlė lietuviams keliauti į Turkiją, Kiprą, Ispaniją ir Italiją. O vėliau sąrašas išsiplėtė. TUI lietuviams pasiūlė ilsėtis ir Dominikos Respublikoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Maldyvuose, Tailande.

Savo dalį išvykstamojo turizmo pyrago atsiriekė ir „Kidy Tour“.

Šią įmonę „Avia Solutions Group“ paskelbė įkurianti 2015-ųjų pabaigoje. Pirmuoju taikiniu tapo lietuvių kelionės į Turkiją. Tuomet „Kidy Tour“ vadovas Gvidas Aukštuolis sakė, kad kelionių rengėjas viliasi užimti apie 5 proc. rinkos ir su Lietuvos išvykstamojo turizmo galiūnais „Novaturu“ ir „Tez Tour“ nekonkuruosiąs.

2017 metų rudenį aviacijos paslaugų įmonių grupė „Avia Solutions Group“, valdanti kelionių organizatorių „Kidy Tour“, paskelbė steigianti kelionių organizavimo bendrovę Latvijoje.

Lenkiškoji „Itaka“, pernai vasario pabaigoje paskelbusi apie įkurtuves Lietuvoje, tikino su „Novaturu“ ir „Tez Tour“ nekonkuruosianti, o kaip pagrindinį varžovą nurodė „Kidy Tour“.

Naujokas, pradėjęs nuo kelių, galima sakyti, lietuviams jau pažįstamų krypčių, vėliau skambiai trinktelėjo.

Dabar „Itaka“ siūlo keliauti net į Zanzibarą.

Kelionių pasiūla – perteklinė

Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ keleivių skaičius Lietuvoje pirmąjį šių metų pusmetį sumažėjo 3,3 procento. Įmonės atstovė Dovilė Zapkutė šiuos pasikeitimus aiškino tuo, kad Lietuvos rinka pastaruosius keletą metų labai smarkiai augo.

„2016 metais aptarnavome 101,9 tūkst. klientų, 2017 m. mūsų klientų skaičius siekė jau 126,4 tūkst., o 2018 m. – 164,4 tūkstančio. Vadinasi, rinka kasmet augo po 20–30 procentų. Natūralu, kad ji turi stabilizuotis.

Ateityje tikimės ne tokio spartaus augimo. Pavyzdžiui, manome, kad šiais metais rinkos apimtis išliks labai panaši kaip 2018 metais“, – „Lietuvos rytui“ sakė D.Zapkutė.

Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius grynasis bendrovės pelnas sudarė 0,4 mln. eurų. Tai buvo 90 proc. mažiau nei tą patį laikotarpį 2018 metais.

Pardavimų rodiklis pasiekė 83,3 mln. eurų ir buvo 3,8 proc. didesnis, lyginant su tuo pačiu 2018 metų laikotarpiu.

D.Zapkutė smukusį „Novaturo“ pelną aiškino pertekline kelionių pasiūla, kuri, nepaisant aptarnautų klientų skaičius didėjimo, turi neigiamos įtakos pelningumui.

„Kita priežastis – kasmet dėl padidėjusios aviacinių degalų kainos, pasikeitusių oro uostų įkainių, poilsinių atostogų šalyse įvedamų papildomų mokesčių atostogų paketo savikaina pakyla nuo 3 iki 5 procentų.

Nepaisant visų šių aplinkybių, vidutinę kelionės paketo kainą išlaikėme, galima sakyti, tokio pat lygio, koks buvo pastaruosius dvejus metus.

Tai taip pat atsispindi sumažėjusio grynojo pelno eilutėje“, – komentavo D.Zapkutė.

Pelnas traukėsi

Praėjusius 2018-uosius rekordiniais vadinęs kelionių organizatorius „Tez Tour“ skaičiavo 38 proc. didesnes, iki 94,3 mln. eurų išaugusias, pajamas.

Vis dėlto grynojo pelno 2018 m. uždirbta 0,14 mln. eurų, kai 2017 m. jis buvo 1,871 mln. eurų.

„Tez Tour“ šiemet tikisi visų rodiklių 5 proc. augimo.

Praėjusiais metais įmonė aptarnavo 150 tūkst. poilsiautojų, o šiemet į užsienio kurortus planuoja išskraidinti apie 160 tūkst. asmenų.

„Šiemet mūsų augimo potencialas – kelionės reguliariaisiais skrydžiais.

Žinoma, daugelis mūsų turistų populiariausiomis kryptimis vyksta užsakomaisiais skrydžiais. Vis dėlto pasiūlę keliones ir reguliariais skrydžiais galėjome kaip reikiant išplėsti savo kelionių geografiją.

Pavyzdžiui, galime pasiūlyti tokius tolimus kraštus kaip Tailandas, Izraelis, Kuba ir kiti“, – „Lietuvos rytui“ kalbėjo „Tez Tour“ atstovė Inga Aukštuolytė.

Būtent šį produktą – keliones pagal programą „Viskas įskaičiuota“, į kurias vykstama reguliariaisiais skrydžiais, kelionių organizatorius ketina plėtoti dar intensyviau.

Pašnekovė sakė, kad vis daugiau žmonių keliauja dažniau nei kartą per metus, o didmiesčiuose trys keturios išvykos į užsienį tampa norma.

Vartojimas auga ir todėl, kad turistų nebebaido kelionės su vaikais. Iš naujausių tyrimų matyti, kad itin aktyviai keliauja ir regionų ar mažesnių miestų gyventojai.

„Keičiasi vartojimo kultūra, buitis pasitraukia į antrą planą – dėl turiningo laisvalaikio atsisakoma materialių dalykų. O dėl greito gyvenimo tempo žmonės labiau pavargsta ir yra linkę daugiau investuoti į savo poilsį“, – teigė kelionių organizatoriaus atstovė.

Kaip skelbta žiniasklaidoje, pernai su „Tez Tour“ iš Lietuvos užsakomaisiais reisais keliavo 157 tūkst. turistų – 48 proc. daugiau nei 2017 m.

Skleidžiasi sparnai

Pernai žiemą Lietuvoje pradėjo veikti dar vienas kelionių organizatorius – „Itaka Lietuva“.

Natūralu, kad veiklos pradžioje tikėtis stulbinamų rezultatų būtų naivu.

Įmonės vadovas Dominikas Milowskis, atsakydamas į „Lietuvos ryto“ klausimus, neslėpė, kad ir 2019-ieji – labai sudėtingi metai.

„Dabar rinkoje – penki žaidėjai, siūlantys nuolat vykdomus užsakomuosius skrydžius. To rezultatas – didžiulė pasiūla, kuri priverčia sumažinti kainas. Padėtis labai palanki turistams, tačiau prastesnė operatoriams.

2019-ieji nebus tokie geri kaip praėję – situacija vers pagalvoti apie santaupas ir išlaidų efektyvumą“, – sakė D.Milowskis.

Jis tikisi, kad metų pabaigoje Lietuvoje „Itaka“ užims 10–12 proc. rinkos. Tačiau, pasak D.Milowskio, tokie rezultatai – tai dar ne pasiektas tikslas. „Itaka“ viliasi dar išauginti klientų skaičių.

Nors Lenkijos kelionių rengėjas ketina plėsti paslaugas visose Baltijos valstybėse, pirmenybė teikiama veiklai Lietuvoje stabilizuoti ir tam, kad būtų sukurtas tvirtas pagrindas tolesnei plėtrai.

Mūsų šalyje veiklą pradėjusi skraidindama į Graikiją ir Turkiją šią vasarą kelionių įmonė pasiūlė 12 krypčių.

„Turistai darosi vis smalsesni – kaskart jie nori aplankyti vis kitą šalį. Neužtenka pasiūlyti Antalijos Turkijoje ar Hurgados Egipte. Iš pasiūlytų naujųjų krypčių neabejotinos sėkmės sulaukė Albanija ir Zakintas Graikijoje, taip pat vakarinė Turkijos dalis bei Marsa Alamas Egipte. Skraidiname ir į Zanzibarą – kol kas stebime, kaip šį pasiūlymą priims rinka“, – teigė kelionių organizatoriaus vadovas.

Kelionių biudžetas didės

Kelionių rengėjai perspėjo, kad, planuodami keliones žiemos sezonu, turėtumėte nusiteikti didesnėms išlaidoms. Jos neturėtų svaigiai šokti, bet 50–60 eurų brangimas – labai realus.

Pasak kelionių įmonių atstovų, tai lemia jau kelerius metus iš eilės brangstantys viešbučiai, maitinimas juose, degalai.

Nuo didesnio kainų šuolio, anot „Tez Tour“ atstovės I.Aukštuolytės, apsaugo didžiųjų kelionių organizatorių vykdoma masto ekonomika.

„Novaturo“ atstovė D.Zapkutė tiems, kurie planuoja ilsėtis Turkijoje, patarė įvertinti tai, kad ši šalis šiemet išgyvena itin gerą sezoną.

Pačių populiariausių viešbučių užimtumas – kaip niekada didelis, o tai leidžia numanyti, kad kitais metais viešbučių paslaugų kainos augs.

Neįžvelgia problemų

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė Žydrė Gavelienė „Lietuvos rytui“ teigė, kad iš to, kaip juda turizmo rinka, nematyti, kad kelionių organizatoriams ir agentūroms būtų gerokai sunkiau veikti nei anksčiau.

Anot pašnekovės, nors kelionių paketų kainos skrendant užsakomaisiais reisais šiais metais nėra mažesnės, kelionių paklausa didėja.

Šią vasarą net buvo sunku rasti vietų pagal paskutinės minutės pasiūlymus.

Kaip teigė savo kelionių agentūrą turinti Ž.Gavelienė, „Itaka“ – labai stiprus, solidžias sutartis turintis rinkos žaidėjas su didele perkamąja galia. Bet, vertinant iš kelionių agentūros pozicijos, vietų trūko tiek „Novaturo“, tiek „Itakos“ siūlomoms kelionėms.

Pastebima, kad žmonės tiek organizuotais skrydžiais, tiek savarankiškai keliauja daugiau negu pernai.

Bet dėl menkos krypčių pasiūlos norint savarankiškai keliauti tam tikromis kryptimis kartais patogiau pirkti visą kelionės paketą, nei ryžtis keliauti pačiam.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.