Apkartusi kelionė autobusu į Lietuvą: Varšuvos autobusų stotyje – vežėjų smūgis

„Visi buvome pervargę – tereikėjo atsiprašyti. Tačiau buvome sutikti piktais žvilgsniais, tarsi ne vežėjas būtų buvęs kaltas, o mes, kad teikėmės pirkti bilietus“, – taip savo kelionę „Ecolines“ autobusu, iš rugsėjo 1-osios perkeltą į rugsėjo 2-ąją, apibūdino iš Varšuvos į Vilnių važiavusi moteris.

„Ecolines“ nepaaiškino keleiviams, kodėl reisas iš Berlyno per Varšuvą į Vilnių buvo atidėtas 8 valandomis.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
„Ecolines“ nepaaiškino keleiviams, kodėl reisas iš Berlyno per Varšuvą į Vilnių buvo atidėtas 8 valandomis.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
„Ecolines“ nepaaiškino keleiviams, kodėl reisas iš Berlyno per Varšuvą į Vilnių buvo atidėtas 8 valandomis.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
„Ecolines“ nepaaiškino keleiviams, kodėl reisas iš Berlyno per Varšuvą į Vilnių buvo atidėtas 8 valandomis.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 3, 2019, 9:05 PM, atnaujinta Sep 4, 2019, 5:53 PM

Ji gyvena Didžiojoje Britanijoje. Paskutinę vasaros savaitę skyrusi kelionėms po Vokietiją ir Lenkiją bei paviešėjusi pas bičiulius Varšuvoje vėlų rugsėjo 1-osios vakarą – 22 valandą moteris turėjo iš šio miesto autobusų stoties pajudėti Vilniaus link.

„Varšuvos stotyje autobuso, turėjusio atvažiuoti iš Berlyno, laukėme septyniese. Tuomet, kai iki išvykimo liko nedaug laiko, į mūsų telefonus pradėjo kristi trumposios žinutės, kad reisas atidedamas 8 valandoms, kad autobusas išvyks rugsėjo 2-osios rytą, 6 valandą.

Kodėl? Kas nutiko? Kur mums dabar, naktį, dėtis? Nežinodami, ką daryti, suskatome skambinti nurodytu įmonės telefonu, bet niekas neatsišaukė.

Jei tokią informaciją būtume gavę iš anksto, būtume ką nors darę, pavyzdžiui, išvažiavę į Vilnių ankstesniu – 18-os valandos reisu. Ir bala nematė tų 17,6 euro, sumokėto už bilietą“, – pasakojo rugsėjo 2-osios popietę Lietuvos sostinę pasiekusi moteris.

Tąnakt ji grįžo pas savo draugus Varšuvoje. Pasnaudė keletą valandų ir paryčiui vėl nuvyko į autobusų stotį.

„Penki jaunuoliai, kartu laukę autobuso, taip ir praleido naktį stotyje nemiegoję. Jie sakė neturėję pinigų nakvynei viešbutyje.

Guodėme vieni kitus, kad naktis pagaliau praėjo ir kad tuoj pajudėsime link Lietuvos. Bet autobusas vėlavo. O kai atvažiavo, buvome sutikti ne taip, kaip norėtųsi.

Vairuotojai buvo pikti – vos ne meste sumėtė mūsų lagaminus į bagažinę. Kelionės palydovės nesiteikė nė šyptelėti. Niekas iš ekipažo nepratarė nei atsiprašančio, nei gero žodžio. Nepaaiškino, kodėl autobusas nevažiavo numatytu laiku“, – pasakojo moteris.

Ji sakė internete perskaičiusi, kad tokiais atvejais, kai kelionė trunka ilgiau nei tris valandas, keleiviams priklauso užkandžiai. O jei reisas atidedamas – ir kompensacija.

„Tačiau niekas nieko mums nesiūlė. Kavą autobuse pirkome, už ją mokėdami po 1,8 euro. Viena iš palydovių išlipo Marijampolėje ir, kaip paaiškėjo, išeidama užrakino tualeto duris. Žmonės vis prie jo prieidavo, pamindžikuodavo ir, manydami, kad užimta, grįždavo į savo vietas.

Jaunimas vos susėdęs į autobusą „nulūžo“. Galiausiai kelionė prasidėjo 9 valandomis vėliau nei buvo planuota. O keleivių priekaištus ekipažas atrėmė dviem žodžiais: „Rašykite skundą“, – nuoskaudos neslėpė keleivė.

Kas nutiko, kad autobuso reisas iš Berlyno į Vilnių per Varšuvą rugsėjo 1-ąją buvo atidėtas net 8 valandoms? Kodėl iš Varšuvos vykę keleiviai apie tai buvo įspėti tada, kai iki išvykimo buvo likę nebedaug laiko? Kodėl jiems nebuvo pagelbėta?

„Vykęs asmuo turi asmeniškai kreiptis ir rašyti skundą apie buvusią situaciją“, – tik tokį atsakymą į minėtus klausimus atsiuntė tarptautinį autobusų tinklą „Ecolines“ valdančios bendrovės „Transinesta“ pardavimų vadybininkė Monika Zupinskienė.

Advokato Edmundo Rusino kometaras:

Visiems keleiviams, kurie turi autobuso bilietus, kuomet kelionė trukmė viršija tris valandas, dėl išvykimo atšaukimo arba iš stoties vėluojant išvykti daugiau kaip devyniasdešimt minučių, vežėjas keleiviui privalo nemokamai teikti:

a) užkandžius, patiekalus arba gaiviuosius gėrimus, jei jų yra autobuse ar stotyje, arba jie pagrįstai gali būti pateikti;

b) viešbučio kambarį bei pagalbą užtikrinant vežimą tarp stoties ir apgyvendinimo vietos, kai tenka apsistoti vienai ar daugiau naktims. Vežėjui yra leidžiama apriboti bendras apgyvendinimo, neįskaitant pervežimo į stotį ir iš jos, išlaidas iki 80 EUR kiekvienam keleiviui už naktį ir kompensuoti ne daugiau kaip už dvi naktis. Tokiu atveju šios nustatos turi būti įtvirtintos vežėjo vežimo sąlygose.

Kai reguliari paslauga yra atšaukiama arba iš stoties vėluojama išvykti daugiau kaip 120 minučių, keleiviui nedelsiant privaloma pasiūlyti pasirinkti:

a) tęsti kelionę arba vykti į galutinę atvykimo vietą anksčiausiu kitu maršrutu arba

b) grąžinti už bilietą sumokėtą sumą. Tuo atveju, kuomet vežėjas šių alternatyvų nepasiūlo, keleiviams taip pat priklauso 50 proc. bilieto kainos kompensacija. Terminas keleivio skundo teikimui,- 3 mėnesiai, vežėjo atsakymo terminas,- 1 mėnuo.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.