Po juoko bangos – nejuokingos sumos: nealkoholinę trauktinę pasiūliusiai bendrovei gresia bauda

Dar antradienį socialiniuose tinkluose nuvilnijusi juoko banga dėl Vilniaus gatvėse iškabintos lauko reklamos, pranešančios apie rinkoje pasirodžiusią nealkoholinę trauktinę, ją siūlančiai bendrovei gali baigtis visai nejuokingomis baudomis.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas.<br>G.Ališauskaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 2, 2019, 5:03 PM, atnaujinta Oct 2, 2019, 8:15 PM

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas trečiadienį portalui lrytas.lt pranešė, kad tyrimas dėl šios reklamos jau pradėtas, o paaiškėjus, jog bendrovė tokiu būdu siekia reklamuoti alkoholinę savo produkciją, jai grėstų iki 15 tūkst. eurų siekianti bauda.

Nustebino reklama

Į šią savaitę sostinės gatvėse pasirodžiusią lauko reklamą, kurioje siūloma įsigyti „Čepkelių“ nealkoholinės trauktinės, pavadintos netrauktine, pirmiausia sureagavo socialinių tinklų vartotojai.

Jie pastebėjo, kad nealkoholinis šio gėrimo variantas – kone identiškas alkoholiniam ir juokaudami tokį gėrimą lygino su „nenarkotiniu kokainu“.

Dainininkė, reklamos specialistė Dovilė Filmanavičiūtė savo „Facebook“ paskyroje pasidalinusi reklaminiu stendu stebėjosi prekybininkų išmone.

„Spoksot į lauko reklamas – profesinė mano liga. Bet seniai tokią mačiau, kad negalėčiau nustot juoktis jau tris gatves. Nealkoholinė Čepkelių trauktinė. Nealkoholinė. Trauktinė. Beliko sulaukt nealkoholinio medicininio spirito“, – rašė ji.

Maždaug prieš metus internautai stebėjosi ir vienoje internetinėje parduotuvėje parduodamu nealkoholiniu džinu, kuris buvo įvardijamas kaip spiritinis gėrimas, nors neturėjo nei lašo alkoholio.

Primename, kad alkoholio kontrolės įstatyme įtvirtinta, kad Lietuvoje alkoholinių gėrimų reklama yra griežtai draudžiama.

Tikisi sėkmės

Savo ruožtu šį gėrimą, kaip ir alkoholinį jo variantą, gaminančios bendrovės „Vilniaus degtinė“ generalinis direktorius Rokas Mituzas lrytas.lt aiškino, kad nealkoholinė netrauktinė – bandomasis projektas, esą papildysiantis po truputį besiplečiančią nealkoholinių gėrimų rinką.

„Matydami nealkoholinių gėrimų reklamos tendencijas, ir mes bandome žengti į šį segmentą. Šiuo metu pradėjome vykdyti pilotinį projektą, rinkai siūlome tik ribotą gėrimo partiją, kuri jau yra prieinama vartotojams. Įvertinę šio projekto sėkmę, priimsime sprendimus dėl tolimesnių savo verslo plėtros planų“, – teigė jis.

R.Mituzas džiaugėsi, kad nors ši reklama esą nesiskiria nuo kitų kelių pastarųjų metų šios industrijos rinkos žaidėjų veiksmų, būtent jų produktas patraukė tiek dėmesio.

„Esame realistai ir suprantame, jog Lietuvoje fermentuoti alkoholiniai gėrimai, pavyzdžiui, alus, dažnai yra vertinami visiškai kitaip nei kiti alkoholiniai gėrimai. Netgi Alkoholio kontrolės įstatyme natūralios fermentacijos gėrimams taikoma daugelis išimčių, kurios nėra analogiškai taikomos kitiems gėrimams.

Todėl gaunama situacija kai iš esmės identiškus gėrimus (kurie turi identišką kiekį etilo alkoholio) teisės aktai traktuoja visiškai skirtingai.

Tačiau, kalbant apie reklamos reguliavimą, Alkoholio kontrolės įstatymas nenustato jokių išimčių, todėl tikimės, jog „Čepkelių nealkoholinę netrauktinę“ valstybės institucijos vertins taip pat, kaip ir kitus nealkoholinius gėrimus“, – komentavo R.Mituzas.

Gresia baudos

Gyvenimas parodys, ar šiems bendrovės generalinio direktoriaus norams lemta išsipildyti.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovų portalui lrytas.lt atsiųstame laiške teigiama, kad tyrimas – jau pradėtas, o bendrovei gresia milžiniškos baudos:

„Šiuo metu dėl Jūsų pateiktos informacijos pradėtas tyrimas. Nustačius, kad per analogišką nealkoholinę produkciją, reklamuojama alkoholinė produkcija, ūkio subjektui grėstų atsakomybė nuo 2896  iki 14481 eurų bauda, už pakartotinai padarytą pažeidimą per 2 metus nuo 14481 iki 28962 eurų bauda.

Departamente jau buvo nagrinėta panašaus pobūdžio byla ir įmonė buvo nubausta už draudžiamos alkoholio reklamos skleidimą. Šiuo metu minėtas departamento sprendimas jau yra įsiteisėjęs.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.