Nemalonus incidentas išmušė Nomedą Marčėnaitę iš vėžių: „Jie ciniškai tyčiojasi"

Visiems puikiai pažįstama dailininkė, keramikė ir televizijos laidų vedėja Nomeda Marčėnaitė susidūrė su nemaloniu incidentu. Moteris gavo užsakymą pagaminti keramikos darbą, skirtą klientės anūko krikštynų proga. Keramikė į rankų darbo kūrinį sudėjo visą meilę, o tada prasidėjo siuntų vežėjo paieškos, mat užsakymą reikėjo nugabenti į Vokietiją.

Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Lrytas.lt koliažas.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Lrytas.lt koliažas.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Suniokojo garsios laidų vedėjos Nomedos Marčėnaitės siuntą ir joje buvusį pačios gamintą meno dirbinį.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Tinkamo pakavimo pavyzdys.<br>Įmonės nuotr.
Tinkamo pakavimo pavyzdys.<br>Įmonės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 15, 2019, 7:04 PM

„Kartais žmonės perka nematydami, pasitikėdami perveda pinigus ir laukia siuntinio. Po Lietuvą patikimai vežioja autobusai, bet ką, jeigu reikia į užsienį? Teisingai. Paguglinti, surandi geriausią siuntėją įtikinamu pavadinimu „Siųsk pigiau“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė N.Marčėnaitės širdies draugas Vytas Palavinskas.

Jiedu ir pasirinko siuntą gabenti per siuntų brokerį „Siųsk pigiau“ (įmonė „Technologijų era“), kuris pasirodė itin patrauklus ir patikimas. Internetinėje bendrovės svetainėje užtikrinama, kad įmonė bendradarbiauja su patikimiausiais tarptautiniais kurjeriais. Tikimybė sulaukti bėdų N.Marčėnaitei net nekirbėjo galvoje.

Tad moteris, jos teigimu, tinkamai ir itin kruopščiai siuntinį supakavo. Keramikos kūrinį įdėjo į batų dėžę, kuri, pasak N.Marčėnaitės, daug tvirtesnė už siūlomas specialias pakavimo dėžes, o pats dirbinys buvo daug kartų apvyniotas specialia, keramikai skirta burbuline plėvele.

„Siuntos dokumentuose buvo parašyta, kad tai – keramika. Manęs klausė, ar buvo užrašyta, kad siuntinys dūžtantis. Juk popierius pildydamas jau fiksuoji, kad tai yra dužu. Tokiais dalykais turėtų pasirūpinti siuntėjai, o ne aš. Jie man turėtų pasakyti – tai tinkamas pakavimas ar ne. <...> Bet, suprantate, jeigu ant siuntos užmesi pianiną – niekas neatlaikys.

Turiu draugų keramikų, kurie sakė, kad tam, kad darbas būtų šitaip sudaužytas, siuntinys turėjo būti iš aukštai mėtomas arba ant jo turėjo būti užmesti dideli daiktai“, – portalui lrytas.lt pasakojo N.Marčėnaitė.

Užlipo ant to paties grėblio

N.Marčėnaitės teigimu, taip jai nutiko jau ne pirmą kartą. Prieš porą metų norėdama draugei padėkoti už viešnagę, siuntė dirbinį į Prancūziją. Staigmena bičiulę pasiekė visiškai sudaužyta. Žinomos moters teigimu, tada iš akmens masės pagamintą dovaną sudaužyti į šipulius būtų prireikę didelės jėgos, priešingai, nei šį kartą siųstam trapiam keramikos dirbiniui.

„Kvailiausia, kad mes antrą kartą tą patį padarėme. Taip nutiko, kad Vytas ieškojo su kuo siųsti. Aišku, jis pasakė man, ką surado. Bet nuo pirmojo karto praėjo pora metų ir aš pamiršau“, – apgailestavo menininkė, teisybės pradėjusi ieškoti per vartotojų teises ginančias tarnybas.

Įmonė atsikerta

„Siųsk pigiau“ rinkodaros vadybininkės Žanetos Stalmokaitės teigimu, N.Marčėnaitės nuotraukose matyti, jog keramikos dirbinio transportavimui pakuotė buvo netinkama, mat naudotas nepakankamas kiekis burbulinės plėvelės ir dėžė, kurios kartonas nėra pakankamai storas ir patvarus.

„Keramikos dirbiniams dėl jų trapumo būtinos papildomos pakavimo priemonės: siunčiant tokį dirbinį svarbu ne tik jį apvynioti dideliu kiekiu burbulinės plėvelės, bet ir naudoti dvi dėžutes, putplasčio granules tarp jų, ant pakuotės užklijuoti įspėjamuosius ženklus, kad siunta trapi“, – teigė Ž.Stalmokaitė.

Įmonės atstovės teigimu, visa informacija ir instrukcijos, nurodančios, kaip tinkamai pakuoti siuntinį, pateiktos jų internetinėje svetainėje. Jei kyla papildomų klausimų, klientų aptarnavimo skyrius pasiruošęs suteikti reikiamą informaciją, patarti dėl konkretaus siunčiamo daikto pakavimo.

Pašnekovė pastebėjo, kad svarbiausia naudoti dėžę tvirtomis sienomis, iš gofruoto kartono. Tranzito metu kurjeriai jas krauna vieną ant kitos, todėl pakuotė turi būti pakankamai tvirta, kad atlaikytų kitų siuntų svorį.

„Trapų gaminį patartina apvynioti storu burbulinės plėvelės sluoksniu ir įdėti į tinkamo dydžio (ne per didelę) dėžę. Dėžė tuomet užpildoma putplasčio granulėmis ir užklijuojama. Ši pakuotė dedama į dar vieną, jau didesnę dėžę, kurioje tuščia erdvė (tarp dėžių) taip pat užpildoma putplasčio granulėmis.

Užklijuotą lipnia juosta pakuotę, esant galimybei dar patariame apvynioti pakavimo plėvele. Galiausiai, ant siuntinio reikia užklijuoti apie trapumą įspėjančius ženklus“, – aiškino Ž.Stalmokaitė.

Moralinė žala – didžiulė

Šį kartą N.Marčėnaitė parašė pretenziją, tačiau ji buvo kaipmat atmesta, teigiant, kad čia kalčiausias pakavimas, kuris negalėjo apsaugoti siuntinio nuo sugadinimo. N.Marčėnaitė įsitikinusi, kad įmonės atstovai yra „cinikai, nes jų atsakyme esanti padėka už tai, kad naudojamės jų paslaugomis, skamba kaip pasityčiojimas“.

O moralinė žala, jos teigimu, tokia didžiulė, kad nesugebėtų įvertinti.

„Ši keramika kainuotų 300 eurų. Aš manau, kad šiuo atveju niekas neskaičiuoja moralinės žalos, bet ji yra. Aš tikrai turėsiu padaryti užsakymą dar kartą. Klientė negavo ne dėl jos kaltės ir ne dėl mano, bet nesvarbu, aš kartosiu iš naujo. O tas cinizmas, su kuriuo yra rašoma, kad dėkojame, jog naudojatės mūsų paslaugomis – bjaurus. Bjauru taip elgtis“, – piktinosi N.Marčėnaitė.

Ž.Stalmokaitė pabrėžė, kad gavėjas, prieš priimdamas siuntą, turi ją apžiūrėti ir įvertinti, ar nėra išorinių pažeidimų. Juos pastebėjęs turi apie tai informuoti siuntą pristačiusį kurjerį. Kurjeris šį faktą registruoja sistemoje ir gavėjas siuntos dokumentuose pasirašo, kad gavo pažeistą siuntą.

„Tokiais atvejais pretenzijos patenkinimo, taigi, ir žalos kompensavimo tikimybė yra labai didelė. Jei kurjeriui apie šiuos pažeidimus nepranešama, gavėjas, pasirašydamas siuntos gavimo dokumentus patvirtina, kad ji gauta geros būklės. Aptariamu atveju, gavėjas parašu patvirtino, kad gauta siunta yra be išorinių pažeidimų“, – teigė rinkodaros vadybininkė.

N.Marčėnaitė ironiškai juokavo, kad firmos logo turėtų būti: „Nebijokite, pasirūpinsime – jūsų siuntinys nė vienas nenuvyks sveikas“. Taip pat ji pasakojo, kad siuntinys ne tik buvo sugadintas, bet klientę pasiekė pavėluotai.

„Supakavau taip, kad jis net krisdamas automobilyje nuo sėdynės nesudužtų. Jis buvo malamas ir daužomas. Dar kitas dalykas, siuntoje matosi, kad ji klaidžiojo, buvo nusiųsta ne ten, tada grįžo, vėl buvo siunčiama. Žmogus, kuris turėjo gauti po kelių dienų, gavo po kelių savaičių. Jų atsakyme apie tai nėra pasakyta nė žodžio, nors nuotraukose puikiai matosi klajonių geografija“, – teigė kūrėja.

Įmonės atstovė teigė, kad jokio kreipimosi dėl vėluojančio siuntinio iš N.Marčėnaitės nesulaukė iki tol, kol siuntos gavėjas gavo savo siuntinį.

„Dėl to neturėjome galimybės į kurjerius kreiptis anksčiau ir taip galbūt užkirsti kelią siuntos „nurūšiavimui“, t.y. itin retai pasitaikančiai kurjerių sistemos klaidai, kai siunta nukeliauja klaidingu maršrutu. Vidutinis siuntos pristatymo terminas iš Lietuvos į Vokietiją su konkrečiu klientės pasirinktu kurjeriu trunka 4 darbo dienas Dėl minėtos sistemos klaidos, deja, siunta pristatyta po 11 dienų. Tinkamas siuntos pakavimas galėjo apsaugoti jos turinį net ir įvykus šiai klaidai ir prailgėjus pristatymo terminui“, – situaciją komentavo Ž.Stalmokaitė.

Teigia užtikrinantys kokybę

„Pagal mūsų turimą siunčiamų siuntų statistiką, tranzito metu apgadinama 0,1 proc. siuntų, taigi, tokie atvejai – itin reti. Pretenzijų sulaukiame dėl 0,2 proc. siųstų siuntų (čia įskaičiuoti visi pretenzijų teikimo atvejai: dėl siuntos dingimo, apgadinimo, vėlavimo ir pan.). Iš jų patenkinama maždaug 67 proc., o dažniausios pretenzijų atmetimo priežastys – netinkamas pakavimas ir nepateikti siuntos vertę įrodantys dokumentai“, – patikino Ž.Stalmokaitė.

Taip pat Ž.Stalmokaitė pabrėžė, kad dar vienas svarbus aspektas – tinkamai užpildyti dokumentai. Tai palengvina siuntos pristatymo procesus, o visi duomenys turi būti užpildyti pagal reikalavimus, kad kurjeris nesusidurtų su pristatymo trikdžiais.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.