Turtingiausiam Europos žmogui, B.Arnault, priklausanti kontroliuojančioji bendrovė LVMH minėtą milijardą JAV dolerių investavo į universalinę parduotuvę „La Samaritaine“, rašo naujienų agentūra „Bloomberg“.
2001 m. už teisę kontroliuoti statinį ji atseikėjo apie 225 mln. eurų, vėliau išpirko likusią dalį. Kiek ji kainavo, neskelbiama. Per pastaruosius 15 metų LVMH pastato remontui ir interjerui atnaujinti išleido dar 750 mln. eurų.
Pačiame Paryžiaus centre, greta Luvro, esanti „La Samaritaine“, pradėti dirbti turėtų ateinantį balandį. Parduotuvė puošta XIX a. pabaigai būdingomis detalėmis, freskomis, mozaikomis, kaltais laiptų ranktūriais.
Kadaise tokios pirkėjų šventyklos buvo pagrindinis prekybos variklis, tačiau tuo metu, kai pastatą įsigijo B.Arnault, situacija ėmė keistis. Šiais laikais vis daugiau pirkėjų to, ko ieško, randa internete, ir netgi stambūs prekybos centrai uždaro parduotuves.
Viltys į kinus
LVMH viliasi, kad paryžiečiai į „La Samaritaine“ ateis ieškodami išskirtinių rūbų kolekcijų, nišinių madingų prekės ženklų ir norėdami praleisti laiką restoranuose, kurių čia – nuo aukščiausios klasės iki ruošiančių maistą išsinešti.
Vis dėlto tikslinė „La Samaritaine“ auditorija, anot „Bloomberg“ – turistai iš Kinijos. Nepaisant prekybos karo tarp JAV ir Kinijos, šios šalies piliečiai lieka ištikimiausi daugelio LVMH priklausančių prekės ženklų gerbėjai ir padeda augti prabangios mados pramonei.
Apie tai, jog „La Samaritaine“ perstato tam, kad pritrauktų turtingus turistus, liudija ir projekto detalės. Po remonto prekybinio ploto sumažės per pusę, o didžiąją dalį vietos užims penkių žvaigždučių viešbutis „Cheval Blanc“, restoranai, biurai ir „Christian Dior“ prekės ženklo SPA salonas.
Atvykėliai prekes „La Samaritaine“ galės įsigyti be pridėtinės vertės mokesčio. Jau aišku, kad turistiniai autobusai stovės Luvro aikštelėje, kad prie įėjimo į universalinę parduotuvę nesusidarytų eilės.
Tikimasi, kad parduotuvė, kurioje bus prekiaujama daugiau nei 600 prekės ženklų, kasmet sulauks kelių milijonų lankytojų.
Rugpjūtį konsultacinė kompanija „McKinsey“ kinus įvardijo tauta, kuri daugiausia pasaulyje perka prabangos prekių. Kompanija „Bain“ suskaičiavo, kad 2025 m. bent 45 proc. visų prabangos prekių nupirks kinai.