Šalies ūkininkai keliasi į internetą, mezga ryšius su „Barbora“

Elektroninei prekybai užimant vis didesnę rinkos dalį, į internetą po truputį keliasi ir šalies ūkininkai. Dalis jų pradėjo bendradarbiauti su didžiausia Baltijos šalyse maisto elektronine parduotuve „Barbora“, kuri šiemet įkūrė Ūkininkų turgelį.

Dalis jų pradėjo bendradarbiauti su didžiausia Baltijosšalyse maisto elektronine parduotuve „Barbora“, kuri šiemet įkūrė Ūkininkų turgelį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dalis jų pradėjo bendradarbiauti su didžiausia Baltijosšalyse maisto elektronine parduotuve „Barbora“, kuri šiemet įkūrė Ūkininkų turgelį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 29, 2019, 2:25 PM

Ūkininko pardavimai auga 5 proc. kas savaitę

Širvintų rajone, Motiejūnų kaime, ūkininko Leono Rutkausko įkurto „Širvintų kalakutų ūkio“ produkcija didžiausios Baltijos šalyse elektroninės maisto prekių parduotuvės „Barbora“ asortimentą papildė prieš gerą pusmetį. Nuo tada kiekvieną savaitę pardavimai stabiliai paauga 5 proc., o artėjant Kalėdoms L. Rutkauskas pirmą kartą per beveik 20 veiklos metų suabejojo, ar kalakutų šventiniam stalui užteks visiems norintiems.

„Ūkininkams, kurie norėtų savo produkciją tiekti prekybos tinklams, ypač elektroninei prekybai, patarčiau būti drąsesniems ir nebijoti inovacijų. Kol mūsų gaminiai pateko į „Barborą“ užtruko pusmetį – „Barbora“ atidžiai ir nuodugniai rinkosi partnerius, tarėmės dėl kokybės, asortimento, logistikos, net pakuočių klausimų – tačiau šiandien bendradarbiavimu esame labai patenkinti“, – sakė L. Rutkauskas.

Ekologišku pašaru auginamus kalakutus šeriantis ūkininkas „Barboros“ pirkėjams siūlo 12 skirtingų gaminių ir mano, kad ateityje asortimentą galima dar praplėsti. „Barborai“ ūkininkas tiekia paukštienos produktus pagal užsakymą. „Klientams užsakius elektroninėje parduotuvėje produktus, mūsų ūkyje kalakutai skerdžiami ir švieži pristatomi tą pačią dieną“, – sako L. Rutkauskas.

Lemiami veiksniai – kokybė, greitis ir pakuotė

Kokybė, pristatymo greitis, produkcijos kiekis ir pakuotė – į šiuos svarbiausius klausimus prieš pradedant elektroninę prekybą ūkininkams pataria atkreipti „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.

Šiuo metu „Barbora“ savo Ūkininkų turgelyje prekiauja daugiau nei 300 skirtingų prekių – nuo mėsos ir žuvies, iki duonos, miltų, kruopų ir ekologiškų daržovių. Pasak A. Mikalausko, ūkininkų produkcijos pardavimai elektroninėje parduotuvėje per metus išaugo penktadaliu, ir ši tendencija stiprėja.

„Nors sakoma, kad elektroninėje prekyboje viską lemia greitis, ūkininkų gaminiams ši taisyklė galioja su išlygomis. Kokybiškos prekės klientai sutinka ir palaukti, planuojasi užsakymus iš anksto. Visgi galimybė klientui gauti prekes tą pačią dieną yra ypač svarbu – „Širvintų kalakutų“ produkciją įtraukus ne tik į užsakomąją prekybą, bet ir į sandėlį, pardavimai pašoko keliasdešimt kartų“, – pasakojo A. Mikalauskas.

Pasak „Barboros“ vadovo, darbas su ūkininkais reikalauja lankstumo iš abiejų partnerių. „Turime visi suprasti, kad tai nėra masinės gamybos produktai, todėl įprasta logistikos grandinė čia neveikia, reikia ieškoti būdų, kurie išsaugotų aukštą prekės kokybę ir kartu leistų pirkėjui gauti prekę per įmanomai trumpiausią laiką“, – sakė A. Mikalauskas.

Todėl, pasak jo, prieš pradedant elektroninę prekybą, ūkininkams labai svarbu įvertinti visą būsimą prekių tiekimo grandinę, kaip pristatyti savo produkciją klientams laiku ir kokybiškai.

Ūkininkams derėtų atkreipti dėmesį ir į produkcijos pakuotę. „Analizuodami „Barboros“ klientų pirkimo įpročius matome, kad ekologija – nuo prekių iki jų pristatymo, pakavimo būdų – daugeliui perkančių elektroninėje parduotuvėje šiandien yra vienas lemiamų veiksnių. Ūkininkų produkcija, kuria prekiaujame „Barboroje“, yra ekologiška, tad pirkėjai tikisi ir ekopakuočių“, – pažymi „Barboros“ direktorius.

Dar vienas svarbus aspektas, į kurį „Barbora“ pataria atkreipti dėmesį ūkininkams, yra produkcijos kiekis. „Kaip rodo mūsų patirtis, elektroninė prekyba leidžia ženkliai padidinti pardavimus, tačiau lygiai taip pat svarbu suprasti, kad ūkininkų produkciją klientai perka dėl jos ekologiškumo, todėl reikėtų gerai paskaičiuoti įmanomą didžiausią natūralų augimą, nepereinant į masinę gamybą“, – sako A. Mikalauskas.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.