Paskutinės lietuvių valandos Turkijoje virto siaubu: po autobuso avarijos – dvi savaitės reanimacijoje

Į Turkiją pernai prasidėjus rudeniui išvykęs pailsėti Mindaugas grįžo turėdamas invalidumo grupę ir 45 proc. darbingumo. Vyras su kitais dvidešimčia keleivių iš Lietuvos turistų pamėgtoje Turkijoje pateko į avariją, kurią sukėlė prie vairo užmigęs autobuso vairuotojas. Žalą patyrę keleiviai, padedami advokato, iš kelionių organizatorės „TUI Baltics“ tikėjosi išsiprašyti kompensacijų, tačiau, panašu, ginčas pasieks teismą.

Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Keleivius iš viešbučio į oro uostą vežęs autobusas Turkijoje pateko į avariją.<br> Ingos nuotr.
Iš viešbučio į oro uostą važiavę lietuviai pateko į avariją.<br>G.Šiupario nuotr.
Iš viešbučio į oro uostą važiavę lietuviai pateko į avariją.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Feb 19, 2020, 12:11 PM, atnaujinta Feb 19, 2020, 10:56 PM

„Metai iki kelionės profilaktiškai nuodugniai išsityriau sveikatą – buvau sveikas kaip ridikas. Iki kelionės į Turkiją baidarėmis nuplaukdavau 20 kilometrų, grįžęs po atostogų norėjau šokti su parašiutu, o dabar medikai neleidžia net ir kelti sunkiai“, – portalui lrytas.lt kalbėjo į avariją Turkijoje patekęs Mindaugas.

Jį ir kitus poilsiautojus iš Lietuvos vežęs autobusas paryčiais pakeliui iš viešbučio į oro uostą atsitrenkė į šalikelėje stovėjusį sunkvežimį. Jo talpos, kaip spėja nukentėjusieji iš kvapo ir to, kaip buvo sugadinti jų daiktai, buvo pripildytos chloru. Avarija įvyko užmigus autobuso vairuotojui. Per autoįvykį visiškai suknežinus autobuso priekį, poilsiautojus nuo galvos iki kojų apliejo chloru.

„Iš pradžių maniau, kad mažiausiai nukentėjau iš visų – mėlyna koja, prakirstas antakis“, – prisiminė Mindaugas.

Tačiau po kurio laiko situacija kardinaliai pasikeitė.

Grįžę į Lietuvą jie su žmona tiesiai iš oro uosto nuvyko į ligoninę. Iš jos tik vakare, apie 19 val., parsirado į namus ir tik tuo metu nusivilko chloru sulietus drabužius. Po poros dienų Mindaugas pasijuto prasčiau, tačiau to nesureikšmino – svarstė, kad galbūt taip veikia pasikeitęs klimatas.

Vis dėlto savijautai prastėjant galiausiai Mindaugą paguldė į ligoninę.

„Vieną vakarą, ten bebūnant, pasidarė taip bloga, kad vos spėjau paspausti pagalbos mygtuką. Atsibudau ant grindų apstotas medikų. Dvi savaites pragulėjau reanimacijoje, o vienas chirurgų vėliau išsitarė, jog buvo minčių daryti operaciją ir, prijungus dirbtinę širdį, laukti jos persodinimo“, – kalbėjo Mindaugas.

Du mėnesius ligoninėje ir reabilitacijoje praleidęs vyras dabar reguliariai lankosi pas gydytojus, jo žodžiais tariant, saujomis geria vaistus ir su savimi turi medikės, kuriai bet kada gali paskambinti, telefono numerį.

„Kaip galima samdyti tokį vairuotoją, kuris, veždamas tiek keleivių, važiuodamas užmiega? Gerai dar, kad ne nuo skardžio nulėkėme“, – svarstė pašnekovas.

Dukras nuvežė į ligoninę

Praėjusio rugsėjo 7-osios paryčiais Inga sulaukė skambučio iš nepažįstamo numerio. Skambino viena jos Turkijoje buvusių dukrų. „Mama, tu nesinervink. Mes ligoninėje. Daugiau pasakyti nieko negaliu“, – tiek teišgirdo moteris.

Jogailė ir Gedvilė Butvinaitės buvo tarp tų keturių asmenų, kurie iš avarijos vietos buvo išgabenti į Turkijos ligoninę.

Kaip portalui lrytas.lt pasakojo jų mama, po smūgio autobusui atsimušus į sunkvežimį viena dukrų atsibudo po sėdynėmis, kita – persivertusi per turėklus, atitveriančius įėjimo laiptelius, ir nukritusi ant prie durų sukrautų lagaminų. Jai be kitų sužeidimų ant šlaunies atsirado 20 cm ilgio pjūvis.

Neilgai ligoninėje išbuvusias merginas, lydimas gidės, nuvežė į komisariatą apklausti dėl įvykio.

„Stebina tai, kad dukromis labiausiai rūpinosi ne kelionės organizatorius, o Sidės miestelio, kurio ligoninėje joms ir suteikė pagalbą, meras. Tai jis nupirko maisto, vaistų, kaklo įtvarą. Dar nesu iki galo tikra, bet labai gali būti, kad jis padengė ir visas gydymo privačioje ligoninėje išlaidas“, – kalbėjo moteris.

Anot pašnekovės, fizinėms traumoms pamažu nykstant, dukros po patirtos avarijos vis dar paniškai bijo autobusų. Tačiau kelionių organizatorius „TUI Baltics“ pripažįsta tik materialinę žalą – už sugadintus lagaminus ir juose buvusius daiktus trims asmenims: merginoms ir jas kelionėje lydėjusiai tetai – pasiūlė 700 eurų.

Tačiau ši šeima, kaip ir kiti iš „TUI Baltics“ kur kas didesnės kompensacijos nei atlygio už sugadintus daiktus besitikintys keleiviai, su tokia suma nesutiko. O kadangi bendrauti su kelionių organizatoriaus teisininkais, pašnekovų teigimu, sekasi itin kebliai, be to, „TUI Baltics“ savo kaltės nepripažįsta teigdama, kad ji tebuvo pervežimo paslaugos pirkėja, nukentėjusieji svarsto kreiptis į teismą.

Teisybės ieškojo Vokietijoje

„Man neįdomu, kas iš ko pirko paslaugą. Už tai, kad pervežtų iš viešbučio į oro uostą, aš mokėjau „TUI Baltics“. Autobuse buvo ir nėščių moterų, aš pati – su trejų metų vaiku. Nemiegojau, todėl jutau, kaip tai greitėjome, tai lėtėjome. Pamaniau – gal toks kelias. Tačiau netrukus išgirdau, kaip priekyje sėdintis vaikinas pradėjo rėkti, kad vairuotojas miega“, – košmariško įvykio pradžią prisiminė Skaistė, kuri į kelionę buvo išvykusi su vyru ir trejų metų dukra.

Į nelaimės vietą atvykusi greitoji, anot moters, stigo kaukių – jos sutuoktiniui tik gestais pavyko vienos išprašyti vaikui.

„Atvažiavus kitam autobusui turėjome apsispręsti – važiuojame į ligoninę ar į oro uostą. Man buvo išnirusi ranka, plyšo kelio raiščiai – dėl tokių sužalojimų nutarėme vis dėlto vykti į Lietuvą“, – pasakojo Skaistė, kuri matė, kaip vėliau lėktuve du chloro garais apsinuodijusius ir alpti pradėjusius lietuvius teko gaivinti.

Kol kas į avariją Turkijoje pakliuvę keleiviai laukia atsakymo iš vokiečių „TUI Group“, kuri yra pardavusi franšizę „TUI Baltics“. Anot Skaistės, apie susiklosčiusią situaciją sužinoję vokiečiai į ją reagavo visiškai kitaip, tačiau nežinia, kiek jie turės įtakos pakeisti „TUI Baltics“ poziciją. Todėl žalos kompensavimo siekiantys keleiviai neatmeta, jog teks kreiptis į teismą.

„TUI Baltics“ atstovė Simona Belaglovaitė portalui lrytas.lt teigė, jog su keleiviais buvo bendrauta iškart po incidento, teikta visa reikalinga pagalba.

„Bendravimą tęsiame ir dabar. Visi mūsų klientų atvejai yra nagrinėjami individualiai, tarpininkaujame tarp jų, mūsų verslo partnerių ir susijusių trečiųjų šalių, kurie vykdė keleivių pervežimą kryptyje iš viešbučių į oro uostą.

Procesas nėra pasibaigęs, tad detaliau komentuoti negalime“, – perdavė „TUI Baltics“ atstovė.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.