Pagrindiniai gedimai fiksuojami dėl masiškai nutrauktų laidų, kai kuriais atvejais vienoje linijoje fiksuojama ir po kelis laidų nutraukimus, tiek žemosios 0,4 kV, tiek vidutinės 10 kV įtampos tinkle.
Nuo ryto ESO pradėjo registruoti tūkstančius pavienių gedimų, kai viena linija tiekiama elektra keliems ar keliolikai gyventojų. Vakar ir naktį fiksuota daugiausia gedimų, kai būdavo nutraukiamos linijos, kurios tiekia elektrą šimtams ar tūkstančiams vartotojų.
Visą naktį dirbo maksimalus ESO ir rangovų organizacijų darbuotojų skaičius, šiuo metu išvykusių šalinti gedimus brigadų skaičius siekia virš 300.
„Visą naktį dirbo maksimalus ESO ir rangovų organizacijų darbuotojų skaičius. Ne visur įmanoma buvo privažiuoti, tad realus uraganinio vėjo padarytos žalos mastas matomas ir vertinamas tik dabar, prisijungus naujoms darbuotojų pajėgoms.
Gyventojų labai prašome supratingumo ir kantrybės, kartu prašytume neskambinti į ESO, nes visą gedimų vaizdą mūsų specialistai jau mato ir žino, kokioje vietovėje yra gedimai, tad gyventojų skambučiai šiuo metu būtų perteklinė informacija, o pasitikrinti galima ESO gedimų žemėlapyje www.eso.lt/zemelapis. Jei gyventojai nori pranešti, raginame tai daryti per ESO svetainę, specialią formą: https://www.eso.lt/lt/eso-kontaktai/registruoti-gedima.html. Taip būtų atlaisvinamos linijos“, – teigė ESO atstovas Andrius Kavaliauskas.
Šiuo metu vertinama tikroji padėtis, bet elektros tiekimo atkūrimas visiems tikrai užtruks – tai turėtų būti padaryta per 24 valandas.
Elektra dingo ketvirtadienio vakarą
Per Lietuvą keliaujant stipriai įsismarkavusiam vėjui, ketvirtadienio 22 val. ESO pranešė užregistravę apie 130 tūkst. namų ūkių per visą Lietuvą, kuriems sutrikęs elektros tiekimas.
Vėjas, kurio gūsiai viršija 30 m/s, visu smarkumu smogė pajūrio regionams – be elektros ESO priskaičiuoja virš 100 tūkst. namų ūkių, dar apie 30 tūkst. – įvairiuose kituose Lietuvos regionuose.
Situacija labai sudėtinga, vietomis fiksuojami pakartotiniai gedimai.
Prie jau dirbančių operatyvinių brigadų ketvirtadienio vakarą prisijungė papildomos pajėgos – visoje Lietuvoje dirbo virš 120 brigadų.
Atsargos priemonės
ESO primena, jog pastebėjus pažeistus elektros tinklo įrenginius ar nutrūkusius elektros laidus, būtina nedelsiant apie tai pranešti ESO nemokamu numeriu 1852 arba bendruoju pagalbos telefonu 112.
ESO pateikia keturis svarbiausius elgesio principus, padėsiančius išvengti skaudžių nelaimių.
Nesiartinkite. Pastebėjus nutrūkusį laidą ar bet kokį kitą apgadintą elektros įrenginį – transformatorinę, pastotę, − jokiu būdu prie jo nesiartinkite. Tarp žmogaus ir nutrūkusio laido turėtų būti bent 8 metrų atstumas. Reikėtų saugotis ir ant elektros laidų užvirtusių medžių ar išvirtusių laidų atramų, kurios taip pat gali būti pavojingos gyvybei. Prie jų prašome nesiartinti ar, juo labiau, jų nelieskite.
Praneškite. Pastebėjus nutrūkusį laidą, svarbu kuo greičiau pranešti ESO tel. 1852 arba bendruoju pagalbos telefonu 112. Jei tik įmanoma, venkite artintis prie avarijos vietos, neleiskite prie jos eiti kitiems žmonėms ar gyvūnams ir kuo greičiau praneškite, kad į įvykio vietą būtų nedelsiant išsiųsta operatyvinė komanda. Ji likviduos avarijos padarinius. Elektros tiekimą išoriniame tinkle gali išjungti tik ESO specialistai, jokiu būdu nerizikuokite ką nors daryti patys ir palikite šiuos darbus specialistams.
Judėkite smulkiais žingsneliais arba šuoliukais. Atsidūrus šalia aukštos įtampos šaltinio reikėtų judėti mažais žingsneliais, laikant koją prie kojos. Didesnis pavojus kyla per stiprią liūtį ar lietų, kai žemė ir žolė įmirkusi. Tokiais atvejais rekomenduojama pasitraukti toliau nuo nelaimės vietos, tačiau nebėgti, o judėti mažais žingsneliais. Žingsniuojant įprastai, kyla pavojus susidaryti elektros grandinei ir gauti smūgį.
Iš automobilio – abiem kojomis. Dėl stipraus vėjo virtusio medžio ar jo šakos, gali nutrūkti elektros laidas ir nukristi pavyzdžiui ant automobilio. Tokiu atveju, jei nekyla kitų pavojų, gali būti saugiau likti automobilyje – guminės jo padangos veikia kaip izoliacinė priemonė, neleidžianti susidaryti elektros grandinei. Tik svarbu nesiliesti prie metalinių detalių ar elektros įrenginių.
Jei iš automobilio vis dėlto reikia išlipti, tai būtina daryti ne visai taip, kaip esame įpratę. Iš jo reikia iššokti iš karto abiem kojomis, nesiliečiant prie paties automobilio korpuso – kad nebūtų sukurta elektros grandinė ir nepatirtumėte smūgio.