Vilkikų vairuotojai dar išvengia karantino, bet neslepia – pandemija prekybą jau lėtina

Lietuvos vežėjai yra kaip ekonomikos termometras. O jis kaista. Anot vežėjų, pradedamos vairuotojų patikros ties sienomis, pavyzdžiui, tarp Italijos ir Austrijos, juos gaišina.

Vilkikų vairuotojai vis dar zuja tarp Lietuvos ir Italijos.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Vilkikų vairuotojai vis dar zuja tarp Lietuvos ir Italijos.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„AFP/Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„AFP/Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Italijoje vežėjai pradedami tikrinami, ar tikrai turi darbdavio įpareigojimą.  <br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 13, 2020, 10:04 PM

Tai prailgina prekių tiekimo grandinės laiką, ir ji tampa mažiau veiksminga.

Koronaviruso apsaugos priemonės tikrai padarys neigiamą įtaką verslui ir prekybai. Ir tai jau vyksta, – apie tai kalba logistikos įmonių atstovai.

Dideli apribojimai

Italija susizgribo. Sparčiai joje plintantis koronavirusas šalies valdžią privertė imtis griežtų priemonių. Italijos premjeras Giuseppe Conte paskelbė, kad bus uždaryti barai, restoranai, kirpyklos ir kitos „ne būtinos“ paslaugų įmonės.

Ketinama uždaryti ir buities bei pramoninių prekių parduotuves – palikti atviras tik maisto prekių parduotuves bei vaistines. Apie tai skelbė BBC.

Teigiama, kad Italijos pritaikyti draudimai šaliai suduos itin didelį smūgį.

O ką mato mūsų logistikos įmonės, kurių vairuotojai zuja su prekėmis į Italiją ir atgal? Ar dar neatėjo tas laikas, kai iš šios valstybės grįžę vairuotojai turėtų būti karantinuojami?

Jaučia sulėtėjimą

„Jeigu vairuotojai būtų karantinuojami, tada apskritai geriau jiems niekur nevažiuoti. Nes atostogaujantis vairuotojas – ne vairuotojas“, – nukirto Transporto inovacijų asociacijos vadovas Edmundas Daukantas.

Kol kas prekes po įvairias valstybes gabenantys vairuotojai nėra laikomi didelės koronaroviruso ligos rizikos grupe. Jie vieni sėdi vilkikų kabinose, žino instrukcijas, kaip išvengti kontaktų prekių iškrovimo bei pakrovimo vietose.

„Prieš porą dienų domėjausi, kokia situacija logistikos kompanijose. Jos neneigia – taip, yra verslo sulėtėjimas, yra tam tikrų sutrikimų. Kai kur, ypač Italijoje, yra pristabdyta didžiųjų gamyklų veikla.

Anot kalbintų vežėjų, mažoms įmonėms prekių pristatymas vyksta be sutrikimų, bet didelėse įmonėse, kur dirba daug žmonių ir daug dėmesio skiriama apsaugai, yra problemų – jose daug darbuotojų yra karantine.

Vis dėlto prekių srautai dar nesumenko, reisai dar neatšaukiami“, – kalbėjo E.Daukantas.

Baugina valdžios sprendimai

Anot E.Daukanto, pasauliniame versle panikos dar nėra, tačiau valstybių vyriausybės – panikuoja.

Juk ir Italijos vyriausybės priimti sprendimai verslui buvo šiek tiek netikėti.

„Tačiau ten didelis koronaviruso ligos protrūkis, ne šiaip sau italai apsaugos priemones planuoja iki gegužės vidurio.

O toliau? Toliau didžiausią grėsmę transporto sektoriuje gali sukelti kokie nors reguliavimo sprendimai.

Iš tiesų pavojingiausias transportas šiuo metu yra keleiviniai lėktuvai. Nes juose mikroklimatas palankus virusams plisti. Ten žemas oro slėgis, didelis žmonių kiekis uždaroje patalpoje. Ten ir vieno sergančiojo koronavirusu užtektų, kad visi gautų užkratą“, – svarstė pašnekovas.

Iš Italijos vežėjai gausiai gabena buitinę techniką, tekstilės gaminius, baldus, keramikos dirbinius, statybines medžiagos. „Ten didelė pramonė. Jei ji pradės svyruoti, pajus ir kitos šalys“, – užsiminė E.Daukantas.

Verslo kelionės išliko

Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretoriaus transporto politikai vadovo Tomo Garuolio, Italija neuždraudė tarptautinės prekybos, bet draudžia visas nebūtinas keliones ir susitikimus – tai, ką galima atlikti naudojantis telekomunikacijomis.

„Girdime, kad Italijos vyriausybės nurodymu bus prašoma įrodymų, jog per šalį vairuotojas važiuoja darbo reikalais. Jis privalės turėti darbdavio įpareigojimą – įmonės deklaraciją.

Taigi darbo kelionės Italijoje dar neuždraustos, bet nežinia, kaip toliau elgsis kitos valstybės. Bent jau kol kas gamyba ir prekyba vyksta, nors suvaržyta rekomendacijų ar apribojimų“, – kalbėjo T.Garuolis.

O kaip patys vairuotojai? Ar jie nevengia Italijos?

„Visokių yra. Vieni bijo, kiti važiuoja ir nekreipia dėmesio – visokių skambučių sulaukiame iš vežėjų. Baimės akys yra plačios. Iš tiesų logistikos terminaluose jų kontaktai su kitais žmonėmis yra yra minimalūs, rizika užsikrėsti – taip pat.

Visuomenės sveikatos centras yra parengęs rekomendacijas būtent vežėjams. Buvome susitikę su šio centro specialistais, ir jie tai padarė atsižvelgdami į mūsų verslo specifiką bei įvertinę riziką“, – sakė pašnekovas.

Lėtina tiekimą

Šiuo metu daugiausia iššūkių vežėjams kelia Italija, bet dar nežinia, kaip pasielgs ir kitos šalys.

„Patikras ties siena su Italija kovo 10-ąją pradėjo austrai. Jie matuoja vairuotojų temperatūrą pasienio punktuose. 

Visa tai prailgina tiekimo grandinės laiką, ir ji tampa mažiau veiksminga. Taigi išvengti koronaviruso neigiamos įtakos verslui ir prekybai tikrai nepavyks“, – sakė T.Garuolis.

Austrai, imdamiesi užkrato suvaldymo priemonių, įspėjo, kad dėl vairuotojų patikros transporto įmonės turi būti pasirengusios vėlavimui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.