Dėl COVID-19 protrūkio įmonės veiklą turėjęs stabdyti vadovas žeria patarimus kitiems

Įmonės „Vilnika“ vadovas Rolandas Jackevičius dėl COVID-19 protrūkio jo įmonėje turėjo kuriam laikui uždaryti gamybą. Jis sako, kad jo įmonės didžiausia bėda buvo ta, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje. R.Jackevičius dalijasi patarimais, ką daryti kitoms įmonėms, kad jų neištiktų tokia pat situacija.

 Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br> Lrytas.lt fotomontažas
 Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br> Lrytas.lt fotomontažas
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>T.Bauro nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>T.Bauro nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>T.Bauro nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>T.Bauro nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonės didžiausia bėda, kad pirmas nustatytas koronaviruso atvejis įmonėje nebuvo pats pirmas susirgimas joje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Sep 10, 2020, 10:44 AM

Užsikrėtė automobilyje į darbą

„Pirmiausia, reikia dėti pastangas, kad tai neįvyktų. Tas įvykis sukelia stresą tiek darbuotojams, tiek jų artimiesiems, ir, aišku, atneša įmonei nuostolių“, – sako jis.

Nors informacijos, ką daryti tokioje situacijoje, yra daug, vadovas pataria žiūrėti į savo individualią situaciją ir, pasikvietus savo darbuotojus bei pasitelkus sveiką protą, visiems drauge pagalvoti, kas jūsų atveju naudinga, kur yra rizikos, o kur nėra.

„Mūsų atveju, mes pražiūrėjome atvykimą ir išvykimą iš darbo – mūsų žmonės dalijasi transporto priemonėmis, į darbą atvyksta kartu su kaimynais iš apylinkių. O automobiliuose tada niekas nedėvėdavo apsaugos priemonių.

O mes temperatūrą matuodavome ir apsaugos priemones duodavome tik prie įėjimo. Patarimas visiems: atkreipkite dėmesį, kad įlipdami į transporto priemonę kartu su kitais keleiviais darbuotojai turėtų apsaugos priemones“, – perspėjo R.Jackevičius.

Užrašykite viską, ką darote

Įmonė išmoko ir kitų karčių pamokų. „Visus temperatūros matavimus protokoluokite, nes pirmas klausimas, prasidėjus institucijų tyrimams mūsų įmonėje, buvo: ar turite įrodymų, kad laikėtės priemonių? Ir kokių priemonių? O jeigu pasakai, kad matavai, prašo įrodymų.

Mūsų atveju, po kelių valandų atvažiavo specialistai iš Visuomenės sveikatos centro, viską apžiūrėjo ir matė, kad tos priemonės yra. Tad viską, ką darote, įforminkite: ar instrukcijų, ar įsakymų forma, nes prasidėjus tyrimams visa tai turėsite pateikti institucijoms“, – moko vadovas.

Taip pat jis pataria vesti darbuotojų sergamumo analizę – ypač didesniame kolektyve. Anot R.Jackevičiaus, vadovams reikia klausti darbuotojų, dėl ko jie gavo nedarbingumą.

„Žiūrėdami atgal dabar matome, kad galbūt savo įmonėje galėjome užkirsti kelią koronavirusui, jeigu būtume pakapstę giliau. Aišku, tada viskas buvo šiek tiek kitaip: kas iš to, kad darbuotojas karščiuoja, serga – išsitirti negalėjo. Gerai, kad dabar situacija jau pasikeitusi“, – prisiminė jis.

Pirmas atvejis buvo ne pirmas

R.Jackevičius apgailestauja, kad didžiausia bėda buvo ta, kad pirmasis koronaviruso atvejis jo įmonėje buvo nustatytas per vėlai. Šis atvejis nebuvo pirmas, nes tuo metu nedarbingumo pažymėjimus, sirgdami COVID-19, jau turėjo keli žmonės.

Tad įmonių vadovams reikia sekti ir sergamumo kreivę: jei iš 6 sergančių žmonių per kelias dienas ji užauga iki 12, reiškia, kad jau kažkas negerai. „Taip pat dabar yra galimybė išsitirti prevenciškai. Mūsų laiku dar nebuvo galimybės išsitirti komerciškai, o dabar yra.

Ir dabar mes mes atsitiktine tvarka tiriame savo darbuotojus, ypač šeimas, kurios turi padidintos rizikos kontaktų, tuos, kurių antrosios pusės dirba sveikatos priežiūros įstaigose ar parduotuvėse.

Taip pat dabar, kai būna skelbiami padidintos rizikos rajonai, jų seniūnijos turi kvotas, pagal kurias gali siųsti žmones išsitirti į patikros punktus“, – dalinosi patarimais R.Jackevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.