„Šiais metais susiduriame su pandemijos iššūkiu, tad drauge su partneriais, prekybos centrų nuomininkais, puikiai suprantame, kad lankytojų negalime kviesti į trumpą, dieną ar kelias trunkantį išpardavimą – tai galėtų sukelti staigų, koncentruotą lankytojų srauto augimą.
Atsižvelgdami į tai, didžioji dalis nuomininkų specialius pasiūlymus taikė ir taikys ilgesnį laikotarpį, juos derindami su įprastu vidurio sezono išpardavimu. Todėl šiemet „Black Friday“ akcija daug kur buvo pradėta savaite anksčiau ir ją planuojama tęsti ilgiau“, – sakė konsultacijų bendrovės „Newsec“ turto valdymo paslaugų grupės vadovė Baltijos šalyse Rida Kalvaitienė.
Priešingai nei ankstesniais metais, patys prekybos centrai neskatino aktyvios nuolaidų komunikacijos: buvo atsisakyta reklaminių plakatų mieste ar prekybos centruose. Komunikacija persikėlė į socialinius tinklus, kur patys nuomininkai aktyviai kviečia apsipirkti jų e. parduotuvėse ir taip pritraukia pirkėjų.
Pasak ekspertės, „Juodasis penktadienis“ – pasaulinė nuolaidų diena, o dalis prekybos centrų nuomininkų yra tarptautiniai žaidėjai, kurie savo išpardavimus iš karto organizuoja keliose šalyse, taip pat ir Lietuvoje.
Praktiškai visi didieji prekės ženklai tas pačias nuolaidas taiko tiek internetinėse, tiek fizinėse parduotuvėse, todėl gyventojai skatinami naudotis el. prekybos teikiamais privalumais.
„Matome, kad pirmojo karantino e. prekybos apimtys Lietuvoje išaugo du kartus – nuo 4,1 proc. iki 8,4 proc., o tai rodo, kad vartotojų apsipirkimo įpročiai pakito, jie greitai priprato prie pokyčių ir įvertino apsipirkimo internetu patogumus.
Jeigu anksčiau didesnės prekybos centrų nuomininkų nuolaidos galiodavo fizinėse parduotuvėse, tai šio „Black Friday“ metu didžiausias dėmesys skiriamas būtent e. prekybai. Taip pat, ieškodami geriausios kainos-kokybės santykio pirkėjai gali peržiūrėti ką siūlo ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinka“, – pabrėžia Rida Kalvaitienė.