Nuo trečiadienio daugelis apsipirks tik internetu: fizinės parduotuvės greitai taps nereikalingos?

Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje, o net ir toms įmonėms, kurios internetinės prekybos nebuvo pradėjusios, teko nemažai į tai investuoti ar to išmokti. Finansų ekspertai prognozuoja, kaip pasikeis lietuvių pirkimo įpročiai ir kas ateityje gali nutikti su fizinėmis parduotuvėmis po to, kai kurį laiką išmoksime gyventi be jų.

Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
A.Romanovskis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
A.Romanovskis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Balkūno nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Balkūno nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
Internetinės mažmeninės prekybos pirkimo augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių Europoje.<br>T.Bauro nuotr.
T.Povilauskas.<br>V.Skaraičio nuotr.
T.Povilauskas.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Izgorodinas.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Izgorodinas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

Dec 15, 2020, 7:06 PM

Vyriausybės nutarimu, nuo trečiadienio karantinas griežtinamas: uždraustos kontaktinės paslaugos, veiks tik maisto ir kitų būtinųjų prekių fizinės parduotuvės. Dėl karantino ribojimų daugelis verslų jau persikėlė į internetą, kiti – tik pakeliui. Verslininkai sako, kad prekyba internetu neatstoja veiklos vykdymo gyvai, visgi tai padeda bent šiek tiek užsidirbti. Kaip dėl naujausių valdžios reikalavimų keisis lietuvių pirkimo įpročiai?

Augimas – vienas sparčiausių Europoje

Bendrovės „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas pastebi padidėjusį internetinės prekybos vartotojų skaičių.

„Per visus šituos metus internetinės mažmeninės prekybos pirkimas siekė apie 40 proc. – tai yra įspūdinga. Toks augimas, kiek atsimenu, buvo vienas sparčiausių Europoje“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakoja A.Izgorodinas.

Jo teigimu, daugelis verslų greitai keliasi į internetą, nes pandemijos laikotarpiu tai yra vienintelė likusi galimybė bent šiek tiek užsidirbti. Toms įmonėms, kurios iki tol internetinės prekybos nebuvo pradėjusios, teko nemažai tam investuoti ar net išmokti, kaip pardavimų veiklą vykdyti internetu.

Vis dėlto, jo nuomone, žmonės fizinių parduotuvių neatsisakys, nes tokias prekes, kaip drabužiai ar buitinė technika, žmonės yra įpratę ir nori apžiūrėti gyvai. Be to, parduotuvės yra ne tik vieta, skirta apsipirkti.

„Atidarius parduotuves žmonės pakankamai greitai sugrįš į jas, nes čia yra socializacijos aspektas: žmonės išeina iš namų pravėdinti galvą, pasižiūrėti, apsilankyti parduotuvėse. Tai žmonės eina į parduotuves ne tik kad nusipirktų daiktą, bet ir pabūtų toje aplinkoje, todėl gyvos parduotuvės tikrai neišnyks“, – aiškina A.Izgorodinas.

SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas taip pat mano, kad internetinė prekyba yra tik kaip alternatyva ar pakaitalas fizinėms parduotuvėms. Tačiau internetinė prekyba ir toliau augs, tik lėčiau nei šiemet.

„Šiais metais elektroninę prekybą išbandė turbūt ne tūkstantis, o keliasdešimt ar keli šimtai tūkstančių žmonių, kuriems buvo pirmas apsipirkimas, pirmas užsisakymas iš „Barboros“ ar iš „Wolt'o“. Tai daug kam buvo pirmi kartai ir gali būti, kad tie pirmi kartai jiems patiko“, – apie internetinės prekybos populiarumą kalba T.Povilauskas.

Jo nuomone, internetinė prekyba neišgelbės Lietuvos ekonomikos, bet padės verslininkams išlikti ir vartotojų poreikiams patenkinti.

„Dabar turėsime jau tą kietąjį, griežtą karantiną, kur vienintelė alternatyva parduotuvėms teikti paslaugas bus internetas. Tai išgelbės tam tikras prekybos įmones, kur pajamų būtų 0, bet dabar tų pajamų bus 50 proc., 60 proc. Vis tiek tų pajamų kažkiek galės gauti ir padengti tam tikrus kaštus.

Tai ekonomikos neišgelbės, bet tikrai padės tiek pačiam sektoriui, tiek patiems gyventojams, kurie galės ką nors įsigyti internetu“, – pasakoja T.Povilauskas.

Ne tik drausti, bet ir padėti

Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovkis sako, kad fizinių parduotuvių mirtis negresia, nes internetinė prekyba niekaip neprilygsta fizinei.

„Internetinė prekyba padidėjo, bet ji niekaip neatsveria ir nekompensuoja tų praradimų dėl to, kad fizinė prekyba buvo sustojusi.

Jei pasižiūrėtume net ir į maisto produktų prekybą, matytume, jog labai stipriai išsiplėtė nuotolinė prekyba, bet vis tiek fizinės prekybos apimtys sumažėjo gerokai daugiau negu padidėjo internetinė prekyba“, – situaciją aiškina A.Romanovskis.

Jo įsitikinimu, vartotojų įpročiai taip greitai nesikeičia, be to, yra žmonių, kurie neturi galimybės pirkti internetu, pavyzdžiui, vyresnio amžiaus gyventojai. Tai lems, kad fizinės parduotuvės ateityje bus taip pat reikalingos, kaip ir buvo iki pandemijos.

Visgi pandemijos ribojimai daro stiprią įtaką verslams, o nuo trečiadienio sugriežtintas karantinas gali padaryti neatitaisomą žalą.

„Pasekmės yra paprastos: jei uždaromos parduotuvės, jos nedirba ir jos paprasčiausiai patiria nuostolių, ar tai būtų parduotuvės, ar tai būtų paslaugų sektorius, kosmetologai, visos kontaktinės paslaugos.

Tai mūsų kreipimasis į Vyriausybę – taikyti vienas plius vienas principą. Jei mes dedame ant stalo apribojimą, kartu dėkime ant stalo ir finansinį paramos paketą, nes verslams nuostolių klausimas yra neabejotinas“, – apie būtiną pagalbą kalba A.Romanovskis.

Išaugo naujų klientų skaičius

Įmonės „Pigu.lt“ vadovas Dainius Liulys pirmadienį „Žinių radijui“ sakė, kad jų klientų skaičius pandemijos metu sparčiai padidėjo.

„Mes dirbame jau 13 metų, kad žmonėms parodytumėte, jog Lietuvoje ir Baltijos šalyse internetinė prekyba yra patogus būdas, leidžiantis žmonės sutaupyti pinigų. Pirkėjų kiekis didėjo nuolat, kiekvienais metais po 10–20 proc.

Šiemet naujų pirkėjų kiekis padidėjo gerokai daugiau, nes jie tiesiog buvo priversti tą dalyką padaryti, išbandyti“, – kalbėjo D.Liulys.

D.Liulio nuomone, pandemija greitai atvedė naujų pirkėjų į internetinę prekybą ir, galimai, daugelis šių klientų įpras bei ateityje pakeis savo pirkimo įpročius: aktyviau naudosis internetinėmis paslaugomis.

Griežtas karantinas – skausmingas, bet būtinas

Nuo trečiadienio sugriežtinamas karantinas ir bus leista dirbti tik maisto, vaistų ir kitų būtinųjų prekių parduotuvėms.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė pripažįsta, kad, atsižvelgiant į koronaviruso susirgimų skaičius, toks karantino griežtinimas buvo neišvengiamas. Ji kreipiasi į pirkėjus su prašymu.

„Prekybininkai iš savo pusės įgyvendins visus reikalavimus, nors jie verslui ir bus skausmingi. Tačiau kartu norime paprašyti pirkėjų: išlikite sąmoningi, likite namuose ir nevykite šiomis dienomis į parduotuves. Mūsų pačių sąmoningumas yra geriausias ginklas prieš tolesnį nevaldomą viruso plitimą“, – sako R.Vainienė.

Prekybininkai pasiruošę galimam didesniam pirkėjų srautui šiomis dienomis, tačiau R.Vainienė ragina nesiveržti ir nestovėti eilėse nei dabar, nei vėliau tose parduotuvėse, kurios nebus uždarytos.

Ji skatina aktyviau naudotis internetine prekyba įsigyjant produktų ar net prekių, reikalingų šventėms ruoštis. Tiems, kurie neturi galimybės užsisakyti būtiniausių prekių internetu, rekomenduojama į prekybos vietas vykti tada, kai srautai mažesni: ryte nuo 8 iki 10 val., vakare – nuo 20 iki 22 val.

Vyriausybės nutarimu, karantinas sugriežtinamas ir pratęsiamas iki sausio 31 d. Jei situacija gerės, Vyriausybė turės galimybę ir anksčiau karantiną atšaukti ar sušvelninti apribojimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kandidatų į prezidentus debatai – ar ryškėja skirtumai?