Medelynai perspėja apie pasaulinį augalų trūkumą: kai kurių net nebeįsigysite, daugelis stipriai brangsta

Pavasaris – augalų sodinimo metas. Tačiau vis dar vėsūs orai bei iškrintantis sniegas nedžiugina nei sodininkų, nei augalų prekyba užsiimančių verslininkų. Pasak jų, prekyba nesiekia pernykštės sėkmės, tačiau juntamos 2020 metais suintensyvėjusios prekybos augalais pasekmės.

Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Pavasaris – augalų sodinimo metas.<br>kiti
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Apr 9, 2021, 11:50 AM, atnaujinta Apr 9, 2021, 12:07 PM

Kauno rajone įsikūrusio „Babtų medelyno“ vadovas Darius Pažėra teigia pirkėjų suaktyvėjimą pastebintis kiekvieną pavasarį, tačiau to su karantinu nesieja.

„Metuose yra pusantro mėnesio, kai galima sodinti vaismedžius ir vaiskrūmius, nes po to, jei jie yra nuogomis šaknimis, nebeprigija. Dabar būtent tas metas, tačiau suaktyvėjimo per karantiną tikrai nepastebėjau. Priešingai – klientų kur kas mažiau. Kai buvo galima keliauti, klientų sulaukdavome ne tik iš kitų miestų, bet ir iš užsienio – iš Latvijos ir kitų kaimyninių šalių“, – pasakoja medelyno savininkas.

Pasak jo, situacijos negelbsti ir prekyba internetu. „Mes atsidarę internetinę parduotuvę, bet žmonės labai nenori augalų pirkti internetu. Juk tai ne duona ir ne saldainiai. Kiekvienas augalas kitoks, todėl pirkėjams norisi gyvai pamatyti ir palyginti“, – tikina D.Pažėra, ir priduria atlaisvinus judėjimą tarp savivaldybių besitikintis sulaukti daugiau pirkėjų, tačiau optimizmu netrykšta.

„Žmonės turi svarbesnių darbų nei pasodinti medelį. Visų pirma visi trauks pas gimines, o ne į medelynus“, – karčiai šypsosi „Babtų medelyno“ savininkas.

Pirkėjų antplūdžio nepastebi ir „Augalų centro“ direktorė Aušra Petrauskienė. Pasak jos, tai lemia vėluojantis pavasaris.

„Šiemet nesulaukiame tiek pirkėjų, kiek jų buvo pernai, tačiau tai sietume su akivaizdžiai skirtingomis orų sąlygomis, o ne su karantino poveikiu“, – pripažįsta A.Petrauskienė.

Pernykščių metų sėkmę pastebi ir dešimtmetį internetu prekiaujančio medelyno „Vitaflora“ vadovas Eugenijus Popovas.

„Ryškų apyvartos augimą pajutome pernai, jai padidėjus nuo 150 tūkst. iki 300 tūkst. eurų. Ypač pradėjo augti kovo gale, kai buvo paskelbtas pirmasis karantinas“, – sako E.Popovas.

Pasak jo, šiemet prekyba aktyvėja, tačiau, dėl augančios konkurencijos ir padidėjusio internetinių augalų parduotuvių skaičiaus, pernykščių aukštumų nesiekia.

Visgi „Vitaflora“ vadovas elektroninę prekybą augalais laiko perspektyvia sritimi, tačiau pabrėžia, kad tam reikalingi įvairūs resursai – specialūs šaldytuvai augalams laikyti, didelė patirtis, nuolatinė klientūra ir abipusis pasitikėjimas.

„Daug metų tikėjome, kad elektroninė prekyba augalais gali būti sėkminga. Pernai metai tai įrodė. Prekyba augalais yra paremta pasitikėjimu. Mes suteikiame dviejų mėnesių prigijimo garantiją – jei augalas neprigyja, mes už jį grąžiname pinigus“, – sako E.Popovas.

Jis teigia pastebintis naują tendenciją – pasaulinį augalų trūkumą.

„Visi metėsi į sodininkystę, todėl kai kurių populiarių prekių neliko arba jos gerokai pabrango. Negalime įsigyti aviečių, serbentų, nes jų nėra nei Europoje, nei pasaulyje. Pavyzdžiui, tujų kaina per keletą mėnesių išaugo 20–30 proc. ir toliau brangsta“.

E.Popovo teigimu, pastebima medelyno klientūros segmentacija. „Turtingi klientai leidžia sau tai, ką leisdavo iki pandemijos. Negalėdami keliauti, investuoja į sodininkystę, todėl mums netrūksta stambių užsakymų. Stabili išlieka ir prekyba užsienio rinkose“, – sako jis.

Vidutinės klasės klientais, pasak „Vitaflora“ vadovo, dalijasi didelis kiekis augalų pardavėjų, todėl šioje rinkos dalyje klientų prieaugio medelynas nejaučia.

Apibendrindamas E.Popovas sezoną vadina problemišku. „Augintojai nepateikia žadėto kiekio augalų, todėl mes savo klientams turime siūlyti alternatyvas, keitimus. Sprendimai stringa, todėl negali kokybiškai ir operatyviai vykdyti veiklos“.

Pasak jo, tendencijų įžvelgti sudėtinga, tačiau aišku viena – šis sezonas nebus toks sėkmingas kaip pernai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.