Kūrėjai atrado prekybos vietą savo gaminiams – išsigelbėjo per pandemiją

Pandemijos metu tikrą aukso amžių išgyvenanti elektroninė prekyba itin gelbėjo ne tik pirkėjams, bet ir išlikti rinkoje siekusiems prekybininkams. Prekybos centras internete „Varlė.lt“ „po savo sparnu“ priglaudė šimtus smulkių ir didesnių verslų dar per pirmąjį karantiną. Jie prisijungė prie savo platformos („marketplace“). Ta galimybe pasinaudojusios įmonės skaičiuoja 10 kartų išaugusią apyvartą. 

Papuošalų ir drabužių kūrėja Anna D. Mangirdienė prekiauja savo darbais ir interneto platformoje.<br> Organizatorių nuotr.
Papuošalų ir drabužių kūrėja Anna D. Mangirdienė prekiauja savo darbais ir interneto platformoje.<br> Organizatorių nuotr.
Pasak M.Butausko, platformą kasdien aplanko apie 60 tūkst. lankytojų.<br> Organizatorių nuotr.
Pasak M.Butausko, platformą kasdien aplanko apie 60 tūkst. lankytojų.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 15, 2021, 7:04 PM, atnaujinta Aug 27, 2021, 12:40 AM

Asortimentą papildė dizainerių kūriniai

Vilnietė menininkė, papuošalų ir drabužių kūrėja Anna D. Mangirdienė, su vyru įkūrusi dizainerių butiką „Boutique Privilège“, savo darbais daugiausiai prekiavo feisbuko platformoje, o vėliau – ir fizinėje parduotuvėje.

Nors dizainerės klientų ratas buvo gana homogeniškas ir geografiškai siauras, ji teigia negalvojusi apie papildomo pardavimo kanalo atvėrimą – tam ji nejautė didelio poreikio ir neturėjo laiko.

 „Mes tuo metu įsirenginėjome naujas patalpas, darėme remontą savo rankomis, man kažkaip buvo ne nauji projektai galvoje“, – prisipažįsta dizainerė A. D. Mangirdienė.

Vis tik prieš penkis mėnesius kūrėja prisijungė prie „Varlė.lt“ platformos. Dizainerė tikina, kad ją labiausiai nustebino tai, kad šis prekybos internete centras pats ją susirado ir pasiūlė bendradarbiauti: „Jiems buvo aktualu, kad jų pirkėjai galėtų rasti kažką tokio unikalaus, ko kitur nerasi. Jie rūpinasi savo pirkėjais ir savo asortimentą plečia taip, kad būtų kuo daugiau unikalių papuošalų, aksesuarų, drabužių, interjero dekoracijų, rankinių ir kitokio grožio“.

A.D. Mangirdienė ne tik kuria autentiškus, vienetinius daiktus, bet stengiasi išsaugoti ir ryšį su savo klientais.

„Jei matau, kad paštomatas nurodytas visai šalia manęs, tai paskambinu klientui ir sakau – aš galiu jums pati atvežti. Žmonės būna nustebę, kad toks tiesioginis bendravimas yra, kad ta galimybė susitikti su kūrėju palikta“, – kalbėjo ji.

Dizainerė pabrėžia, kad pandemija pardavimų mastus gerokai sumažino, tačiau prisijungimas prie elektroninės prekybos kanalo neabejotinai padėjo – atsirado naujų klientų kituose Lietuvos miestuose, o apyvarta padidėjo 15-20 proc.

A.D. Mangirdienė džiaugiasi, kad savo darbus gali parodyti platesnei auditorijai ir yra gerbiama kaip partnerė: „Ši komanda labai teigiamai žiūri į savo partnerius ir į savo klientus. Jie nesiveržia uždirbti visų pasaulio pinigų“.

Pardavimas smarkiai padidėjo 

Maždaug prieš metus prie prekybos centro internete „Varlė.lt“ prisijungė įmonė „Sveika tema“, prekiaujanti grožio ir sveikatos priežiūros prekėmis.

Jos direktorius Saulius Majauskas tikina, kad kuo toliau, tuo labiau yra patenkintas šiuo sprendimu: „Nė vienos dienos nesigailėjome, kad priėmėme šį sprendimą“.

Prisijungimą prie šio elektroninės prekybos centro lėmė noras plėsti pardavimų kanalus. S. Majauskas tvirtina, kad kiekvienas naujas kanalas yra naudingas, nes prisideda prie bendro pardavimų augimo ir turi konkrečias stiprybes, tad atskiruose kanaluose sėkmingiausiai parduodamos skirtingos prekės.

„Pastebime, kad centre sėkmingai parduodami fotoepiliatoriai, masažuokliai, treniruokliai, todėl plečiame šių prekių kategorijų asortimentą ir nuolat pateikiame naujienų,“ – dalinasi vadovas.

Jis neslepia, kad karantinas jiems, kaip ir kitiems elektroninės prekybos atstovams, išėjo į naudą – pandemijos metu žmonės internetu perka daugiau nei prieš ją.

„Lyginant praėjusių metu pradžios ir pabaigos mėnesinius perdavimų rezultatus, matome, kad pardavimai išaugo išties įspūdingai – beveik 10 kartų. Pardavimai kyla ir šiais metais. Vien per 3 šių metų mėnesius jau pasiekėme beveik pusę apyvartos, kiek sugebėjome pasiekti per visus praėjusius metus,“ – rezultatais džiaugiasi S. Majauskas.

Jis pabrėžia, kad tai sukelia tam tikrų iššūkių, kurių anksčiau nebuvo – dažniau vėluoja užsakymai ir prekių pristatymai, tad labai svarbi yra nuosekli ir pagarbi komunikacija su klientais.

Didžiąją dalį komunikacijos, taip pat logistikos ir administravimo paslaugų atlieka pats prekybos internete centras. Tad jis džiaugiasi, kad prekybininkams tai yra didelė pagalba. Vis tik S. Majauskas mano, kad kiekviena įmonė pati turi daug dirbti, nes sėkmingi pardavimai yra grupinis pasiekimas.

Niša nestandartiniams produktams

Papildomi pardavimų kanalai itin prisidėjo prie sunkiosantklodes.lt apyvartos išaugimo: jų pardavimai išaugo iki 5 kartų, o kalėdinio bumo laikotarpiu šoktelėjo net 500-700 procentų.

Anot įmonės vadovo Rimanto Grigaravičiaus, nišine produkcija prekiaujanti įmonė ilgai ieškojo tinkamų būdų ir kanalų pristatyti rinkai naują produktą bei vystyti pardavimus: „Kadangi turime nestandartinį produktą, kuris nėra įprasta vartojimo prekė, mūsų verslo pradžioje buvo itin svarbu supažindinti kuo platesnę auditoriją su antklodžių privalumais, jų teikiama išskirtine nauda.

Platforma („marketplace“) pasirodė mums tinkamiausia – žinomas prekės ženklas garantavo didelį matomumą, pasiekiamumą, tačiau kartu užtikrino išlaikysiantis prekės ženklo žinomumą ir autentiškumą“.

Įmonė džiaugiasi maloniu bendradarbiavimu, profesionalia pagalba ir lanksčiomis sąlygomis, o labiausiai – jų produkcijos žinomumu ir išaugusiais pardavimais: „Mums tai tapo it antri vartai į platesnį pasaulį. Be abejo, turbūt daug kas priklauso nuo jūsų produktų ir pastangų, galbūt tai nebus sidabrinė kulka visiems verslo modeliams ir visiems produktams, tačiau mums tai tikrai tapo nuostabiu pagalbiniu įrankiu“, – tikina „Sunkios antklodės“ vadovas.

Planuoja dar didesnę plėtrą

Vieno didžiausių Lietuvoje prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas tvirtina, kad per metus „marketplace“ apyvarta išaugo beveik 10 kartų, o įmonių skaičius padidėjo 5 kartus. Šiuo metu platformos sistema yra optimizuojama ir bus galima jungti po 5 naujus partnerius per dieną arba iki 100.000 naujų prekių.

M. Butauskas atskleidžia ir sąlygas partneriams: jokių pinigų įšaldymo, pinigai už užsakymą įkrenta tiesiai į pardavėjų sąskaitą, nėra jokių papildomų įsipareigojimų dėl kainų mažinimo ar akcijų organizavimo bei papilomų mokesčių už išsiunčiamas prekes.

„Lengva prekių integracija ir prieinama pagalba. Vis augantys pardavimai. Partneriams garantuojame didelę auditoriją – platformą kasdien aplanko apie 60 000 lankytojų – potencialių klientų“, – privalumus vardina M. Butauskas.

Neseniai prekybos centro internete „Varlė.lt“ partneriais tapo „Gevanta“, galinti pasiūlyti platų asortimentą darbo rūbų, „Gintarinis suvenyras“, turintis didelį pasirinkimą gintaro, medžio dirbinių, „Ragainė“, oficialūs „Samsonite“ atstovai, „Tesora“, atstovaujanti „Minelab“, „Fisher“, „Teknetics“, „Rutus“, „NEL“, „MARS“ metalo detektorių gamintojus, ir kiti. 

Galimybe prekiaut platformoje naudojasi ir tokie verslo partneriai, kaip knygynų tinklas „Vaga“, „Magrės baldai“, sėklų ir trąšų pardavėjai „Baltic Agro“, momentinės loterijos bilietų pardavėjai „Perlas Network“ ir kiti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.