Transporto įmonės už 11 tūkst. kvotų sumokėjo apie 1,4 mln. eurų, tačiau dalis darbo vietų liko neužimtos

Užimtumo tarnybai skaičiuojant, kad per vasarą transporto ir logistikos įmonėms suteikti 11 754 leidimai dirbti vilkikų vairuotojais piliečiams ne iš ES šalių, verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje. Nuo gegužės transporto įmonės į valstybės biudžetą už daugiau nei 11 tūkst. kvotų sumokėjo apie 1,4 mln. eurų, tačiau jie buvo išleisti tuščiai, nes darbo vietos nebuvo užimtos.

Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>D.Umbraso nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>D.Umbraso nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>D.Umbraso nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>D.Umbraso nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>Lrytas.lt skaitytojo Tautvydo M. nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>Lrytas.lt skaitytojo Tautvydo M. nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Verslo atstovai tvirtina, kad didžioji dalis šių kvotų lieka nepanaudotos ir keliauja į šiukšlių dėžę dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų Lietuvoje.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 17, 2021, 9:20 AM, atnaujinta Sep 17, 2021, 3:54 PM

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ primena, kad gegužę pasibaigus metiniam kvotų limitui, kai socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė neskyrė papildomai prašomų 15 tūkst. kvotų, darbdaviai turi kreiptis į Užimtumo tarnybą, norėdami įdarbinti vairuotojais užsieniečius.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, tuomet darbdaviai turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą – 121 eurą už vieną leidimą atvykti dirbti į Lietuvą piliečiui iš trečiųjų šalių.

„Taip nemokamos kvotos nuo gegužės tapo mokamomis. Visgi didžiausia problema yra tai, kad tokia kvotų sistema – neveiksminga. Labai dažnai nutinka taip, kad darbdaviai būna palikti ant ledo ir nesulaukia darbuotojų, atvykstančių iš svetur, nors jau būna sumokėję už leidimus atvykti jiems dirbti į Lietuvą. Dėl pernelyg sudėtingų įdarbinimo procedūrų mūsų šalyje ir kol baigiami tvarkyti formalumai, užsienio šalių piliečiai susiranda darbus kitų šalių įmonėse, kur įdarbinimo procedūros paprastesnės ir greitesnės“, – sako Z. Buivydas.

Pasak asociacijos prezidiumo nario, bendrovės „Jotvainis“ direktoriaus Romo Vosyliaus, tokiais atvejais įmonių sumokėti pinigai šiai valstybės rinkliavai už mokamas kvotas lieka valstybės biudžete, nes verslui jie negrąžinami.

„Smulkiesiems ir mažiesiems transporto rinkos dalyviams tai yra itin skausminga, nes norėdami išgyventi jie skaičiuoja kiekvieną eurą. Sumokėti pinigai už kvotą lieka valstybei, darbo vieta ir toliau tuščia, o Lietuvoje norinčiųjų dirbti tolimųjų reisų vilkikų vairuotojais – vos vienas kitas. Dėl to stoja daugelio mažųjų vežėjų veiklos, stringa pristatymai, jie turi mokėti baudas ir delspinigius klientams dėl vėluojančių krovinių, o kai kurie klientai išvis nutraukia sutartis“, – sako R. Vosylius.

Dėl nepalankių sąlygų transporto verslui vis daugiau didžiųjų vežėjų veiklas perkelia į užsienio šalis. Vien Lenkijoje jau registruota 4 500 vilkikų, tai sudaro apie 11–12 tūkst. darbo vietų.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.