Kilus skandalui Vyriausybė ieško būdų, kaip be žalos nutraukti sutartį su „Belaruskalij“, I. Šimonytė davė pažadą

Vyriausybė ieško būdų, kaip be didelės žalos valstybei nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ sutartį su JAV sankcionuota Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“, pareiškė premjerė Ingrida Šimonytė ir užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis.

I.Šimonytė.<br>M.Patašiaus nuotr.
I.Šimonytė.<br>M.Patašiaus nuotr.
G.Landsbergis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
G.Landsbergis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„LTG Cargo“ vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių per metus už maždaug 60 mln. eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„LTG Cargo“ vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių per metus už maždaug 60 mln. eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 9, 2021, 1:54 PM, atnaujinta Dec 9, 2021, 2:24 PM

„Tikrai rasime sprendimus dėl sutarties galiojimo nutraukimo taip, kad Lietuvos Respublikai dėl to kiltų mažiausios finansinės žalos rizika“, – Seime per Vyriausybės valandą ketvirtadienį teigė premjerė.

„Noriu pabrėžti, kad JAV sankcijos, kurios yra pirminės ir taikomos JAV subjektų atžvilgiu, Lietuvoje tiesiogiai negalioja, todėl mes turime svarstyti ne sankcijų taikymo klausimą, kas čia daug kam atrodo, o sutarties galiojimo klausimą. Tai yra visiškai kitas klausimas“, – kalbėjo ji.

G.Landsbergis tvirtino, kad ant Vyriausybės stalo kol kas nėra plano, kaip nutraukti sutartį.

„Atsakinėdama į klausimus apie tai, kaip Lietuva galėtų nutraukti trąšų gabenimą per Lietuvą, Vyriausybė ieško teisiškai teisingiausio, skaidriausio ir aiškiausio būdo“, – kalbėjo Lietuvos diplomatijos vadovas.

„Kol kas tokio ant Vyriausybės stalo dar neturime, tikimės, kad turėsime“, – pridūrė jis.

I.Šimonytė sakė, kad ji apie papildomus „Belkalij“ avansus „Lietuvos geležinkeliams“ sužinojo šį pirmadienį.

„Yra praktinis būdas, kodėl gali nevykti krovinių judėjimas – todėl, kad už jį neįmanoma sumokėti. Kodėl neįmanoma, nes finansų įstaigos gali nenorėti prisiimti rizikos ir dalyvauti sandoriuose, dėl kurių galbūt ateityje vėliau gali būti kažkokių problemų dėl dolerinių pozicijų. Tai vidiniai finansų įstaigų sprendimai ir gali susiklostyti tokia situacija, kad nėra finansinės institucijos, kuri aptarnauja sandorį ir todėl jo vykdyti yra neįmanoma“, – kalbėjo premjerė.

I.Šimonytė nekomentavo, kokia atsakomybė dėl situacijos tenka „Lietuvos geležinkelių“ vadovams.

„Ne politikai turi spręsti įmonių vadovų atsakomybės klausimus Vadovai yra skiriami nepriklausomų valdybų ir tuos klausimus jos turi spręsti“, – tvirtino ji.

Trečiadienį įsigaliojus amerikiečių sankcijoms „Belaruskalij“, per Lietuvą toliau vyksta šios įmonės gaminamų trąšų tranzitas.

Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad lapkritį „Belaruskalij“ atliko avansinį mokėjimą bendrovei už paslaugas, o šių lėšų gali pakakti pervežimams gruodį ir daliai sausio.

Geležinkelių sutartis su „Belaruskalij“ galioja iki 2023 metų.

„LTG Cargo“ vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių per metus už maždaug 60 mln. eurų. 

JAV Iždo departamentas sankcijas „Belaruskalij“ įvedė rugpjūtį ir iki gruodžio 8-osios verslui davė laiko užbaigti sandorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.