Rusija imasi kraštutinumų norėdama kuo ilgiau išsaugoti lėktuvus – pilotams liepta mažiau stabdyti

Rusijos pilotams buvo liepta per daug nestabdyti, kad lėktuvai mažiau dėvėtųsi, nes dėl Vakarų sankcijų šaliai trūksta remontams skirtų orlaivių dalių.

Rusijos pilotams buvo liepta per daug nestabdyti, kad lėktuvai mažiau dėvėtųsi.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rusijos pilotams buvo liepta per daug nestabdyti, kad lėktuvai mažiau dėvėtųsi.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 22, 2022, 7:15 AM, atnaujinta Aug 22, 2022, 2:59 PM

Remiantis keturių Rusijos oro linijų bendrovių vidaus atmintinėmis, pilotų buvo paprašyta švelniai stabdyti tūpdant lėktuvą ir riedant.

Oro bendrovė „S7 Airlines“ liepė pilotams naudoti variklio atbulinę trauką ir vengti automatinio stabdymo režimo, jei įsibėgėjimo takas yra pakankamai ilgas, pranešė „Aviatorshina Telegram“ kanalas.

Pilotams taip pat buvo pasakyta, kad jie neturėtų smarkiai stabdyti, norėdami kuo greičiau pasitraukti nuo kilimo ir tūpimo tako, kad užleistų vietą kitiems lėktuvams.

Oro bendrovės „Urals Airlines“, „Rossiya“ ir „Pobeda“ paskelbė panašias atmintines, kuriose pilotams nurodoma atkreipti dėmesį į laikiną degalų naudojimo efektyvumo ir orlaivių išteklių taupymo politiką.

Eismo valdymo tarnyboms buvo duoti atskiri nurodymai siūlyti lėktuvams ilgesnius tūpimo intervalus, kad orlaiviai turėtų daugiau laiko riedėti kilimo ir tūpimo takuose.

Bendrovė „Aeroflot“ nepateikė panašių raštiškų pastabų, tačiau Rusijoje populiarus aviacijos leidinys „Aviatorshina“ citavo „Aeroflot“ pilotą, teigusį, jog jam taip pat buvo liepta saugoti stabdžius.

Rusijos orlaivių įgulų profesinės sąjungos viceprezidentas interneto svetainei „Ridus“ sakė, kad rekomendacijos „niekaip nekelia pavojaus saugumui“.

„Jei kilimo ir tūpimo takas yra ilgas, stabdžių galima ir visai nenaudoti: lėktuvas sustos kilimo ir tūpimo tako pabaigoje dėl oro stabdžių, atvirkštinės variklio traukos ir kitų dalykų“, – teigė Olegas Prichodko.

Rusijos oro bendrovės susiduria su atsarginių dalių trūkumu, nes tarptautinės įmonės atsisako jas parduoti dėl taikomų sankcijų.

Rusijos žiniasklaidoje skelbiamais skaičiavimais, iki vasaros pabaigos vidaus oro linijų bendrovės neturės kito pasirinkimo, kaip tik išardyti kai kuriuos lėktuvus, kad gautų atsarginių dalių kitiems orlaiviams.

Už civilinę aviaciją atsakingas Rusijos ministro pirmininko pavaduotojas Jurijus Borisovas pripažino šią problemą ir vasaros pradžioje vykusioje konferencijoje sakė, kad turimus užsienyje pagamintus reaktyvinius lėktuvus be remontams skirtų dalių išlaikys apie 5 metus, iki kol lėktuvų parkas bus išeikvotas.

Parengta pagal „The Telegraph“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.