Panašu, kad rusai treniravosi apeiti sankcijas naftai – ekspertai parodė, kaip tą galima padaryti

Laivų judėjimą sekanti nevyriausybinė organizacija parodė, kaip Viduržemio jūroje plaukiojantis Rusijos tanklaivis klastojo savo buvimo vietos duomenis. Ekspertai mano, kad tai gali būti įrodymas, jog ruošiamasi apeiti Rusijai taikomas sankcijas dėl naftos.

Prieš įvedant embargą ir nustatant naftos kainų lubas, Rusija įsigijo visą šešėlinį laivyną – daugiau kaip šimtą tanklaivių.<br>Pexels/pixabay.com asociatyvi nuotr.
Prieš įvedant embargą ir nustatant naftos kainų lubas, Rusija įsigijo visą šešėlinį laivyną – daugiau kaip šimtą tanklaivių.<br>Pexels/pixabay.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 8, 2022, 12:04 PM

JAV gynybos departamento užsakymu „Global Fishing Watch“ atsekė ir patikrino Rusijos tanklaivio „Kapitan Ščemelkin“ atsakiklių signalus ir palydovines nuotraukas. Buvo nustatyta, kad gegužės ir rugpjūčio mėnesiais tanklaivio įgula du kartus bandė nuslėpti savo tikrąją buvimo vietą, pateikdama neteisingas koordinates automatinei jūrų identifikavimo sistemai (AIS).

Apie tai pranešė laikraštis „Financial Times“, kuris savo ruožtu patikrino „Global Fishing Watch“ išvadas.

„Financial Times“ pažymi, kad šis metodas jau anksčiau buvo naudojamas laivuose, slapta gabenančiuose naftą iš Irano ir Venesuelos. Be to, laikraštis primena, kad, pasak šioje srityje dirbančių brokerių, prieš įvedant embargą ir nustatant naftos kainų lubas, Rusija įsigijo visą šešėlinį laivyną – daugiau kaip šimtą tanklaivių.

Gruodžio 5 d. įsigaliojo ES embargas rusiškai naftai, gabenamai tanklaiviais. Tą pačią dieną G7 šalys, ES ir Australija nustatė 60 JAV dolerių už barelį viršutinę ribą rusiškai naftai, rašo bbc.com.

„Global Fishing Watch“ išsiaiškino, kad laivas „Kapitan Ščemelkin“ nuo gegužės 28 d. iki liepos 12 d. stovėjo išmetęs inkarą prie Maltos krantų, tačiau visą tą laiką jis signalus transliavo taip, tarsi būtų buvęs daug toliau į rytus, Graikijos vandenyse. Po to tanklaivis grįžo į Juodąją jūrą, o rugpjūtį vėl įplaukė į Viduržemio jūrą ir šį kartą plaukė į Šiaurės Kiprą, Tekneciko uosto ir elektrinės link, tačiau AIS rodė kitus duomenis.

„Pastaraisiais mėnesiais matėme, kad Rusijos tanklaiviai vykdo kažką panašaus į mokomuosius reisus, siekiant apeiti sankcijas“, – FT sakė „TankerTrackers.com“ tarnybos vadovas Samiras Madani.

Siekdama įrodyti, kad „Kapitan Ščemelkin“ klastojo savo buvimo vietos duomenis, „Global Fishing Watch“ palygino AIS duomenis su Europos kosmoso agentūros ir „Planet Labs“ palydovinėmis nuotraukomis.

Taip pat nustatyta, kad kartais Rusijos tanklaivio signalus palydovai fiksavo tose vietovėse, kuriose jis turėjo būti, atsižvelgiant į paties laivo siunčiamus signalus.

„Kapitan Ščemelkin“ priklauso Rostove įsikūrusiai bendrovei „Rečmortrans“. Bendrovė į FT prašymą pateikti komentarą neatsakė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.