„Generalinė repeticija“ rodė pardavimų tendencijas
Anot direktoriaus M.Butausko, patikimu e-prekybos indikatoriumi galima laikyti Juodąjį penktadienį, kuris paprastai būna tarsi „generalinė repeticija“ laukiant prieškalėdinio pirkėjų antplūdžio.
„Prieš gerą mėnesį praūžęs Juodasis penktadienis buvo gausesnis ne tik pirkėjų skaičiumi, bet ir prekių krepšeliu – palyginti su lapkričio mėnesio vidurkiu, klientai rinkosi brangesnes prekes, vidutiniškai krepšelio suma padidėjo 15 proc. Jei lygintume su pernykščiu Juoduoju penktadieniu, šįmet „Varlė.lt“ pardavimai išaugo 20 proc. Visa tai rodė, jog Kalėdos bus dosnios. Prognozės išsipildė“, – įžvalgomis dalijasi M.Butauskas.
Anot direktoriaus, kad ir kokie džiuginantys prieškalėdinės prekybos skaičiai – palyginti su pernykštėmis žiemos šventėmis, internetinės parduotuvės apyvarta išaugo trečdaliu, – visgi Juodasis penktadienis yra sėkmingiausia akcija: internetinėje parduotuvėje Juodojo penktadienio savaitę pirko 40 proc. daugiau klientų nei prieškalėdinę.
Prieškalėdinė savaitė išsiskiria nebent tuo, kad jeigu lygintume su pernykšte, klientų srautas išaugo 10 proc.
Tačiau visgi yra viena diena, kuomet intenetinę parduotuvę pirkėjai atakuoja atkakliausiai. „Nors paprastai daugiausia prekių parduodama likus dviem savaitėms iki Kalėdų, tačiau šį gruodį visi pirmadieniai buvo „topiniai“ – užsakymų skaičiumi jiems neprilygsta jokia kita savaitės diena“, – komentuoja M.Butauskas.
Perkamiausia prekė – bevielės ausinės
Prekybos centro internete vadovas teigia, jog pošventinis laikotarpis irgi būna intensyvus. „Mums tai mįslė, tačiau paskutinėmis metų dienomis žmonės vis dar ieško norimų prekių – jų perkama tiek, kiek ir pirmąją gruodžio savaitę. Veikiausiai nemažai žmonių naudojasi prasidėjusiu išpardavimu“, – teigia direktorius M.Butauskas.
Apžvelgdamas šventinius pirkėjų krepšelius, M.Butauskas įvardija ir populiariausias 2022 metų prekes.
„Perkamiausiųjų sąraše – išmaniosios apyrankės ir laikrodžiai, „Marshall“ garso kolonėlės ir ausinės, gazuoto vandens gaminimo aparatas „Soda Stream“, tačiau populiariausia Kalėdų dovana vienareikšmiai tapo bevielės ausinės – tiek kišamos į ausis, tiek dedamos ant jų („Apple“, „Marshall“, JBL, „Sony“, „HyperX“).
Įdomu, jog 2021 metų perkamiausių dovanų sąraše vyravę robotai-siurbliai prarado pirkėjų dėmesį – jų, žinoma, pirko ir šįmet, tačiau nebe taip gausiai. Tačiau išaugo planšečių pardavimai.
Jei įvertintume apyvartą, tai šįmet geidžiamiausiu kalėdinės prekybos prekių ženklu tapo „Apple“ – iš trečiosios vietos pakilo į pirmąją (apyvartos lyderiai – telefonai, o nupirktu kiekiu – ausinės). Pastebėjome, kad net aukšta kaina klientų nestabdo – brangiausių „Apple“ telefonų modelių netgi pritrūkome, kaip ir kai kurių „Xbox“, „Dyson“ produktų.
Tegu pirkėjai ramiai sutinka Naujuosius – sausį vėl žadame malonių staigmenų“, – tikina M.Butauskas.