Sankcijų baimė padarė savo – rusai iš Turkijos oro uostų operatorės sulaukė itin nemalonių žinių Kainos kils į padanges

Sausio pabaigoje didžiausia Turkijos oro uostų operatorė „Havas“ pareiškė, kad dėl JAV sankcijų gali nustoti dirbti su daugiau nei 170 rusiškų kompanijų „Boeing“ lėktuvų. Specialistai įsitikinę, kad jei JAV pagamintiems Rusijos oro linijų lėktuvams bus atsisakyta teikti antžemines paslaugas, tai padidins skrydžių kainas ir turės neigiamos įtakos visai turizmo pramonei. Dėl šio pokyčio nukentės ne tik turistai, bet ir tranzitiniai keleiviai, kuriems Stambulas tapo kelionių į Europą centru.

Iš Rusijos į Turkiją skraidina ir Turkijos bendrovės „Pegasus“ ir „Turkish Airlines“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš Rusijos į Turkiją skraidina ir Turkijos bendrovės „Pegasus“ ir „Turkish Airlines“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 21, 2023, 5:58 AM

Sausio 31 d. viena iš penkių Turkijoje veikiančių orlaivių antžeminio aptarnavimo paslaugas teikiančių operatorių „Havas“ išsiuntė laiškus savo kontrahentams. „Havas“ teigė, kad dėl JAV sankcijų bendrovė gali nebepriimti „Boeing“ orlaivių iš Rusijos ir Baltarusijos.

Anksčiau verslo dienraštis „The Wall Street Journal“ rašė, kad Joe Bideno administracija spaudžia Ankarą, kad ši uždraustų JAV pagamintiems iš Rusijos atskridusiems lėktuvams leistis ir kilti Turkijos oro uostuose.

Aviacijos konsultacijų bendrovės „Cirium“ duomenimis, nuo spalio iki sausio pabaigos Rusijos ir Baltarusijos bendrovės, pasitelkdamos JAV pagamintus „Boeing“, atliko daugiau nei 2,1 tūkst. skrydžių į Turkiją.

Turkijos bendrovių atsisakymas aptarnauti Rusijos vežėjus skaudžiai atsilieptų turizmo verslui ir paprastiems keleiviams, „forbes.ru“ sakė bilietų paieškos paslaugos „portretix.ru“ generalinis direktorius Aleksandras Mišinas.

Dėl to gali sumažėti skrydžių skaičius, pabrangti paslaugos oro uostuose, pasikeisti skrydžių programos, o galiausiai – pakilti bilietų ir kelionių organizatorių siūlomos kelionių kainos.

Kainos kils į padanges

Jau dabar atostogų Turkijos viešbučiuose kainos pagal išankstinius užsakymus padidėję 20 proc., palyginti su 2022 m. vasara. Taip tvirtina kelionių organizatorės „Tez Tour“ rinkodaros direktorė Elena Jakimova.

„Sumažėjus skrydžių skaičiui, kainų augimas bus dar spartesnis, – sako ji. – Turkija yra viena iš populiariausių krypčių, kuriai rusams esamomis sąlygomis sunku rasti alternatyvą“.

Anot „forbes.ru“ pašnekovės, vien Antalijoje yra apie 600 penkių žvaigždučių viešbučių.

Manoma, kad pokyčiams iš tiesų įsigaliojus, labiausiai nukentės tranzitiniai keleiviai, per Stambulą skrendantys į kitus miestus. Kelionės sudėtingėtų tiems, kurie skrenda verslo reikalais, pas giminaičius ar gydytis.

„Remiantis mūsų 2023 m. vasario duomenimis, dauguma rusų, keliaujančių į populiariausius Europos miestus – Romą, Berlyną, Milaną, Paryžių ar Prahą – perka bilietus su persėdimu Stambule, – sakė A.Mišinas. – Daugelis jų Stambule lieka vienai ar dviem dienoms, kad galėtų pasivaikščioti, vykti į ekskursijas, pasiplaukioti Bosforo sąsiauriu“.

„2022 m. Turkijos oro uostai tapo pagrindiniais rusų persėdimo centrais, į kuriuos atvyko daugiau kaip 1,5 mln. keleivių“, – teigė Dmitrijus Gorinas, lėktuvų ir geležinkelio bilietais prekiaujančio „Vipservice Holding“ valdybos pirmininkas.

Agentūros „Bloomberg“ vertinimu, skrydžių iš Rusijos į Antaliją skaičius pasiekė aukščiausią tašką pernai metų rugsėjo 21–27 dienomis po paskelbtos mobilizacijos: vidutinis skrydžių skaičius per dieną išaugo nuo 80 iki 86, o per savaitę iš Rusijos atvyko daugiau kaip 441 tūkst. keleivių. Tąkart bilietai stipriai pabrango ir buvo parduodami po 115–175 tūkst. rublių į vieną pusę. Kai kurių kelionių į Turkijos viešbučius kaina išaugo iki 1 mln. rublių.

Dabar ne sezono metu per savaitę iš Rusijos į Turkiją ir atgal vykdomi 150–200 skrydžių, o vasarą planuojama daugiau kaip 750 skrydžių, pažymi D.Gorinas. Šiuo maršrutu skraidina „Aeroflot“, „S7 Airlines“, „Pobeda“, „Red Wings“ ir kitos bendrovės, taip pat Turkijos bendrovės „Pegasus“ ir „Turkish Airlines“.

Ant Turkijos sparnų

2022 m. Turkijoje apsilankė 5,2 mln. rusų turistų, o šiemet jų skaičius gali siekti 6 mln., spėja D.Gorinas. Praėjusiais metais Turkija buvo absoliuti pardavimo lyderė tarp Rusijos kelionių organizatorių: jai teko 64 proc. visų parduotų užsienio kelionių. 2022 m. paklausa Turkijai išaugo daugiau nei 20 proc., pranešė kelionių organizatoriaus „Anex Tour“. 2021 m. ši kryptis sudarė apie pusę visų „Anex Tour“ užsakymų, o praėjusiais metais – jau tris ketvirtadalius visų per metus parduotų kelionių.

Visi „Forbes“ apklausti kelionių organizatoriai ir ekspertai tikisi, kad Turkija ir Rusija ras kompromisą ir 2023 m. išlaikys turistų srautus, ypač vasaros sezono įkarštyje. Vieni yra įsitikinę, kad force majeure atveju jie galės išsiųsti turistus atostogauti padedant Turkijos oro vežėjams, kiti įsitikinę, kad bus rastas sprendimas, kaip oro uostuose aptarnauti lėktuvus iš Rusijos.

Be Rusijos bendrovių, yra ir Turkijos užsakomųjų skrydžių bendrovių, skraidinančių rusus į ir iš Turkijos. „Visos skrydžių programos į Antaliją, Dalamaną, Bodrumą ir Izmirą buvo pradėtos vykdyti daugiausia Turkijos oro vežėjų „Turkish Airlines“, „Pegasus“, „Corendon Airlines“ ir „Anadolu Jet“ lėktuvais“, – teigė kelionių organizatoriaus „Intourist“ spaudos tarnyba.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.