Sulčių baro savininkams – galvos skausmas dėl iškabos: lietuvių kalbos taisyklės verslininkus įspraudė į kampą

Šalia Laisvės alėjos Kaune veikiančio nedidelio tirštųjų kokteilių ir sulčių baro savininkai, nusprendę pakabinti reklaminę iškabą, susidūrė su didelėmis papildomomis išlaidomis. Koją pakišo lietuvių kalbos taisyklės.

Prekės ženklo „gaivigaiva“ registravimas baro savininkams kainuotų 400 eurų, tačiau smulkiąjam verslui tai – brangu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prekės ženklo „gaivigaiva“ registravimas baro savininkams kainuotų 400 eurų, tačiau smulkiąjam verslui tai – brangu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 28, 2023, 8:48 AM

Laisvės alėjoje yra vos kelios vietos, kur galima įsigyti itin populiarių tirštųjų kokteilių ir natūraliai spaudžiamų sulčių.

Viena tokių yra netoli Laisvės alėjos fontano – S.Daukanto gatvėje.

Tokia veikla užsiimanti įstaiga duris atvėrė prieš ketverius metus, tačiau per karantiną buvusiems savininkams buvo sunku išsilaikyti, tad nuo praėjusių metų jų tradicijas tęsia jau nauja įmonė.

Tik persinuomoję patalpas naujieji savininkai nusprendė tęsti tirštųjų kokteilių ir sulčių baro tradicijas. Taip pat susirūpino veiklos reklama, kad ji būtų geriau matoma praeiviams. Pavadinę bariuką „Gaivi gaiva“, norėjo pasikabinti ir reklaminę iškabą, tačiau susidūrė su trikdžiais.

„Norėjome, kad mūsų pavadinimas būtų rašomas patraukliau, reklamos agentūra pasiūlė ir vizualizaciją.

Joje pavadinimas rašomas iš mažosios raidės, kaip vienas žodis: gaivigaiva.

Tokiame junginyje pavyksta sukurti gaivumo akcentą, nes jei rašysime taisyklingai, gali atrodyti, kad kviečiame paragauti iš sovietmečio populiaraus gėrimo – gaivos.

Tai tikrai ne ta asociacija, su kuria norėtume būti siejami“, – pasakojo bariuko savininkė Sondra Balčiūnienė.

Tačiau taip rašyti pavadinimo, pasak verslininkės, neleido miesto savivaldybė, nes tam prieštarauja lietuvių kalbos taisyklės.

„Buvo pasakyta, kad jei norime rašyti netaisyklingai, privalome patentuoti šį junginį kaip prekės ženklą.

Tačiau tai kainuoja 400 eurų. Mums tai tikrai brangu, todėl nusprendėme kurį laiką to nedaryti, tačiau matome, kad be reklamos dirbti – irgi ne išeitis, tad teks mokėti“, – sakė kaunietė.

Verslininkės skaičiavimu, kad atsipirktų 400 eurų investicija, teks pagaminti kelis šimtus kokteilių ir sulčių porcijų.

„Mums to pavadinimo niekur daugiau nereikia, todėl investicija tikrai beprasmė. Bet nėra ką daryti – tokios taisyklės“, – apgailestavo S.Balčiūnienė.

Tai patvirtino ir Kauno miesto savivaldybės Licencijų, leidimų ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Kėvalienė.

Pasak jos, prašymas leisti kabinti iškabą, kurioje baro pavadinimas rašomas iš mažosios raidės, kaip vienas žodis „gaivigaiva“, savivaldybei buvo pateiktas dar spalio mėnesį. Tuomet buvo atsakyta, kad reikia patentuoti prekės ženklą.

„Neseniai gavome naują prašymą, matome, kad patentavimo procesas prasidėjęs, todėl jau esame išdavę jiems leidimą vieniems metams“, – sakė D.Kėvalienė.

Pasak specialistės, dėl šios iškabos jai teko bendrauti tik su reklamos agentūra, kuri atsiuntė iškabos projektą.

„Visada stengiamės rasti kompromisą, tačiau pagal nustatytas taisykles, jei nėra patentuotas grafinis ženklas, pavadinimai turi būti rašomi iš didžiosios raidės ir, jei du žodžiai negali būti sujungti pagal kalbos taisykles, tai negali to būti ir pavadinime“, – teigė specialistė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.