Po skandalingų naujienų apie sąsajas su Kremliumi, Vilniaus oro uostui – priekaištai iš ministerijos

Žiniasklaidai trečiadienį paviešinus, kad Vilniaus oro uosto kuro bazę valdo su Kremliaus režimu susijusi Kipro bendrovė, Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba sako, kad oro uostas turės patikrinti visas sudarytas sutartis ir įsitikinti ar panašių atvejų nėra daugiau.

Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba sako, kad oro uostas turės patikrinti visas sudarytas sutartis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba sako, kad oro uostas turės patikrinti visas sudarytas sutartis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Juozapaitis

Apr 13, 2023, 8:38 AM, atnaujinta Apr 13, 2023, 9:00 AM

„Vienareikšmiška pozicija, kad šita įmonė turi stiprinti rizikų valdymą ir persižiūrėti visas sutartis, taip vadinamas su investuotojais sudarytas sutartis. Tai yra įmonės, kurios veikia oro uosto teritorijoje, kad tikrai nebūtų nė menkiausių įtarimų apie galimas naudas asmenims, susijusiems su priešiškomis valstybėmis“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė R. Dilba.

LRT radijas trečiadienį paskelbė, kad Vilniaus oro uosto kuro bazę valdo Kipre registruota bendrovė „Undoz Ventures Ltd“, kurios akcininkas – su Vladimiro Putino aplinka susijęs Rusijos pilietis Andrejus Mirošničenka. Bendrovei Vilniaus oro uosto kuro bazė 2021 m. buvo išnuomota dešimčiai metų. Tuomet Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija atvejo netyrė, kadangi kuro bazė įmonei buvo išnuomota, o ne parduota.

Anot ministerijos atstovo, pasikeitus geopolitinei situacijai, įmonės veiklos atitiktį nacionaliniam saugumui būtina patikrinti iš naujo.

„Jei, tarkime 2021 m. ta informacija, kuri buvo vertinta ir pateikta, atrodė vienaip, dabartinėje geopolitinėje situacijoje, turbūt, gavėjų ir akcininkų struktūra gali kelti daugiau klausimų – tiek nacionalinio saugumo požiūriu, tiek įmonės reputacijos klausimu“, – teigė R. Dilba.

„Turi būti nuolatinis nuoseklus dėmesys valstybės vadovų šitai sričiai. Manome, kad situacija, persižiūrėjus visas sutartis, turėtų pagerėti“, – pridūrė jis.

Antradienį valstybės įmonė „Lietuvos oro uostai“ pranešė, kad Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos bus prašoma patikrinti ir įvertinti kuro bazes Vilniaus ir Palangos oro uostuose aptarnaujančių įmonių atitiktį nacionaliniam saugumui.

Lietuvos oro uostų degalų tiekimo infrastruktūros (kuro bazių) Vilniaus ir Palangos oro uostuose operatoriumi 2021-ųjų antroje pusėje pradėjo dirbti kompanija „Baltjet“, kurią kaip antrinę kompaniją įsteigė konkursą laimėjusi bendrovė „Undoz Ventures Ltd“.

„Lietuvos oro uostų“ teigimu, esamas kuro bazės operatorius degalų į bazes Vilniaus ir Palangos oro uostuose pats negabena, o tik saugo kitų patvirtintų degalų tiekėjų atvežtus degalus.

Vilniaus oro uoste esanti aviacinių degalų bazė yra centrinės infrastruktūros dalis – bet koks į orlaivius tiekiamas kuras privalo būti laikomas ir išduodamas šioje infrastruktūroje, o jo parametrai – nuolat tikrinami pagal tarptautinius standartus.

Konkurso nuomos sutartyse numatyta, kad kuro bazių nuomininkas kasmet privalo investuoti į Vilniaus ir Palangos degalų saugojimo ir išdavimo infrastruktūrą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?