Kirtis ŽŪM: trys institucijos neigiamai įvertino pieno kainų reguliavimą, tačiau K. Navickas ginasi

Jau trys valstybinės institucijos pareiškė, kad Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlomas pieno supirkimo kainų reguliavimas bei kainodaros viešinimas gali riboti konkurenciją ir prieštarauti įstatymams. Savo išvadas dėl vadinamojo pieno įstatymo projekto ministerijai yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išvadas yra pateikusios Teisingumo ministerija, Konkurencijos taryba bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 28, 2023, 10:13 AM

Visos trys institucijos savo išvadose atkreipė dėmesį, kad įstatymo projekte siūlomi pakeitimai gali riboti konkurenciją ir neatitikti Europos Sąjungos bei nacionalinių teisės aktų reikalavimų. Konkurencijos tarybos vertinimu, pieno kainas reguliuojantis įstatymas žalingas ne tik rinkos dalyviams, bet ir vartotojams.

Nepaisant trijų institucijų nepalankių išvadų, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas gina pieno įstatymo projektą, kurį netrukus ketina teikti Vyriausybei. „Mes pateikėme projektą. Pirmos pastabos gautos. Kitą savaitę yra dar daromas visų pastabas pateikusių grupių susitikimas aptarti tai, į ką atsižvelgiama, į ką ne“, – „Žinių radijui“ teigė K. Navickas.

Rinkos dalyviai atkreipia dėmesį, kad prieštaringai vertinamas pieno įstatymas ir jo pataisos skubos tvarka pradedamos svarstyti pieno sektoriui patiriant sunkumų. Pieno įstatymas skubos tvarka priimtas 2015 metais – iškart po to, kai sektorių ištiko krizė. Konstitucinis Teismas yra pripažinęs, kad įstatymas buvo priimtas nepagrįstai taikant ypatingos skubos tvarką.

Įstatymas turėjo būti priimtas iš naujo iki 2020 metų liepos, laikantis nustatytos teisėkūros tvarkos, atlikus poveikio konkurencijai ir ekonomikai vertinimus. Tuometinei ŽŪM iki nustatyto termino nepavyko užtikrinti skaidraus ir kokybiško teisėkūros proceso, todėl su įstatymo pakeitimo procedūromis ministerija pavėlavo.

Pieno taryba, kurią sudaro pieno ūkių, perdirbėjų ir valstybės institucijų atstovai, du kartus yra nusprendusi, kad pieno įstatymas yra neveiksnus, neatitinka pieno sektoriaus dalyvių lūkesčių ir poreikių, todėl turi būti atšauktas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.