Rusijos laivų statybos pramonė skęsta: be specialistų ir užsienio žudo biudžeto deficitas

Rusijos laivų statytojai, likę be užsienio atsarginių dalių, priversti daug kartų mažinti gamybą. Bent dalį jų pakeisti bus galima geriausiu atveju po kelerių metų. Ir net jei laivų statyklos turi reikiamų komponentų atsargų, ne visada įmanoma juos sumontuoti be užsienio specialistų.

Rusijos laivų statytojai, likę be užsienio atsarginių dalių, priversti daug kartų mažinti gamybą.<br>Asociatyvi Scanpix nuotr.
Rusijos laivų statytojai, likę be užsienio atsarginių dalių, priversti daug kartų mažinti gamybą.<br>Asociatyvi Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 14, 2023, 12:13 PM

Jungtinei laivų statybos korporacijai (USC) sankcijos taikomos nuo 2014 m., tačiau būtent po 2022 m. vasario mėn. problemos dėl užsienio produktų ir paslaugų gavimo „tapo sisteminės“, teigia bendrovės atstovas.

OSK stato 59 krovininius laivus. Ji pristatė 17 laivų 2020 m. ir 16 laivų 2021 m., tačiau anksčiau pristatė tik keturis, nes sraigtai nustojo būti tiekiami iš Vokietijos, dienraščiui „The Wall Street Journal“ sakė keli su bendrovės užsakymais susipažinę asmenys.

Jie bandė lokalizuoti savo gamybą dar prieš karą.

2018 m. „Rosneft“ vadovas Igoris Sečinas pažadėjo, kad 2019 m. Rusija pradės gaminti naujausius sraigtus – pagrindinį laivo elektrinės varomosios sistemos elementą.

Bendra „Rosneft“ ir „General Electric“ įmonė pradėjo juos gaminti didelės talpos laivams, gaminamiems „Zvezda“ laivų statybos komplekse. Tačiau 2022 m. kovo 8 d. „General Electric“ paskelbė, kad stabdo savo veiklą Rusijoje.

Bendrovės „Zvezda“, kurios pagrindinis klientas yra „Rosneft“ (jai reikalingi tanklaiviai, dujovežiai, įskaitant ledo klasės laivus), užsakymų portfelyje yra daugiau kaip 50 laivų.

Dauguma jiems skirtų komponentų buvo sukaupta dar prieš įvedant sankcijas, tačiau jie buvo sumontuoti padedant Korėjos partneriams, o šie nutraukė darbą su Rusija, teigia su situacija susipažinę asmenys.

Be to, pasak „Zvezda“ vadovo, laivų statykloje Bolšoj Kamene (Primorsko kraštas) gamyba sutrinka dėl importuojamų variklių trūkumo. Pasak jo, prireiks kelerių metų, kol Rusijoje bus pradėti gaminti kai kurie reikalingi komponentai.

Pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas šių metų vasarį pavedė pareigūnams ir USC dirbti ties klausimu dėl valstybinės variklių gamybos rėmimo programos sukūrimo.

Rusija neturi variklių didelės talpos laivams, o jų poreikis siekia dešimtis per metus, tuomet teigė OSK. Jų sukūrimas galėtų kainuoti daugiau kaip 100 mlrd. rublių ir užtrukti 10 metų. Manturovas pažadėjo 110 mlrd. rublių iki 2025 m.

Kyla klausimas, iš kur gauti šių pinigų. Visos 2023 m. biudžeto išlaidos šalies ekonomikai palaikyti sudaro 567 mlrd. rublių, o jo deficitas pirmąjį ketvirtį pasiekė 2,4 trln. rublių.

2022 m. vyriausybė įtraukė laivų statybą į pramonės šakų, kurias skubiai reikia padaryti nepriklausomas nuo importo, sąrašą: visų pirma joms turi būti sudarytos galimybės naudotis naujomis lengvatinio finansavimo programomis.

Laivų statytojų problemos atsispindi Rusijos banko Tolimųjų Rytų departamento ataskaitoje:

Didelė laivų statykla vis dar vėluoja baigti statyti laivus dėl to, kad Rusijoje trūksta analogiškos įrangos ir reikia susitarti su užsakovu dėl galimybės naudoti analogiškus komponentus iš kitų šalių...

Didelė laivų statykla Primorsko krašte susidūrė su sunkumais pristatant įvairius komponentus iš Europos ir ieško naujų logistikos schemų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.