„Visada siūlau paskaičiuoti finansinį modelį, o kas, jei visus pardavimus pakeisite savo prekių ženklais. Ne pinigais, o perimsit kiekius. Juk jeigu pirkėjas paims sausainukus už 0,99 euro, jis nepirks už 1,49 euro“, – lygino jis.
Tačiau yra ir kita medalio pusė – atsargų finansavimas.
„Kol prekės ženklas gamintojo – tai jo piniginės skausmas ir Jums suteikti nemokami pinigai, esant nuosavam prekės ženklui – 1 parduotam eurui per mėnesį, tenka 1 papildomas įšaldytas euras parduotuvės likučiuose ir dar 1 sandėlyje“, – minėjo feisbuke P.Čepkauskas. Tačiau taip – tik tuo atveju, jei minimalus užsakomas kiekis yra lygus mėnesio pardavimams.
Kaip aiškino įrašo autorius, taip patenkinama priklausomybė nuo A lygio prekių tiekėjo dėl finansavimo. Taip pat yra ir kitos išeitys: bankai, obligacijos. Tačiau tai didina prekybos tinklų išlaidas, mažina pelningumą.
Kreipdamasis į gamintojus, jis patikino – jų lentynose nebeliks. Tačiau situacija gali būti ne tokia bloga, jei gamintojai atstovauja A lygio prekės ženklui ar atliepia prekybininkų sukurtą pirkėjo poreikių paveikslą.
„Dabar jau skundžiatės, kad jūsų siūlomi produktai nepriimami – tai dar uogelės – šiais metais išlakstys ir jūsų kitos prekės. Juk krizė, kaštai, reikia karpyti reklamos išlaidas, kitas investicijas, ar ne? Jūsų „originalius“ produktus prekybininkai pakeičia nuosavais prekių ženklais“, – teigė P.Čepkauskas.
Kadangi įprastai tai pigesnės prekės, skaičiuojant kiekiais, gali sudaryti net ir pusę visų pardavimų.
Galiausiai jis pristatė ir išvadas. Recesija – krentantys dalies gamintojų pardavimai ir krentantys patys gamintojai. Negana to, tai reiškia susitraukusį asortimentą parduotuvėse, kur pirkėjas mato neaiškius prekės ženklus.
„Prekybininkas gaus tolimesnį pardavimų mažėjimą, didėjančias atsargas, apyvartinių lėšų trūkumą ir spaudimą kelti kainas, kad išsaugotų pelningumą ir atitiktų bankų keliamus skolinimo reikalavimus“, – pridūrė pricer.lt atstovas.
„Ir čia dar ne visos „siaubo“ istorijos“, – mano jis.