Svarbu žinoti: kai kurie keleiviai oro uoste gali gauti nemokamų paslaugų

Retas žino apie nemokamas paslaugas, kurias Lietuvos oro uostai gali suteikti kiekvienam specialiųjų poreikių turinčiam keleiviui.

Neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek iš tikrųjų per oro uostus keliauja žmonių, kurie turi, pavyzdžiui, nematomą negalią.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
Neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek iš tikrųjų per oro uostus keliauja žmonių, kurie turi, pavyzdžiui, nematomą negalią.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose prie skrydžio registracijos stalų galima gauti specialią saulėgrąžos juostelę, kurią darbuotojai apmokyti atpažinti bei pasiruošę ją dėvinčiam keleiviui skirti daugiau dėmesio ir laiko.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose prie skrydžio registracijos stalų galima gauti specialią saulėgrąžos juostelę, kurią darbuotojai apmokyti atpažinti bei pasiruošę ją dėvinčiam keleiviui skirti daugiau dėmesio ir laiko.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
 Neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek iš tikrųjų per oro uostus keliauja žmonių, kurie turi, pavyzdžiui, nematomą negalią.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
 Neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek iš tikrųjų per oro uostus keliauja žmonių, kurie turi, pavyzdžiui, nematomą negalią.<br>Lietuvos oro uostų nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 18, 2023, 11:15 AM, atnaujinta Oct 18, 2023, 12:44 PM

Per 2022 m. Lietuvos oro uostai aptarnavo beveik 12 tūkst. keleivių, turinčių specialiųjų poreikių. Šis skaičius yra tris kartus didesnis, lyginant su 2014 m. statistika. Tačiau Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė sako, kad iš tiesų per metus keliauja kur kas daugiau žmonių su negalia, tiesiog didelė jų dalis neužsisako specialiųjų paslaugų.

Dėl to neįmanoma tiksliai pasakyti, kiek iš tikrųjų per oro uostus keliauja žmonių, kurie turi, pavyzdžiui, nematomą negalią: kalbos, klausos, regėjimo, astmą, diabetą ar kitą.

Remiantis bendrąja statistika, Lietuvoje negalią turi maždaug 1 iš 7 gyventojų. Taigi, vertinant Lietuvos oro uostuose aptarnautų keleivių srautą, keleivių su specialiaisiais poreikiais skaičių reikėtų padidinti kelis kartus.

Lietuvos oro uostai pataria ribotos judėsenos ar kitą negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, užsakyti pageidaujamą pagalbą apie tai informuojant aviakompaniją arba agentūrą, kurioje įsigijo kelionės bilietus. Geriausiai tai padaryt ne vėliau negu likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio.

Patogiai ir saugiai atvykti į oro uostus negalią turintiems žmonėms gali padėti Nacionalinio socialinės integracijos instituto koordinuojama paslauga „Socialinis taksi“ (į visus tris šalies oro uostus), Maltos pagalbos ordino tarnybos paslauga neįgaliesiems „Važiuojam“ (į Vilniaus ir Kauno oro uostus), „Asistentinis Taxi“ (į Vilniaus oro uostą).

Prieigose prie visų trijų Lietuvos oro uostų yra įrengti pagalbos iškvietimo mygtukai, o terminaluose – specialiai paženklintos laukimo vietos su pagalbos iškvietimu.

Paspaudus mygtuką keleivius ateina pasitikti darbuotojai, apmokyti suteikti reikiamą pagalbą keleiviams, turintiems negalią. Jie priima bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį. Atitinkamai atvykę į Lietuvą keleiviai, turintys negalią, pasitinkami orlaivyje ir palydimi iki pat išvykimo iš oro uosto vietos.

Judėjimo negalią turinčius keleivius nuvežti iki arba iš orlaivio Lietuvos oro uostuose naudojamos specialios transporto priemonės arba specialusis trapas.

Oro uostuose taip pat suteikiama galimybė nemokamai pasinaudoti specialiaisiais vežimėliais, terminaluose įrengti neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims pritaikyta tualetai, liftai arba keltuvai.

Lietuvos oro uostai pirmieji Baltijos šalyse prisijungė prie tarptautinio socialinio projekto „Nematomos negalios Saulėgrąža“. Taip siekiama padėti nematomas negalias turintiems žmonėms lengviau įvardinti savo poreikius, o oro uosto darbuotojams – atpažinti keleivius, kurių negalia nėra iškart pastebima.

Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose prie skrydžio registracijos stalų galima gauti specialią saulėgrąžos juostelę, kurią darbuotojai apmokyti atpažinti bei pasiruošę ją dėvinčiam keleiviui skirti daugiau dėmesio ir laiko.

Daugiau apie paslaugas, skirtas specialiųjų poreikių turintiems keleiviams, galima sužinoti kiekvieno oro uosto interneto svetainėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.