S. Skvernelis – apie NT mokesčio atidėjimą: valdančiųjų pažadai buvo apgavystė

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad nekilnojamo turto (NT) mokesčio „padėjimas į stalčių“ parodo valdančiosios daugumos nesugebėjimą atlikti pažadą iškeltą dar prieš kadencijos pradžią – sutvarkyti mokestinę sistemą.

S.Skvernelis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
S.Skvernelis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Žygimantas Šilobritas

Nov 14, 2023, 11:04 AM, atnaujinta Nov 14, 2023, 11:38 AM

„Parodo, kad tie pažadai, kurie buvo suformuoti prieš rinkimus, yra apgavystė. Nes buvo žadėta, kad ateis naujoji valdžia ir padarys per 6 mėn. tokią sterilią mokesčių reformą, kad nebus nei „gyvulių ūkio“, bus apmokestintas kapitalas, mokesčiai nepriklausys nuo darbo veiklos pobūdžio ir bus suvienodinti, atsisakyta lengvatų. Ir tai yra neįgalumas valdančiosios daugumos, padaryti esminį kadencijos darbą – sutvarkyti mokesčius“, – antradienį žurnalistams teigė S. Skvernelis.

Koalicijos partneriai: NT mokesčio projektas galėtų būti svarstomas dar šioje kadencijoje, tačiau patobulintas

Liberaliųjų valdančiosios koalicijos partijų atstovų teigimu, „į stalčių“ padėtas NT mokesčio projektas turi būti taisomas.

Pasak Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno Eugenijaus Gentvilo, NT mokestis galėtų būti priimtas dar šio parlamento kadencijoje, tačiau jį esą reiktų tobulinti. Parlamentaras pažymėjo, kad jo partijos valdyba siūlomam NT mokesčio modeliui nepritaria.

„Manau, kad ir šioje kadencijoje bus įsiklausyta ir keičiama mokesčio galutinė redakcija, kad sulauktų balsų, pavyzdžiui, ir iš mūsų. Nes šiandieninėje situacijoje partijos valdyba išreiškė visišką skepticizmą“, – Seime žurnalistams sakė E. Gentvilas.

„Partijos valdybos bendra pozicija – kad tai netinkama redakcija“, – akcentavo politikas, dar teigęs, jog frakcija buvo įsipareigojusi NT mokesčio projektą palaikyti pirminėse stadijose, tačiau – „be įsipareigojimo palaikyti galutinę jo redakciją, jei ji mums netiks“.

Vis tik jis pabrėžė, kad NT mokestį koreguoti būti, kadangi dabar galiojantis NT mokestis „turi labai nedaug prasmės“.

Savo ruožtu Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas teigė, kad esamas mokesčio modelis geresnis nei Finansų ministerijos pateiktas svarstyti parlamentui.

„Geriau tas variantas, kuris galioja dabar, o ne nauji, prasti, Vyriausybės parengti ir Europos Komisijos, kaip suprantu, netenkinantys siūlymai“, – žurnalistams Seime sakė jis.

Anot V. Mitalo, diskutuoti dėl NT mokesčio modelio patobulinimų būtų galima koalicijoje sutarus jį tobulinti toliau.

„Manau, kad jei partneriai sutiktų, kad vadovaudamiesi kaštų-naudos analizės principais dabartinį modelį tobuliname, galbūt ir sutartume kažką daryti daugiau. Bet tikrai ne su šiais naujais pasiūlymais, kurie liejosi kaip iš gausybės rago“, – kalbėjo jis.

ELTA primena, kad vasaros pabaigoje posėdžiavusi koalicinė taryba sutarė apie prieštaravimų tarp valdančiųjų sukėlusią mokesčių reformą toliau diskutuoti atskirais etapais ir skiriant tam pakankamai laiko. Neatmetama, kad dalis diskusijų galėtų nusikelti ir į kitus metus.

Kritiką mokesčių reformai ne kartą išsakė tiek koalicijos ir opozicinių partijų atstovai, tiek socialiniai partneriai.

Vyriausybės pateiktoje mokesčių reformoje numatomi didesni mokesčiai daliai dirbančiųjų individualiai. Priėmus pakeitimus, daugiau asmenų turėtų mokėti nekilnojamojo turto mokestį, keistųsi kai kurių lengvatų taikymo tvarka, būtų įvesta minimali nedarbo išmoka.

Tuo tarpu Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Mindaugas Lingė kartu su finansų ministre Gintare Skaiste yra įregistravę NT mokesčio įstatymo patikslinimą. Jame siūloma, kad gyvenamosios paskirties būstui tarifai būtų 0,05–0,5 proc. intervale, komercinės paskirties – 0,5–3 proc. „žirklės“, o apleistam NT siūloma taikyti 0,5–4 proc. tarifą.

Spalį Seime po svarstymo buvo pritarta NT mokesčio įstatymo pakeitimams. Tai yra vienas iš projektų, numatytų Vyriausybės pateiktoje mokesčių reformoje.

Prezidentas Gitanas Nausėda tikino, kad jeigu būtų priimtas dabartinis siūlomas NT mokesčio įstatymo modelis, jis projektą vetuotų. Anot šalies vadovo, mokestis yra antisocialinis, o Lietuvos žmonės „privalės mokėti daugiau be jokio aiškaus pagrindimo“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.