Daug įmonių jau apsisprendė nukreipti savo laivus aplink Pietų Afriką, kad „sumažintų atakų prieš laivus skaičių ir, žinoma, poveikį jūrininkams“, trečiadienį Jungtinių Tautų Saugumo Tarybai Niujorke pareiškė IMO generalinis sekretorius Arsenio Dominguezas.
Antradienį laivybos milžinė „Maersk“ paskelbė, kad iki tolesnio pranešimo stabdo krovinių eismą per Raudonąją jūrą ir Adeno įlanką.
Nuo Gazos karo pradžios Irano remiami Jemeno hučių sukilėliai vis atakuoja laivus Raudonojoje jūroje, siekdami neleisti, kad jie keliautų link Izraelio. Raudonoji jūra yra vienas svarbiausių pasaulinės prekybos maršrutų, nes ji per Sueco kanalą sujungia Viduržemio jūrą su Indijos vandenynu.
Šeštadienį į Bab el Mandebo sąsiauriu praplaukusį „Maersk“ laivą „Maersk Hangzhou“ pataikė objektas. Bendrovė sakė, kad laivas iš pradžių galėjo tęsti kelionę, tačiau vėliau prie jo prisiartino keturi laivai, iš kurių buvo paleista ugnis ir buvo mėginama įsilaipinti į krovininį laivą. Padėjus kariniam sraigtasparniui ir laivo saugumo komandai, ataka buvo atremta.
Šie išpuoliai yra reikšminga tarptautinė problema, trečiadienį bendrame pareiškime skundėsi 12-os šalių, įskaitant Vokietiją ir JAV, vyriausybės. Remiantis pareiškimu, Raudonąja jūra juda beveik 15 proc. tarptautinės jūrų prekybos srauto.
Sprendimas nukreipti laivus aplink aplink Gerosios Vilties kyšulį išaugina išlaidas ir keliomis savaitėmis atideda prekių pristatymą, o tai kelia grėsmę svarbaus maisto, degalų ir humanitarinės pagalbos judėjimui visame pasaulyje.