Padirbinėja viską, ką tik gali: dėl klastočių Europos gamintojai praranda milijardus eurų

Remiantis antradienį paskelbtu tyrimu, dėl suklastotų gaminių Europos drabužių, kosmetikos ir žaislų gamintojai kasmet patiria maždaug 16 mlrd. eurų pardavimo nuostolių. Dėl šio sukčiavimo taip pat prarasta apie 200 tūkst. darbo vietų, rodo naujas Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės agentūros (EUIPO) tyrimas.

Dėl suklastotų gaminių Europos drabužių, kosmetikos ir žaislų gamintojai kasmet patiria maždaug 16 mlrd. eurų pardavimo nuostolių.<br>Asociatyvi V.Skaraičio nuotr.
Dėl suklastotų gaminių Europos drabužių, kosmetikos ir žaislų gamintojai kasmet patiria maždaug 16 mlrd. eurų pardavimo nuostolių.<br>Asociatyvi V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Viljama Sudikienė

Jan 16, 2024, 10:54 AM, atnaujinta Jan 16, 2024, 10:55 AM

„Dėl padirbtų prekių realiai nukenčia vartotojai, prekių ženklai ir mūsų ekonomika. Šis naujausias tyrimas rodo labai realias išlaidas, susijusias su pardavimų ir darbo vietų praradimu Europos Sąjungoje“, – sakė EUIPO vykdomasis direktorius João Negrão.

Didelė Vokietijos žaislų pramonė yra vienas labiausiai nukentėjusių sektorių ES – dėl padirbtų prekių ji patiria trečdalį metinių pardavimo nuostolių (334 mln. eurų).

Dėl padirbinėjimo drabužių sektoriuje labiausiai nukentėjusi šalis yra Kipras, o kosmetikos sektoriuje – Prancūzija. Drabužių pramonė kasmet praranda beveik 12 mlrd. eurų pajamų arba 5,2 proc. visos apyvartos. Europos kosmetikos sektorius ir žaislų pramonė taip pat pranešė apie žymiai mažesnius pardavimus dėl suklastotų prekės ženklų gaminių: kosmetikos gaminių apyvartos nuostoliai siekė 3 mlrd. eurų (4,8 proc.), o žaislų – 1 mlrd. eurų (8,7 proc.).

Klastojimas taip pat turi didelę neigiamą įtaką darbo rinkai. EUIPO tyrimas, paremtas 2018–2021 m. duomenimis, parodė, kad drabužių sektoriuje prarasta 160 tūkst., kosmetikos sektoriuje – 32 tūkst., žaislų sektoriuje – 3 600 darbo vietų.

Be to, suklastotos prekės ženklų prekės dažnai kelia vartotojams rimtų sveikatos ir saugos problemų. Tai ypač pasakytina apie suklastotą kosmetiką ir žaislus. EUIPO duomenimis, 2022 m. 15 proc. prie ES išorės sienų konfiskuotų prekių buvo potencialiai pavojingi padirbti gaminiai.

Pagrindinė priežastis, kodėl vartotojai renkasi padirbtus gaminius, yra per didelė originalo kaina. Tai rodo pernai birželį EUIPO atliktas tyrimas. Trečdalis europiečių mano, kad tokiu atveju priimtina pirkti padirbtą gaminį. Tarp jaunimo suklastoti gaminiai priimtini net pusei jaunų žmonių, teigia agentūra.

Ispanijos Alikantės mieste įsikūrusi EUIPO yra viena didžiausių decentralizuotų agentūrų Europos Sąjungoje, atsakinga už Europos Sąjungos prekių ženklų ir Bendrijos dizaino registraciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.