Tiesioginiai pardavimai pernai išaugo 3 proc.: atskleidė, kas labiausiai skatino pirkti

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacija (LTPA) praneša, kad jos narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 3 proc. iki 46,9 mln. eurų be PVM.

Prekyba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Prekyba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 16, 2024, 10:46 AM

Pasak LTPA direktoriaus ir generalinio sekretoriaus Baltijos šalims Gintauto Zalecko, tiesioginės prekybos sektorius pardavimus augino, nepaisant fakto, kad 1 proc. sumažėjo asmenų bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis skaičius.

Anot jo, rekordiškai aukštas užimtumas, žemas nedarbas ir sparčiai didėjantys atlyginimai bei vykstančios politinės diskusijos dėl didesnio individualios veiklos apmokestinimo, nedidino tiesioginės prekybos kaip papildomo uždarbio ar kaip savo nedidelio verslo patrauklumo.

Tarp skirtingų tiesioginės prekybos įmonių parduodamų prekių kategorijų praėjusiais metais labiausiai augo sveikatingumo prekių paklausa ir pardavimai, tada rikiuojasi kosmetikos ir asmens priežiūros prekės, namų priežiūros ir apyvokos prekės, drabužiai ir aksesuarai ir kt.

Anot G. Zalecko, Nepriklausomas 12-os Europos šalių, tarp jų ir Lietuvos, rinkos tyrimas atskleidė, kad asmeniniai susitikimai buvo pagrindinis kelias naujiems užsakymams, taip nurodė 55 proc. tiesioginės prekybos įmonių pardavėjai-konsultantai.

Kiti dažniausiai naudojami pardavimo esamiems klientams būdai buvo telefonas – 40 proc., socialiniai tinklai – 36 proc., spausdinta brošiūra/katalogas – 27 proc., produktų demonstracijos ir vadinamieji namų vakarėliai – 25 proc., elektroninis paštas ir kitos žinučių siuntimo priemonės (pvz. WhatsApp, Messenger) – 25 proc.

Tyrimas atskleidė, kad asmeninis kontaktas ir asmeninės rekomendacijos išlieka esminiu faktoriu, ieškant naujų klientų.

Rekomendacijas kaip pagrindinį pardavimų naujiems klientams metodą nurodė 65 proc. respondentų.

„Ipsos“ atlikto tyrimo duomenimis, dažniausios lietuvių įsitraukimo į tiesioginę prekybą paskatos – galimybė įsigyti prekių su nuolaida (70 proc.), mėgstami produktai (63 proc.), papildomų trumpalaikių ar ilgalaikių pajamų galimybė (49 proc.), taip pat dažnai minimas tikėjimas prekės ženklo vertybėmis/tikslais (45 proc.), galimybė pagerinti savo (savo šeimos) gyvenimo kokybę (41 proc), galimybė plėsti pažinčių ratą (37 proc.) ar noras ugdyti verslumo įgūdžius (27 proc.).

72 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių, tai papildomos pajamų šaltinis šalia nuolatinio pilno ar ne pilno etato darbo ir net 90 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.

Tyrimą 2023 m. 2–3 ketv. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“.

Tyrimo metu 12-oje Europos valstybių (Estijoje, Čekijoje, Ispanijoje, Italijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Olandijoje, Prancūzijoje, Slovakijoje, Švedijoje, Vokietijoje) internetinės apklausos būdu buvo apklausti 25 896 tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomi pardavėjai-konsultantai, iš jų – 784 Lietuvoje.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.