Pro rakto skylutę: kaip ruošiamas maistas lėktuvų keleiviams

Pasižvalgykite po vieną stambiausių tuo užsiimančių rusiškų kompanijų “Aeromar”. Per dieną “Aeromar” pagamina apie 90 tūkst. porcijų lėktuvų keleiviams maitinti. Per kelis įmonės filialus dirba kone 4,5 tūkst. žmonių. 

 Reikia įdėti daug pastangų, kad maistas būtų tinkamas patiekti lėktuve<br> "Reuters" nuotr. 
 Reikia įdėti daug pastangų, kad maistas būtų tinkamas patiekti lėktuve<br> "Reuters" nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 30, 2017, 10:29 AM

Pasižvalgykite po vieną stambiausių tuo užsiimančių rusiškų kompanijų “Aeromar”. Per dieną “Aeromar” pagamina apie 90 tūkst. porcijų lėktuvų keleiviams maitinti. Per kelis įmonės filialus dirba kone 4,5 tūkst. žmonių. 

Į cechą – kaip į lėktuvą

Prieš patenkant į jos patalpas Chimkuose užpildai anketą, atsakydamas į klausimus apie infekcijas, odos ligas ir panašius malonumo nekeliančius dalykus. Jei anketos atsakymai tenkina, žengi prie metalo detektorių ir apsaugininkų. Patenkama į muito zoną, todėl tai – suprantama. Ši procedūra nedaug skiriasi nuo tos, kurią praeina keleiviai prieš laipinimą į lėktuvą.  

Visi lankytojai apsivelka vienkartinius chalatus, užsideda kepuraites, kaukes ir bachilus. Ekipiruotę atidžiai apžiūri Thierry Mona - „Aeromar“ vyriausiasis virtuvės šefas šveicaras, 20 metų gyvenantis Rusijoje. 

Tokių atsargos priemonių nėra net ir Rusijoje veikiančiose atominėse elektrinėse.

Persirengus einama prie turniketo, kuris atsiveria tik įkišus rankas į specialias angas, kur rankos padengiamos dezinfekuojančia priemone. Dar vienas rankų plovimas ir mes jau ant cechų slenksčio. 

Amerikiečių ir sovietų vaikas

Pirmas dalykas, ką čia pamatai – aviakompanijų sandėliai. “Aeroflot“, „UTair”, “China Southern”, “Royal Flight” — “Aeromar“ bendradarbiauja su daugiau nei 40 vežėjų. 

1988 m. pabaigoje sukurta kaip bendra amerikiečių „Marriott“ ir sovietų „Aeroflot“ įmonė, per 30 metų „Aeromar“ išplėtė ne tik klientų, bet ir teikiamų paslaugų sąrašą. Įmonės generalinis direktorius Dzhao Vladimiras nepraleidžia progos paminėti, jog „Korean Air” ne vienerius metus paeiliui „Aeromar“ pripažįsta geriausiu vadinamojo keiteringo paslaugų (maitinimo paslaugų su aptarnaujančiu personalu teikimo) 

Nuo 2009 m. kompanija siūlo ir lėktuvų tvarkymo paslaugas.  

Jai patikima aptarnauti ir valstybės vadovų lėktuvus. 

Cechas kairėje, cechas dešinėje

Nežinodamas, kad čia ruošia maistą lėktuvams, to nė neįtartum. Karšto maisto ceche – kaip įprastame restorane ar viešbučio virtuvėje. Kepa didkepsnius, kiaušinienę, ruošia troškinius, garnyrą. 

Ypatinga tai, kaip šie patiekalai fasuojami. Ekonominei klasei – gerai pažįstamos lėkštės iš folijos, verslo ir pirmajai klasei – keraminiai indai, metaliniai įrankiai. 

“Aeromar“ ruošia dešimtis patiekalų bei specialiuosius meniu: pasninko, indiškąjį, diabetinį ir kitus. Išimtis taikoma chalaliniam ir košeriniam maistui, nes jį gaminant reikia laikytis tam tikrų taisyklių.

Be karštojo maisto cecho yra ir šaltųjų patiekalų cechas, kur, suprantama, pakuoja šaltuosius užkandžius. Ant stalų – didžiulės lėkštės su tais produktais, kurie turi būti supakuoti ir supakuoti ne bet kaip, o griežtai pagal schemą. Čia pat padėklai sudedami į specialius vežimėlius, kuriuos matome lėktuvuose. 

Labiausiai kvepia iš konditerijos cecho, kur oras pripildytas cinamono, vanilės ir kitais maloniais kvapais. 

Majonezas ir bandelės – iš JAV

Kiekvienam savo partnerių “Aeromar” ruošia skirtingus meniu. Pasak Th.Mona, neretai pačios aviakompanijos, atsižvelgdamos į keleivių atsiliepimus, nurodo, ko pageidautų. Tačiau ir maitinimo paslaugas teikianti įmonė rodo iniciatyvą. 

Maisto ruošimas aviacijos sektoriui turi tam tikrų ribojimų. Pavyzdžiui, patiekalams, kurie siūlomi keleiviams skrydžio metu, nenaudojama varškė, o desertai gaminami be grietinėlės kremo. Tai susiję su saugumu: lėktuvuose juk nuolat neskraido medikai, todėl pagelbėti apsinuodijusiam keleiviui – keblu. O jei taip nutiktų kuriam pilotų?

Tačiau visa tai nereiškia, jog meniu nekeičiamas metų metais, o patiekaluose neaptiksite kulinarinių ieškojimų. “Aeromar” į talką periodiškai pasikviečia net ir virėjų, dirbančių „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintuose restoranuose.

“Aeromar” patiekaluose – daugiausia vietoje išauginti, paruošti produktai. Pasakojama, kad dešimtajame dešimtmetyje net majonezą ir bandeles gabendavo iš JAV, nes Rusijoje kokybiškų produktų tiesiog nebūdavo. Dabar tokios sudėtingos logistikos nebeprireikia, o iš užsienio įvežama palyginti nedidelė dalis patiekaluose naudojamų ingredientų. Pavyzdžiui, iš Izraelio atvežamos daržovės ir vaisiai, iš Tailando – vaisiai, tik egzotiniai. Neseniai iš Kazachstano imta įsivežti avieną.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.