Išdrįsusi darbą mesti moteris pomėgį pavertė verslu

„Dabar, kai praėjo penkeri metai nuo sumanymo pradžios, galvoju, kad man sekasi, nes jaučiu šią sritį, tai manyje užkoduota“, – sako Vilma Žmakova, gaminanti sveiką ir šviežią kosmetiką „Marmozel“. „Marmozel“ jai – savarankiškas kūrinys. Moteris kuria produkciją, įvaizdį ir, kaip sako, džiaugsmą, kurį nori perduoti žmonėms. Kosmetiką Vilma atrado metusi darbą tarptautinėje reklamos agentūroje ir išėjusi gyventi sau.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Feb 6, 2014, 1:37 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 3:28 PM

„Reklamos agentūroje viskas labai intensyvu, klientai – stambūs, reklama rimta: čia daug komercinės kūrybos. Tačiau atėjo metas, kai pritrūkau prasmės, kai nebepakako sukurti gražų ar smagų reklaminį filmą ir plakatą. Todėl išėjau labiau išjausti pasaulį“, - lrytas.lt pasakojo kosmetikos gamintoja.

Svarstydama, kur pasukti, V.Žmakova rinkosi, kas jai svarbu ir ką norėtų veikti.

„Skaitytose verslo knygose rašė, kad visada turi dirbti toje srityje, kurią jauti, kurios vartotojas pats esi. Grožio srityje esu nuo vaikystės: kūriau rūbus, mokydamasi mokykloje vakarais lankiau grožio mokyklą ir įgijau kirpėjos specialybę, domėjausi veido grožio kūrimu. Nuo mažumės iš mamos kvepalų ir muilų kūriau savo kvepalus“, - prisiminė pašnekovė.

Paviliojo kvapai

Pradėjusi rinktis, kuriuo keliu pasukti, Vilma suprato, kad jai aktualūs natūralūs aliejiniai kvepalai, kuriuos galima ne purkšti, o tepti, ir kurių tuo metu Lietuvoje beveik nebuvo.

Kiek anksčiau ji buvo apsilankiusi vasaros stovykloje, kur moteris, vėliau tapusi pirmąja Vilmos mokytoja, kalbėjo apie aromaterapiją, eterinius aliejus, Vilmą palietusius iki širdies gelmių.

„Suvokiau, koks tai stebuklas ir kvapo malonumas, per kurį net gydoma. Visa tai iš dalies neapčiuopiama, veikia ir subtilius žmogaus kanalus. Manęs netraukė tai, kas remiasi akivaizdžia materija, norėjosi kažko tauresnio, - savo požiūrį atskleidė V.Žmakova. - Esu jautri, tad aiškioji materija – maistas, mezginiai – man pernelyg žemiška. Visada norėjosi kažko subtilesnio, lyg poezijos darbe“.

Dabar, sako ji, jau gali spręsti: kai žmogus atsiduria savo vagoje, aplinkybės pradeda labai palankiai dėliotis. Tai nutiko ir „Marmozel“ įkūrėjai: atsirado mokytoja, parodžiusi, kaip kurti kvepalus, kursai, knygos, netikėtai pasirodė pirmieji žmonės, kurie panoro kvepalų užsisakyti Kalėdoms.

Ne verslas, o santykiai su žmonėmis

Tuomet moteris suprato, kad reikia kurti logotipą, steigti verslą. Nors, anot pašnekovės, pati pradžia buvo kūryba, o ne galvojimas apie verslą. Ji ir dabar sako, kad „Marmozel“ buvo ir yra santykiai su žmonėmis, o ne verslas.

Moteris verslą pradėjo turėdama 15 tūkst. litų. Už juos sukūrė svetainę, įrengė patalpas, įsigijo pirmines žaliavas. Iš tų pinigų keliavo į Iraną, Provansą, kad pamatytų, kaip auginami ir distiliuojami augalai.

V.Žmakova teigia niekada neskaičiavusi ir neplanavusi, į ką visa tai turėtų išvirsti.

„Tiesiog veikiau ir tiek, greta pasvajodama, kaip būtų smagu, jeigu atsirastų krautuvėlė, jungianti sveiką grožį su menu, kvapūs meniniai projektai su edukacine gaida ar skirtingų sričių specialistų susivienijimai įdomiems bendriems sprendimams. Tai ir darome su „Marmozel“, - kalba šviežios kosmetikos kūrėja.

Į porą aliejiniams kvepalams – kremas

Ėmusi gaminti aliejinius kvepalus moteris suprato, jog šis produktas – pernelyg siaura niša. Kita spalva jos gaminių paletėje buvo drėkinantis-maitinantis kremas su avokadų aliejumi. Šiandien veido, kūno ir plaukų kosmetika yra „Marmozel“ pagrindas, o prie kvepalų Vilma prisiliečia kuo nors įkvėpta.

Nuo kvepalų iki kosmetikos Vilma ėjo trejus metus.

„Kuriant kosmetiką, pirmiausia reikia turėti žinių, o jau paskui vyksta kūryba. Gaminant kvepalus gali būti ir atvirkščiai. Visada domėjausi natūralia medicina: organizmo valymu, ajurveda, žaliavalgyste, badavimu, pasninkavimu. Vietoj grožinės literatūros kokius penkerius metus skaičiau tokias knygas, gyvenau jomis remdamasi. Todėl ir atsirado sveika kosmetika“, - pasakojo V.Žmakova.

Kurdama šviežią kosmetiką ji neprikaupia sandėlių, į savo gaminius nededa konservantų, alkoholio. „Marmozel“ lentynos pasipildo dvi tris dienas per savaitę atsižvelgiant į tai, kas buvo išpirkta.

Vilma pastebėjo, kad iš jos siūlomų kremų žmonėms labiausiai patinka kremas su avokadų aliejumi. Tarp klientų greitai pasklido ir jos sumanytas natūralus dezodorantas. O dantų pastos, nors prie jos dirbo metus, kosmetikos kūrėja taip ir nepasiūlė, nes nerado tinkamos taros. V.Žmakova buvo prisilietusi ir prie gaminių kūdikiams, tačiau supratusi, jog tai artimiau medicinai, o ne grožiui, sumanymą metė.

Kaip maisto gaminimas

„Vieno produkto gimimas trunka nuo trijų mėnesių iki metų ir daugiau. Kosmetikos gamyba labai artima maisto gaminimui: kai žinai, kas yra daržovės, miltai, pienas, varškė, suvoki, kaip kas jungiasi ir ko reikia. Odai reikia vertingos drėgmės ir vertingų riebalų. Dirbu su malonumu, neskubu prikurti produktų, gerai išbandau, išlaukiu, nes būtent per laiką pasimato, kas vertinga, o kas – ne. Neįsitempiu ir nebėgu, nors ir greičio, ir kliūčių pasitaiko. Tai ir yra gyvenimas. Po potvynio seka atoslūgis, tuomet mėgaujuosi neveikimu“, - apie kvapų ir kosmetikos virtuvę pasakoja „Marmozel“ įkūrėja.

Po žaismingu ir lengvumu dvelkiančiu pavadinimu slypi kiek aikštingas prancūziškasis „mademoiselle“. Kaip aiškina Vilma, būtent taip – marmozel – sako neretas lietuvis, tardamas prancūzišką žodį.

„Marmozel“ logotipe – aliejaus lašą nešanti fėja. V.Žmakovos žodžiais tariant, ji skraido po pasaulį, nes augaliniai vandenys bei aliejai atkeliauja iš įvairių šalių, ir renka kvapniausius lašelius, pilnus meilės ir saulės.

Svarbu nesusikurti baimės

Šiandien Vilma jau turi dvi bendrakeleives, o „Marmozel“ iš hobio išaugo į verslą, leidžiantį ne tik prisidurti, bet ir iš jo gyventi. Pašnekovė įsitikinusi, jog tam, kad verslas įsivažiuotų, reikia trejų-penkerių metų.

Prisimindama verslo pradžią V.Žmakova sako, jog sunkiausia buvo susirinkti reikiamas žinias, nes nėra vienos institucijos, kuri koncentruotai pateiktų visą informaciją.

„Tačiau tai labai stipriai neišgąsdino. Imčiausi to paties dar kartą: viską darai mažais žingsneliais ir padarai. Svarbu nesusikurti baimės ir pasitikėti vidiniu bei išoriniu vedliu, - kalba V.Žmakova. - Manau, kad verslą galima pradėti arba iš naivumo – tai gali būti sėkminga, nes dirbsi nuoširdžiai, – arba gerai apskaičiavus. Tačiau jei būsi labai racionalus, neįdėsi širdies“.

Šiandien kosmetikos kūrėja jau gali didžiuotis išaugusiu susidomėjimu jos gaminiais iš užsienio – ne tik iš Skandinavijos, bet ir Japonijos. O netrukus „Marmozel“ svetainė turėtų „prabilti“ anglų, rusų ir prancūzų kalbomis, nes būtent šias rinkas Vilma vadina tikslinėmis.

V.Žmakovos planuose – kvapų spektaklis ir dar vienas paslaptingas sumanymas, per kurį su vienu virtuvės šefu sujungs kvapą ir skonį.

Kvapas pagal nuotaiką

Mylintiems kvapus Vilma pataria: jei ieškote ramybės, pasižvalgykite po sakralių augalų ir jų eterinių aliejų, ekstraktų – miros, nardo, kvapiosios bosvelijos, ajero – pasaulį. Džiaugsmo ir lengvumo suteikia citrusai: apelsinas, vadinamas šypsenos aliejumi, mandarinas – santarvės kvapas, bergamotė – skirta bendravimui, citrina – budrumui. Pastebėta, kad jei biure sklinda citrinų kvapas, dirbantieji daro iki 60 proc. mažiau klaidų.

Moterims, anot V.Žmakovos, energijos ir balanso kasdien suteikia pelargonija, jausmingesnis ir prabangesnis – rožės aromatas. Vyrams vardan galvos skaidrumo „Marmozel“ įkūrėja siūlo rozmariną, kedrą. Jos pačios favoritai – kvapiosios bosvelijos, gauruotųjų švytrūnų derva, henos ataras.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.