18-metis verslininkas: „Nereikia bijoti eksperimentų ir klaidų“

18-metis kaunietis Antanas Bakšys verslauti pradėjo nuo 13 metų. Pradžioje prekiavęs įvairiomis, daugiausia kiniškomis prekėmis jaunuolis ilgainiui ėmėsi paieškos elektroninės komercijos sistemose projekto. Kartu su bendraminčiais įkūręs informacinių technologijų bendrovę vidurinės mokyklos dar nebaigęs jaunuolis jai sėkmingai vadovauja, skaičiuoja esamą ir būsimą pelną bei planuoja plėtrą į užsienio rinkas.

Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis

Nov 7, 2014, 5:50 PM, atnaujinta Jan 22, 2018, 1:07 AM

Nuolatinis tobulėjimas, domėjimasis naujausiomis technologijomis bei tendencijomis rinkoje – vidurinėje mokykloje vis dar eksternu besimokančio 18-mečio kauniečio Antano Bakšio gyvenimo moto.

Kartu su bendraminčiais informacinių technologijų (IT) bendrovę „Search Node“ įkūręs vaikinas jau skaičiuoja pirmuosius pelnus. Jų puoselėjamu produktu – vidine paieškos platforma jau naudojasi visos didžiausios Lietuvos elektroninės parduotuvės.

Vaikinas nežada sustoti – planuojama plėtra užsienio rinkose, jau vedamos derybos su keliais potencialiais investuotojais.

Jaunasis verslininkas pripažįsta, jog ekspansijai kapitalas būtinas, tačiau perleisti įmonės kontrolės neketina.

„Tai mūsų kūdikis. Kodėl turėtume jį atiduoti į vaikų namus“, - lrytas.lt sakė A.Bakšys.

Užėmė nišą

Suktis versle vaikinas pradėjo dar būdamas 13 metų. Pirmaisiais jo uždarbiais tapo kiniškų prekių pirkimas internetu ir jų pardavimas Lietuvoje. Jis prekiavo beveik viskuo, ko trūko vietos rinkai, arba prekių kainos čia buvo pakankamai aukštos.

Kiek vėliau kartu su bendramoksliu įkūręs elektroninę parduotuvę moksleivis prekiavo mobiliųjų telefonų priedais bei aksesuarais, tačiau ramybės nedavė siekis išplaukti į platesnius vandenis.

„Besimokydamas mokykloje tapau pardavėju, tačiau tai nebuvo sritis, kuria norėčiau užsiimti visą likusį gyvenimą. Visada mąsčiau apie technologijas, globalias „startup'ų“ galimybes“, - pasakojo kaunietis.

Nardant elektroninės prekybos vandenyse jis netrukus atkreipė dėmesį į nedidelę, tačiau pakankamai reikšmingą problemą: prekių paieška parduotuvėse gana komplikuota. Būtina įvesti tikslius raktinius žodžius, antraip paieškos sistema praneša, kad tokios prekės tiesiog nėra.

Analizuojant poreikius kilo idėja sukurti tokia paieškos sistemą, kuri padėtų pirkėjams išsirinkti prekę, net ir įvedus nevisai tikslų pavadinimą į paieškos laukelį, sulaukti pageidaujamo rezultato.

Kartu su bendraminčiais analizuodamas situaciją kaunietis pastebėjo, kad JAV bei Vakarų Europoje yra kelios šiuos produktus, vidinės paieškos sistemas elektroninio verslo sistemoms siūlančios bendrovės, o Rytų Europoje tokios paslaugos niekas nesiūlo.

Bendrovėje – nauji žmonės

Nusprendus imtis šios veiklos kurį laiką buvo kuriamas prototipas, tam skirta nemažai laiko bei jėgų, panaudotos ir gautos paramos lėšos. Šioje projekto stadijoje dirbę žmonės ir dabar dalyvauja „SearchNode“ darbe, tačiau tai jiems nėra pagrindinė veikla.

„Šiame startuolyje esu vienintelis žmogus ir verslo pasaulio, kiti du mano kolegos – programuotojai. Nors visi esama labai jauni, jie programuoja jau nuo 11 metų. Dar trys žmonės bendrovėje dirba laisvu nuo pagrindinio darbo metu“, - sakė eksternu vidurinėje mokykloje besimokantis bendrovės vadovas.

Paklausus apie priežastis, lėmusias sėkmę, moksleivis pirmiausia nurodė kryptingą tikslo siekimą ir norą nuolatos tobulėti.

„Didžiausia satisfakcija, kai klientas pasako – naudojamės jūsų sukurtu produktu ir juo esame labai patenkinti. Tada supranti, jog ne veltui leidai laiką ką nors kurdamas“, - pripažino moksleivis.

Kurdamas mąsto globaliai

Stulbinančios sėkmės versle lydimas jaunuolis, pasidomėjus, kuo skiriasi jo kartos bei vyresni verslininkai, pirmiausia minėjo informacinių technologijų svarbą, gebėjimą jomis naudotis.

„Šiandien neįsivaizduoju savo darbo be kompiuterio, vyresnio amžiaus žmonės, taip pat ir verslininkai, ne visada tinkamai išnaudoja jo galimybes. Kita vertus, ieškant informacijos nėra jokio skirtumo koks tavo amžius, juk gausi tą patį rezultatą“, - svarstė kaunietis.

Pasak A.Bakšio, skirtingai nei verslu užsiimantys vyresni giminaičiai, jis laiko neleidžia ilgiems apmąstymams ar rizikos vertinimams. Ypač didelės reikšmės turi iš JAV Silicio slėnio atėjęs globalaus mąstymo modelis.

„Sugalvojęs idėją ją imu ir įgyvendinu, eksperimentuoju dirbdamas, stebėdamas klientų reakciją bei pageidavimus. Aš mąstau globaliai, kažką kurdamas darau taip, kad ši idėja būtų nesunkiai pritaikoma ne tik mažutėje Lietuvos rinkoje, bet ir visame pasaulyje. Ko gero tokie pagrindiniai mentalitetiniai skirtumai lyginant su vyresnės kartos verslininkais“, - svarstė pašnekovas.

Artimiausias tikslas – atrasti sėkmės formulę

Bendrovė „Search Node“ jau keli mėnesiai sparčiai vykdo pardavimus Lenkijoje, pradėjo dirbti su Olandijos elektroninės prekybos bendrovėmis ir planuoja ekspansiją į Švediją. Šiuo metu bendrovė skelbia ieškanti verslo vystytojų bei produkto pardavimo vadybininkų.

„Siekiame išbandyti įvairių šalių rinkas. Dabartinė mūsų misija – rasti sėkmės formulę. Norime žinoti kiek klientų mes pasieksime išleidę pavyzdžiui 1 tūkst. litų ar paskambinę tiek pat kartų. Turėdami šiuos skaičius jau žinosime kiek papildomo kapitalo reikia norint gauti tam tikrą klientų skaičių. Dalį šios formulės jau esame sukūrę, tyrimus žadame baigti po kelių mėnesių“, - sakė bendrovės vadovas.

Nors bendrovė jau turi kelis skirtingus investuotojų pasiūlymus, tačiau perleisti savo įmonės kontrolės, parduoti kontrolinį akcijų paketą „Search Node“ savininkai neketina.

„Yra lietuviškų fondų, kurie perka 70 – 80 procentų akcijų, tačiau mes orientuojamės į europietiškai mąstančius investuotojus. Norime dirbti kartu su investuotojais, kad jie mums padėtų, tačiau tuo pačiu siekiame išlaikyti sprendimų priėmimo laisvę. Juk tai mūsų kūdikis, kodėl turėtume jį atiduoti į vaikų namus“, - sakė pašnekovas.

Užsiminus apie plačiai nuskambėjusias istorijas, kai sėkmingą produktą sukūrusi IT bendrovių savininkai iš verslo pardavimo susižeria milijonines sumas, A.Bakšys tokios galimybės iš esmės neatmetė.

Jeigu tai įvyks – tik tolimoje ateityje, kai bendrovė „Search Node“ bus pakankamai išsiplėtusi, turės daugybę klientų. Kita verslo pardavimo sąlyga – bent šimto milijonų dolerių vertės pasiūlymas.

Nereikia bijoti klysti, bijoti būti „nenormaliu“

Perspektyviai bendrovei vadovaujantis moksleivis apie sėkmę svajojantiems savo bendraamžiams pirmiausia sakė norintis palinkėti atrasti save.

„Kiekvienas yra genijus, tik nežinia kokioje srityje. Manau, jog reikėtų bandyti atrasti save ir daug domėtis, skaityti rimtas publikacijas. Prieš kelerius metus straipsnis portale lrytas.lt apie miegamajame Kauno rajone, visai šalia mano namų augusį ir vėliau milijonieriumi tapusį Ilja Laurs paskatino susimąstyti – aš nuo jo mažai kuo skiriuosi, kodėl ateityje negalėčiau būti toks kaip jis?“, - sakė bendrovės vadovas.

Jo nuomone, nereikia bijoti eksperimentuoti bei klysti, o taip pat – būti kitokiu nei supanti ir dominuojanti dauguma.

„Nereikia bijoti būti kitokiais, sulaukti kritikos. Jeigu žmonės sako, jog esi „nenormalus“ tai reikėtų priimti kaip komplimentą. Man asmeniškai patinka, kai tai žmonės sako. Nes būti „normaliam“, tai susitapatinti su aplinka, su mus visus supančia pilkąja mase. Geriausias sprendimas – eiti savo keliu, daryti tai, ką sako širdis“, - mąstė moksleivis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.