Toli nuo šios veiklos gyvenančiam prašalaičiui gali atrodyti nesuprantama: kam reikia tiek laiko? Ėmei vieną kvapą, kitą, sumaišei ir jau turi kvepalus.
„Kvapų namų“ cecho vadovė ir bendraturtė Laimė Kiškūnė išgirdusi tokius samprotavimus tik nusijuoktų.
„Kvepalus sukurti – kaip romaną parašyti. Vienam aromatui išgauti pagaminu apie 120 mėginių“, – pasakojo moteris.
Kad ir paprašyta sukurti keptais obuoliais, dūmais, kelionėmis dvelkiantį kvapą, ji plušo ištisą vasarą.
Paslaptingas aludarių užsakymas Vis dėlto, prisipažino L.Kiškūnė, žmonės nepajėgūs sumanyti įdomių užduočių. Kur kas labiau įsimena tokie dalykai, kaip užduotis sukurti „Teatro kvapą“ Europos operos dienai.
Dabar L.Kiškūnė su komanda kuria kosmetikos priemonę vienai įmonei, kuri gamina alų. Kvapų kūrėja neatskleidžia, kokia tai įmonė nei kokia kosmetikos priemonė. Tik tvirtai žada: sutarta, kad kosmetikos priemonė bus pagaminta iki Kalėdų.
Sumokėjo kiek už „Porsche“
Kad kurti parfumeriją būtų paprasčiau, „Kvapų namai“ įsigijo chromatografą.
„Tai – mūsų „Porsche“ automobilis“, – juokavo įmonės gamybos vadovė ir bendraturtė Rūta Daunoravičienė.
Ir iš tiesų ši parfumerininkų svajonė kainuoja kone tiek, kiek ketrurratis „Porsche“, – apie 100 tūkst. eurų. Tiesa, „Kvapų namai“ prietaisą pirko ne iš savo pinigų, o pasinaudodama ES lėšomis pagal Lietuvos verslo paramos agentūros priemonę „Intelektas LT+“.
Chromatografas gali išskleisti kvapą po molekulę, padalyti jį pagal cheminę sudėtį, leidžia nuspręsti, ką kvapų junginiuose reikia stiprinti, o ką reikėtų susilpninti.
Dalis gautų pinigų teko laboratorijai įrengti. Dabar kvapų ir kvepalų kūrėjos gali pagrįsti tai, ką rašo etiketėje: produktų efektyvumą, jų galiojimo laiką, prieš naudodamos patikrina žaliavas, kad išsiaiškintų, kiek jose alergenų, pesticidų.
Pirmieji bandymai užsienyje
Netrukus į kvepalų rinką koją įkelsiantys „Kvapų namai“ ruošiasi atidaryti dar vieną savo parduotuvę. Dabar jos veikia keturios – trys Vilniuje ir viena Kaune, o po Naujųjų metų natūralios kosmetikos ir parfumerijos bus galima pasidairyti ir Klaipėdoje.
„Kvapų namų“ įkūrėjos svajotų apie didesnę apyvartą, tačiau nesiryžta produkcijos siūlyti prekybos ar vaistinių tinklams. Kaip aiškino R.Daunoravičienė, paskleidęs gaminius plačiau, negalėtum būti tikras, kad vartotoją pasiekia tikrai kokybiškas, dar nebaigęs galioti gaminys. Juk „Kvapų namų“ produkcija galioja palyginti labai trumpai.
Nors Lietuvoje „Kvapų namų“ parduotuvių daug nerasi, tačiau kvapų kūrėjos jau ryžosi išmėginti laimę užsienyje. Pirmų, kaip vadina R.Daunoravičienė, apsigraibymų būta Vidurio Europoje, Skandinavijoje, Rusijoje, Baltarusijoje. Tik užsienio pirkėjui „Kvapų namų“ gaminiai bus siūlomi su kitu prekės ženklu.
Vis dėlto pašnekovė vertinti pirmųjų rezultatų nedrįso – pernelyg mažai laiko praėjo nuo veiklos užsienyje pradžios.
„Ne tik mes ieškome, mūsų irgi ieško. Todėl per ateinančius dvejus metus daug dėmesio skirsime eksportui“, – kalbėjo „Kvapų namų“ gamybos vadovė.