Kaip pavergti Kiniją: Marko Zuckerbergo receptas

Apie Kiniją sparną rėžia visi – politikai, investuotojai, verslininkai. Tad „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas, atrodo, sugalvojo, kaip išsiskirti iš kitų gerbėjų tarpo: jis susitinka su Kinijos prezidentu, skaito kinų fantastinę literatūrą, viešai bando įvaldyti kinų mandarinų kalbą, o praėjusį savaitgalį Pekino Tsinghua universiteto studentams šia kalba jis skaitė 22 minučių trukmės paskaitą. M.Zuckerbergas kalbėjo be jokių „špargalkių“ ar ausinių-suflerių.

Praėjusį savaitgalį Pekino Tsinghua universiteto studentams kinų kalba M.Zuckerbergas skaitė 22 minučių trukmės paskaitą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Praėjusį savaitgalį Pekino Tsinghua universiteto studentams kinų kalba M.Zuckerbergas skaitė 22 minučių trukmės paskaitą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Praėjusį savaitgalį Pekino Tsinghua universiteto studentams kinų kalba M.Zuckerbergas skaitė 22 minučių trukmės paskaitą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Praėjusį savaitgalį Pekino Tsinghua universiteto studentams kinų kalba M.Zuckerbergas skaitė 22 minučių trukmės paskaitą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Oct 27, 2015, 8:32 AM, atnaujinta Oct 7, 2017, 3:56 PM

Kyla klausimas, ko gi „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius taip stengiasi prieš kinų auditoriją, jeigu šis socialinis tinklas Kinijoje uždraustas. Į šį klausimą atsako amerikiečių žiniasklaidos kompanijos „Atlantic Media“ verslo leidinys „Quartz“.

M.Zuckerbergas savo kinų kalbos žinias demonstruoja ne pirmą kartą. Daugelis prisimena, kaip prieš metus tame pačiame universitete jis laužyta mandarinų kalba atsakinėjo į studentų klausimus. 2015 metų rugsėjo mėnesį, viešėdamas Jungtinėse Valstijose, KLR prezidentas Si Dzinpingas (Xi Jinping), kaip informuoja žiniasklaida, su socialinio tinklo įkūrėju praleido daugiau laiko negu su visais kitais verslininkais – mat, jie šnekėjosi kinų kalba.

Kokią pažangą mokydamasis kinų kalbos padarė M.Zuckerbergas? Mokantys šią kalbą „Quartz“ žurnalistai ir žmonės, kurie naudojasi kinų socialiniu tinklu „Weibo“, teigia, kad amerikietis pasistūmėjo į priekį lyginant su tuo, kokios jo kinų kalbos žinios buvo prieš metus, kai bendravo su Pekino universiteto studentais, tačiau tarimas kaip ir anksčiau dar nėra tobulas.

„Dėl didelio amerikietiško akcento, netikslių mandarinų kalbos tonų ir dažno panašių garsų maišymo jį sunku suprasti, – pastebi leidinys. – Tai nereiškia, kad jo suregztame sakinyje negalima pagauti prasmės, tačiau norint Cuką suprasti, klausytojas turi labai įtempti ausis“. Nepaisant to, verslininkas, regis, savimi labai patenkintas.

Šis malonumas aiškinamas tuo, kad kalbos kiniškai, nors ir netobulos, vietiniams verslininkams ir valdininkams siunčia aiškų signalą: aš viskam pasirengęs dėl Kinijos. Žemyninės Kinijos valdžia blokuoja „Facebook“, tačiau nepaisant to, kompanija čia turi daugybę verslo galimybių. Visų pirma, tai socialinio tinklo reklamos paslaugos: Kinijos gamintojai, kurie išeina į naujas rinkas, naudos reklamą „Facebook“ tinkle, kad užkariautų užsienio vartotojų širdis. Pasak kompanijos vyriausiosios vykdomosios direktorės Sheryl Sandberg, „Facebook“ verslas Kinijoje klesti.

M.Zuckenbergo pastangos peržengia demonstratyvaus kalbos mokymosi ribas. 2014 metų gruodžio mėnesį Kinijos prezidento Si Dzinpingo kalbų rinkinys labai laiku pačioje matomiausioje vietoje atsidūrė ant M.Zuckenbergo stalo, kai į „Facebook“ buveinę su vizitu atvyko Lu Wei – Kinijos valdininkas, atsakingas už kibernetinį saugumą ir interneto politiką.

Amerikiečių verslininkas netgi pranešė, kad knygą su prezidento kalbomis parekomendavo perskaityti savo darbuotojams.

Visa tai susilaukia atgarsio Kinijoje, teigia „Quartz“. Nors kinai neturi prieigos prie „Facebook“, vietos žiniasklaida skelbia rubriką „Ką žmonės kalba apie Kiniją „Facebook“ tinkle“. Si Dzinpingo vizitas į Jungtines Valstijas buvo nušviečiamas socialiniame tinkle.

Žmonės, kurie naudojasi „Weibo“ tinklu, praneša, kad „juos sujaudino“ amerikiečių verslininko kinų mandarinų kalba. O ir pats M.Zuckerbergas buvo išrinktas į Tsinghua universiteto konsultacinę tarybą – tai ženklas, kad paprastai atsargios vietinės reguliavimo institucijos juo pasitiki. Tik štai ar padės visa tai panaikinti „Facebook“ draudimą Kinijoje? – klausia „“Quartz“.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: narystės ES 20-mečio proga sveikinimai iš U. von der Leyen