Lietuviai moko kinus apsipirkti Vakaruose

Elektroninė parduotuvė „Mihaibao“ kinams suteikia galimybę įsigyti prabangių prekių iš Vakarų šalių. Šia lietuvių verslo naujokų svetaine susidomėjo net vienas iš buvusių „Alibaba“ vadovų.

D.Dulinskas (kairėje) su J.Šimkumi ir kinų kilmės J.J.Lam įkūrė įmonę, kuri pratina kinus pirkti vakarietiškas prekes.<br>„Mihaibao“ nuotr.
D.Dulinskas (kairėje) su J.Šimkumi ir kinų kilmės J.J.Lam įkūrė įmonę, kuri pratina kinus pirkti vakarietiškas prekes.<br>„Mihaibao“ nuotr.
„Mihaibao“ nuotr.
„Mihaibao“ nuotr.
„Mihaibao“ nuotr.
„Mihaibao“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Eimantas Mikšys („Lietuvos rytas“)

2016-01-21 15:44, atnaujinta 2017-06-10 13:06

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tai – viso labo įprasta interneto parduotuvė. Tačiau taip tikrai nėra.

Šis jaunojo verslo įmonės sumanymas sulaukė netgi buvusio Kinijos prekybos milžinės „Alibaba“ techninės dalies vadovo Johno Wu Jiongo dėmesio.

Kinų kilmės Danijos pilietės Jacqueline J.Lam bei dviejų lietuvių Dainiaus Dulinsko ir Jono Šimkaus 2014 metais įkurta įmonė turi pagrindą didžiuotis – viename pirmųjų investicijų pritraukimo etapų (angl. „seed round“) sulaukta beveik 1,5 milijono eurų.

Susipažino per feisbuką

D.Dulinskas pasakojo, jog pažintis su J.J.Lam ir J.Šimkumi užsimezgė feisbuke, kai jie ieškojo naujo komandos nario.

„Kaip vėliau paaiškėjo, sąraše buvau keturiasdešimt antras, tačiau vienintelis, dėl kurio buvo atskrista į Lietuvą.

Toliau buvo kelios beprotiško darbo savaitės tarp Lietuvos ir Didžiosios Britanijos, kol kilo „Mihaibao“ idėja – sukurti pirmąją pasaulyje platformą, jungiančią Vakarų tiekėjus su Kinijos pirkėjais“, – pasakojo D.Dulinskas.

„Mihaibao“ leidžia įsigyti prekių, šiaip nepasiekiamų eiliniam Kinijos gyventojui dėl kalbos ar kultūros skirtumų, didžiosios kinų ugniasienės bei vakarietiškų svetainių nesugebėjimo prisitaikyti prie vietinio pirkėjo.

Užsitarnavo pasitikėjimą

D.Dulinsko teigimu, idėjai įgyvendinti reikėjo komandos, pasiruošusios dirbti nepaisant skirtingų kultūrų, žemynų, laiko juostų.

Draugai, pažįstami, rekomendacijos, socialiniai tinklai Europoje bei Kinijoje leido surinkti tokią „Mihaibao“ komandą. Patirtis parodė, kad lietuviai puikiai dirba kartu su kinais, tad jie netruko užsitarnauti geriausių Azijos ir Europos investuotojų pasitikėjimą.

Tačiau kaip verslo naujokams pavyko suvilioti buvusį Kinijos elektroninės komercijos milžinės „Alibaba“ techninės dalies vadovą J.Wu Jiongą, kuris tapo įmonės valdybos direktoriumi?

D.Dulinsko teigimu, tam įtakos turėjo idėjos globalumas ir atvira jos sklaida. Todėl dabar tarp investuotojų galime aptikti „Draper Fisher Jurvetson China“ vykdomąjį vadovą Steve’ą Lau, „500 Startups“ įkūrėją Dave’ą McClure’ą.

Projektų valdymo platformos „Huddle“ įkūrėjas bei buvęs vadovas Alastairas Mitchellas prisijungė prie „Mihaibao“ kaip investuotojas ir net tapo pirmininku.

Dar anksčiau įmonė buvo sulaukusi finansavimo iš Didžiosios Britanijos vyriausybės.

340 milijonų žmonių rinka

Biurą Šanchajuje turinti įmonė investuotojus vilioja ir daugeliu plėtros galimybių. Daugiau nei 200 populiarių Vakarų šalių prekių ženklų siūlanti parduotuvė suteikia galimybę atsiskaityti Kinijos valiuta – juaniais. Tai kinams leidžia nemažai sutaupyti.

„Menkas pirkėjų pasitikėjimas vietos prekėmis bei auganti vidurinė klasė, kurią jau sudaro beveik 340 milijonų žmonių, ateityje tik didins užsienio gaminių paklausą.

Vakarų pardavėjai nori darbuotis Kinijoje, tačiau tik nedaugelis jų išmano šalies kultūrą, pirkimo įpročius ir tai, kas populiaru“, – portalui tech.eu sakė J.J.Lam.

Kinai mėgsta riziką

Anot D.Dulinsko, Europos verslo naujokai yra geriau matomi, nes jiems investicijų skiria tiek didelės korporacijos, tiek vyriausybės.

Tačiau mūsų žemyno investuotojai, palyginti su kinais, yra mažiau linkę rizikuoti – jiems labiau rūpi pelnas ir tokių įmonių kaina.

Užtat kinų investuotojai yra to išalkę ir nori sukurti milijardų dolerių vertas kompanijas, tad apie tai, kiek kainuoja įmonė, negalvoja tol, kol jiems patinka jos įkūrėjai ir komanda.

Tačiau įmonei, kurioje nėra vietos kinų, jų šalyje nepaprastai sunku įrodyti patikimumą, ypač jei produktas ar paslauga yra sukurti Kinijos rinkai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.