Žinutė besiskundžiantiems dėl kainų: „Atsikeli ir brangu“

Ūkio ministerija, apdovanodama geriausias šalies įmones, kasmet specialų prizą skiria ir jauniesiems verslininkams. Šįmet toks apdovanojimas įteiktas bendrovei „Atsikeli ir varai“.

Naująją kolekciją „Atsikeli ir varai“ pavadino ironiškai – „Atsikeli ir brangu“.<br>Įmonės nuotr.
Naująją kolekciją „Atsikeli ir varai“ pavadino ironiškai – „Atsikeli ir brangu“.<br>Įmonės nuotr.
A.Šeduikytei apdovanojimą įteikė žmogus, kuris ir pats galėtų pretenduoti į jaunojo verslininko apdovanojimą, – virtuvės vadovas D.Praspaliauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
A.Šeduikytei apdovanojimą įteikė žmogus, kuris ir pats galėtų pretenduoti į jaunojo verslininko apdovanojimą, – virtuvės vadovas D.Praspaliauskas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gintarė Valentinaitienė („Lietuvos rytas“)

Oct 7, 2016, 3:35 PM, atnaujinta May 11, 2017, 7:41 AM

Keistokai pavadintos įmonės vadovė Aušra Šeduikytė džiaugėsi sulaukusi tokio paskatinimo, tačiau pripažino, kad jaunam verslui ir jauniems žmonėms Lietuvoje nelengva.

„Jaunas žmogus dar yra truputį kvailas. Ir tai gerai! Tokie žmonės turi daugiau drąsos ir gali visa galva nerti paskui savo idėją“, – kalbėjo verslininkė.

Daug ką darė aklai

Moteris pripažįsta – jei būtų pradėjusi mąstyti, skaičiuoti ir domėtis, ko gero, įmonės „Atsikeli ir varai“ šiandien nebūtų.

„Mano visas verslas toks. Jei būčiau pradėjusi skaičiuoti, kiek investicijų man reikės, per kiek laiko viskas atsipirks ir kokia rizika laukia, ko gero, niekada nebūčiau pradėjusi savo verslo.

Tik dabar jau šiek tiek suaugau, pradedu mąstyti apie tokius dalykus, bet anksčiau viską dariau aklai“, – pasakojo A.Šeduikytė.

Prekės ženklo „Atsikeli ir varai“ logotipas – stilizuota arklio galva – ant pirmųjų drabužių modelių nutūpė 2012 metų rudenį.

Tiesa, tuo metu drabužiai buvo minimalistinio stiliaus, vienspalviai, o arklio logotipas slėpėsi ant etiketės. Vėliau arklio galva tapo ir viso prekės ženklo simboliu, o šį rudenį pristatoma jau vienuoliktoji drabužių kolekcija.

Susikirto dėl žodžio

Jauna verslininkė, kurianti jauniems žmonėms, nebijo drąsių sprendimų ne tik mados srityje. Jai teko susikibti ir su kalbos prižiūrėtojais.

Kai „Atsikeli ir varai“ iš individualios įmonės buvo norima paversti uždarąja akcine bendrove, Valstybinė lietuvių kalbos komisija atsisakė registruoti jos pavadinimą.

Anot prievaizdų, šiuo atveju žodis „varai“ vartojamas žargonine reikšme.

Jei A.Šeduikytė būtų nuleidusi rankas, daugeliui jau pažįstamas prekės ženklas galėjo tapti kitoks – „Atsikeli ir eini“. Bet jauno žmogaus veržlumas padėjo – įmonė teisę į pavadinimą vis dėlto apgynė.

Brangu, nes blizga

Savęs pašiepti nebijanti verslininkė naująją drabužių kolekciją pavadino „Atsikeli ir brangu“.

A.Šeduikytė sakė, kad naujoji kolekcija skiriasi nuo ankstesnių: „Norėjome šiek tiek nutolti nuo senų kolekcijų, kurios buvo paprastos, kasdieniškos, gatvės stiliaus, ir sukurti ką nors puošnesnio ir kokybiškesnio.“

Tačiau kokybiškesni audiniai ir prabangesnis dizainas automatiškai pakėlė ir prekių kainą. Vis dėlto įmonės įkūrėja dėl to pernelyg nesuko galvos.

„Visi Lietuvoje skundžiasi kainomis, rauda, kad viskas brangsta. Ir pas mus atėję klientai dažnai dėl to dejuoja. Nutarėme nuo to nebėgti ir drąsiu pavadinimu parodyti, kad mes suprantame, kas vyksta. Bet juk ir mums brangi gamyba, brangus mūsų darbas. Parduodame brangiai, bet atsakome už kokybę“, – pasakojo moteris.

Naujosios kolekcijos drabužiai išsiuvinėti blizgiais siūlais.

„Jeigu neaišku, dėl ko brangu, tai dėl to, kad blizga“, – pokštavo A.Šeduikytė.

Jauniems – nelengva

Nors bendrovei „Atsikeli ir varai“ verslas einasi puikiai, A.Šeduikytė tikino, kad jauniems verslininkams tikrai nėra šiltnamio sąlygų.

„Kartais atrodo, kad jei atidžiai viską išanalizuotų, joks jaunas žmogus nepradėtų verslo“, – svarstė pašnekovė.

Pasak jos, mokesčiai jaunoms įmonėms tikrai dideli, reguliavimas stiprus, o pagalbos mažai. Be to, smulkusis verslas nėra pakankamai skatinamas ir atskiriamas nuo stambesnio.

„Mes, turėdami tris darbuotojus, mokame tiek pat mokesčių kaip įmonės, kuriose dirba 20–30 žmonių“, – kalbėjo A.Šeduikytė.

Apdovanojo ir milžinus, ir naujokus

Dvyliktą kartą Ūkio ministerijos surengtoje apdovanojimų „Už nuopelnus verslui“ ceremonijoje buvo šešios nominacijos. Bendrovė „Atsikeli ir varai“ gavo „Jauno ir verslaus“ prizą.

Geriausia verslininke tapo vaistus gaminančios įmonės „Aconitum“ vadovė Rima Balanaškienė – medicinos ir farmacijos versle ji sėkmingai dirba jau 25 metus.

Socialinio verslo lyderiu tapo socialines iniciatyvas įgyvendinanti įmonė „GMM projektai“, žinoma tokiais projektais kaip „Draugų uogienė“, Spalvoto meduolio diena bei „StoHo Vilnius“.

Inovatyvių sprendimų lydere pripažinta išmaniųjų technologijų įmonė „Deeper“. Pirmasis jos išradimas – belaidis žvejybos sonaras „Deeper“, kuris skenuoja vandens telkinio dugną ir siunčia informaciją į žvejo mobilųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį.

Už drąsiausias investicijas apdovanota tik šiemet į Lietuvos rinką įžengusi prekybos įmonė „Lidl“. Šiai kompanijai daugiausia balsų skyrė ir portalo lrytas.lt skaitytojai, kurie taip pat rinko geriausius šalies verslininkus.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.