Kokius baldus savo svetainėje nori matyti lietuviai

Nors sakoma, kad savame krašte pranašas nebūsi, „Magrės baldų“ gamintojai įsitikinę, kad būtent žinios apie lietuvių skonį ir stilių padėjo įmonei įsitvirtinti Lietuvos baldų rinkoje. Bet kartu tai ir priežastis, dėl kurios baldžiai nesiveržia eksportuoti savo produkcijos.

Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
„Magrės baldų“ gamintojai įsitikinę, kad būtent žinios apie lietuvių skonį ir stilių padėjo įmonei įsitvirtinti Lietuvos baldų rinkoje.<br>Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
„Magrės baldų“ gamintojai įsitikinę, kad būtent žinios apie lietuvių skonį ir stilių padėjo įmonei įsitvirtinti Lietuvos baldų rinkoje.<br>Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

Nov 29, 2016, 9:25 AM, atnaujinta Apr 16, 2017, 9:51 PM

„Lietuviams minkštuosius baldus kuriame jau dvidešimt metų, tad ne tik gerai žinome gyventojų skonį, bet ir tam tikra prasme jį formuojame. Įvairiose tarptautinėse parodose stebime naujausias tendencijas, kurias vėliau perteikiame savo gaminiuose“, – tvirtina bedrovės „Zbiga“, valdančios prekės ženklą „Magrės baldai“, direktorė Gražina Jodikienė.

Nusitaikė į individualumą

1996 metais įkurta įmonė veiklą pradėjo turėdama 10 darbuotojų, o dabar jų turi daugiau nei pusantro šimto. Daugelis jų – patyrę specialistai. Riešėje įsikūręs baldų fabrikas per mėnesį pagamina daugiau kaip pusę tūkstančio minkštųjų svetainės ir miegamojo baldų. „Verslą pradėti paskatino gana tradicinės priežastys. Tuomet nusipirkti normalių baldų buvo labai sudėtinga. Jie atkeliaudavo daugiausia iš kaimyninių šalių ir buvo siaubingos kokybės: prastos konstrukcijos, pagaminti iš nekokybiškų medžiagų ir gobeleno.

Savo požiūrį į kokybę išlaikėme iki šiol. Nors turėjome pasiūlymų gaminti minkštuosius baldus dideliais kiekiais „Ikea“ tinklui, atsisakėme, nes norime sutelkti dėmesį į individualizuotus užsakymus, kai žmogus gali rinktis iš daugybės stilių, apmušalų ir funkcijų“, – pasakoja G. Jodikienė.

Į Lietuvą įžengusio „Ikea“ tinklo konkurentu savo įmonės ji nelinkusi vadinti, nors strategiją peržiūrėti teko. Vadovės teigimu, švedų tinkle siūlomas gana siauras minkštųjų baldų ir audinių asortimentas, savo ruožtu „Magrės baldai“ dar labiau nusitaikė į išskirtinumą ir individualius šeimų poreikius.

Lietuviams reikia puošnumo

Nors daugelis lietuvių teigia, kad jiems patinka skandinaviški minimalistiniai interjerai, „Magrės baldų“ patirtis rodo, kad tai tik įgimtas lietuvių kuklumas. Matyti, kad mūsų šalyje mėgstamas nuosaikus puošnumas, prabangos įspūdis, kuris derinamas su skandinaviška estetika.

Pastaruoju metu į madą sugrįžta retro, 70-ųjų stilistika. Baldams būdingas lengvumo įspūdis, derinami medžio, metalo ranktūriai, kojelės, rėmas. Be to, atsiranda galimybė į baldus integruoti tam tikras technologijas, pavyzdžiui, garsiakalbius, telefonų įkroviklius.

„Turime daug patirties, kad būstą įsirengiančioms ar atnaujinančioms šeimoms galėtume patarti, kokius baldus rinktis – mūsų baldai pritaikyti šiuolaikinei namų vizijai ir modernios šeimos gyvenimo ritmui“, – sako G. Jodikienė.

Verslas – rizikingas

Baldų verslas Lietuvoje nėra lengvas. Konkurencija čia didelė, be to, ir pati gamyba reikalauja nemažų investicijų. Kuriant baldus reikia gerai suprasti vartotojų poreikius, madas. Be to, gaminant baldus yra nemažai rizikos, gaisras ar kita stichija, užliejusi patalpas, gali sugadinti daug brangaus turto.

G. Jodikienė pripažįsta, kad su nelaimėmis teko susidurti akis į akį. Kartą liūtis užliejo prekybos centrą, kuriame „Magrės baldai“ eksponavo savo baldus. Tuomet įmonei pasisekė, kad jos ekspozicija buvo pirmame aukšte. Tuo tarpu daugybė kitų gamintojų baldų antrame prekybos centro aukšte buvo sugadinti.

„Kartą patys buvome atsidūrę kuriozinėje situacijoje. Atvežėme užsakytus baldus į butą, ir mūsų darbininkai, nešdami sofą, kliudė naujo brangaus televizoriaus laidą. Televizorius virto nuo spintelės ir sudužo. Buvome apdraudę civilinę atsakomybę, todėl nuostolių išvengėme – „Lietuvos draudimas“ atlygino žalą, kuri tuomet buvo, ko gero, didesnė, nei pačios sofos kaina. Šioje bendrovėje nuo nelaimingų atsitikimų draudžiame ir turtą, ir darbuotojus, ir savo civilinę atsakomybę bei automobilius“, – istoriją pasakojo G.Jodikienė.

Ji pripažįsta, kad ir apsisaugojus nuo rizikos verslą plėtoti Lietuvoje nelengva. „Kai pradėjome verslą, buvo nemažai biurokratijos, užtrukdavo gauti statybos leidimus, o mokesčių ar darbo inspektoriai tik ir žiūrėjo, prie ko čia prisikabinti. Tačiau sunkumus įveikėme ir šiandien esame patyrę, be to, pastebiu, kad ir pradėti ar plėtoti verslą yra lengviau – jeigu kyla klausimų, institucijos bendradarbiauja, pateikia atsakymus. Valstybė po truputį supranta, kad verslas yra ekonomikos stuburas“, – sako G.Jodikienė.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.