Klaipėdiečių sukurtas ir auksu apdovanotas robotas traukia vagonus

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ ne tik diegia inovatyvias technologijas, bet ir pati jas kuria.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse Lietuvos metu gaminys–2016 kompanijos „BEGA“ sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtas aukso medalis.<br>„Bega“ nuotr.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse Lietuvos metu gaminys–2016 kompanijos „BEGA“ sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtas aukso medalis.<br>„Bega“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 17, 2016, 12:17 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 10:05 PM

Šiais metais kompanijos „Bega“ specialistai savo jėgomis sukūrė bei pagamino geležinkelio vagonų patraukimo robotą ROB-45. Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse Lietuvos metu gaminys–2016 kompanijos „Bega“ sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtas aukso medalis.

Šis robotas – pirmasis autonominis įrenginys Klaipėdos jūrų uoste, skirtas atlikti vagonų traukimo funkciją ir, kitaip nei tradiciniai šilumvežiai, tam naudojantis ne dyzelinį ar kitos rūšies kurą, o elektros energiją. Tai leidžia ne tik ženkliai taupyti energetinius resursus, bet ir užtikrinti aplinkos apsaugą, darbo sąlygų gerinimą.  

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ kasmet iškrauna arba pakrauna apie 50 000-55 000 geležinkelio vagonų, gabenančių krovinius į bei iš jūrų uosto.

„Bega“ yra viena iš nedaugelio Klaipėdos uosto įmonių, turinčių Geležinkelio tarnybą bei nuosavomis pajėgomis įgyvendinančių vagonų manevravimo funkciją. Kompanija eksploatuoja 7 nuosavus lokomotyvus.

Pagrindinė problema vagonų iškrovimo ar pakrovimo procese yra ta, kad šilumvežiai dirba nepakankamai efektyviai, t.y. didžiąją laiko dalį yra laukiama, kol vagonai bus iškrauti ar pakrauti, tuo metu deginamas kuras.

Šios problemos sprendimui „Bega“ ėmėsi lokomotyvų modernizavimo programos įgyvendinimo, šilumvežius su vidaus degimo varikliais keičiant elektriniais įrenginiais, kurie energiją naudotų tik vagonų traukimo metu.

Šiemet kompanijoje „Bega“ buvo sukonstruotas pirmasis vagonų pratraukimo robotas, kuriam duotas pavadinimas ROB-45 (45 kW – elektros variklio galingumas). Šis įrenginys yra valdomas nuotoliniu būdu. Kitaip nei dirbant tradiciniu šilumvežiu, kur reikalingi du specialią kvalifikaciją turintys žmonės, t.y. mašinistas ir traukinių derintojas, vagonų pratraukimo robotą ROB-45 gali valdyti vienas asmuo.

Be to, robotas yra programuojamas taip, kad savarankiškai atliktų vagonų traukimo, sustojimo nustatytoje vietoje bei kitus manevrus be papildomo valdymo bei siųstų duomenis į centrinę dispečerinę.

ROB-45 pajėgus traukti 22 pilnai pakrautus vagonus. Šis įrenginys yra aprūpintas pažangia ratų antipraslydimo sistema, ko neturi tradiciniai šilumvežiai. Darant manevrą, įrenginys efektyviai paskirsto galią taip, kad jos būtų naudojama tiksliai tiek, kiek tam manevrui yra reikalinga.

Pradėjus eksploatuoti vagonų pratraukimo robotą ROB-45 kompanijos „Bega“ vidaus geležinkelio vagonų iškrovimo ir pakrovimo postuose, įmonės energetinių resursų sąnaudų apskaitoje fiksuojama ženkli ekonomija.

Vertinant ekologiniu požiūriu, tai leido visiškai eliminuoti sudeginamo kuro emisijas į aplinką, ženkliai mažesni yra ir šio įrenginio skleidžiamo triukšmo parametrai, lyginant su šilumvežiais, kas ypač aktualu vertinant Klaipėdos uosto terminalų gretimybę su Klaipėdos miesto gyvenamaisiais kvartalais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.