„Dar prieš pusę metų apie logistiką nieko nežinojome, bet šiandien jau neblogai išmanome šią sritį“, – pasakojo 22 metų Lukas Kairys, kartu su 29 metų kolega Justinu Simanavičiumi sukūrę sistemą „Kon.lt“
Idėją paskatino skundas
L.Kairys ir J.Simanavičius – kolegos. IT įmonėje vienas jų dirbo projektų vadovu, kitas – programuotoju.
„Vis pamąstydavau, kokią čia idėją galėčiau vystyti laisvu po darbo metu. Vieną vakarą draugas, dirbantis eksporto vadovu, pasiskundė, kad rasti tinkamą vežėją užima daug laiko“, – pasakojo L.Kairys.
Iki šiol gamintojams, norintiems pervežti savo krovinį, tekdavo nemažai paplušėti – skambinėti į visas logistikos bendroves, rašyti elektroninius laiškus, klausinėti kainų ir bandyti išsirinkti geriausią partnerį.
„Pagalvojome, kad visą šitą procesą tikrai galima palengvinti. Prieš pusę metų pradėjome po darbo vystyti šią idėją, o dabar jau pusantro mėnesio turime veikiančią sistemą“, – sakė L.Kairys.
Rasti paprasta
„Kon.lt“ – krovinių pervežimo konkursų sistema. Jos veikimo principas paprastas. Jei norite pervežti savo krovinį, tiesiog įkeliate į sistemą savo „skelbimą“ – kokį krovinį, kokiomis dienomis ir kur norite pervežti.
Sistemoje užsiregistravusios logistikos kompanijos jūsų skelbimą išanalizuoja ir pateikia savo pasiūlymus. Netrukus turite šūsnį įmonių, pasiryžusių pervežti jūsų krovinį ir lieka tiesiog atsirinkti pigiausią ar geriausią.
Tuomet užsakovas gali kontaktuoti tiesiogiai su vežėju ir toliau tartis dėl detalių. Per kelis mėnesius sistemoje užsiregistravo daugiau kaip 300 logistikos bendrovių.
„Visi pagrindiniai šalies vežėjai jau naudojasi mūsų paslaugomis. Dabar bandome pritraukti daugiau gamintojų, parodyti jiems, kad yra lengvesnis būdas rasti tinkamą vežėją“, – pasakojo L.Kairys.
Planuoja tobulinti
Iki šiol sistema buvo nemokama, bet neseniai kompanija pranešė apie tai, kad mokėti vis dėlto reiks.
„Ilgai ieškojome kam galime sukurti didžiausią vertę ir ką reikėtų apmokestinti“, – sakė L.Kairys. Nuspręsta, kad gamintojams, norintiems rasti vežėją, ir toliau nieko nereikės mokėti, o logistikos bendrovės, užsiregistravusios sistemoje bus apmokestinamos mėnesiniu mokesčiu, kuris, priklausomai nuo narystės tipo, siekia 17-30 eurų.
Kol kas krovinių savininkai apie vežėjus mato informaciją, kurią pateikia pačios bendrovės bei pagrindinius duomenis apie įmones iš rekvizitų sistemos. Tačiau ateityje planuojama pateikti daugiau informacijos.
„Pagal rekvizitų duomenis sukuriame įmonių vertinimą, bet jis daugiau patariamojo pobūdžio. Ateityje bus skelbiama apie tai, kiek pasiūlymų kompanija jau yra pateikusi, kiek jų laimėjusi“, – pasakojo L.Kairys.
Svarstoma ir apie glaudesnį pačios sistemos tarpininkavimą vežėjų ir gamintojų bendradarbiavime, bet visos galimybės šioje srityje dar nėra įvertintos.
„Bet kuriuo atveju nuolat svarstome, kaip gamintojams kuo labiau supaprastinti vežėjų paiešką, o savo sistemą padaryti kuo patikimesne“, – sakė „Kon.lt“ įkūrėjas.
Straipsnis yra projekto „Verslo genas“ dalis, kuris vykdomas kartu su didžiausia aviacijos įmonių grupe Rytų Europoje – „Avia Solutions Group“.