Tai ne vaikų žaidimai: neįtikėtina, kas tapo įtakingiausiu prekės ženklu pasaulyje

Kaip manote, koks prekės ženklas praėjusiais metais tapo įtakingiausiu pasaulyje? Nustebsite, tačiau tai – vaikiškų žaislų gamintojas.

 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų pirmoje vietoje – „Lego“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų pirmoje vietoje – „Lego“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų antroje vietoje – „Google“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų antroje vietoje – „Google“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų trečioje vietoje – „Nike“.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklų trečioje vietoje – „Nike“.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklųketvirtoje vietoje – „Ferrari“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
 2017 m. įtakingiausių prekės ženklųketvirtoje vietoje – „Ferrari“.<br> „Reuters“/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 6, 2018, 11:56 AM

Kaip rodo konsultacinės agentūros „Brand Finance“ sudarytas reitingas, būtent danų gamintojo „Lego“ vardas 2017-aisiais tapo pačiu įtakingiausiu prekės ženklu pasaulyje.

Skaičiuojant prekės ženklų kainas, „Lego“ užima tik 196-ąją vietą, tačiau įtakos lentelėje jis aplenkė „Google“, „Nike“, „Disney“ ir daugelį kitų pasaulyje žinomų vardų.

Sudarant įtakingiausių prekės ženklų reitingą, atsižvelgiama į vardo populiarumą, kompanijos reputaciją ir vartotojų lojalumą.

Reikia paminėti, kad „Lego“ ne pirmą sykį per savo istoriją paskelbtas įtakingiausiu prekės ženklu. Taip jau buvo nutikę 2015-aisiais, o 2016-aisiais jis buvo antrasis nusileidęs tik „Disney“.

Staigūs istorijos posūkiai

Šiandien sunku patikėti, kad danų kompanija 2004 m. buvo arti bankroto – tuo metu jos skola viršijo 800 mln. JAV dolerių. Netgi „Lego Brand Group“ direktorių tarybos pirmininkas Jørgenas Vigas Knudstorpas tąsyk kolegoms pripažino pralaimėjęs: „Mums po kojomis dega žemė. Nebeturime lėšų ir greičiausiai nebeišgyvensime“.

Tačiau jau 2016 m. „Lego“ pranešė apie rekordines 5,9 mlrd. JAV dolerių pajamas ir 1,5 mlrd. JAV dolerių grynąjį pelną. Kai kurie specialistai „Lego“ restruktūrizaciją pavadino viena sėkmingiausių, rašo bbc.com.

Šis žingsnis pavyko kompanijai nustojus diversifikuoti veiklą – 2005 m. ji atsisakė teminių „Legoland“ parkų, kuriems anksčiau „Lego“ atseikėdavo nemažus pinigus. Daugiau dėmesio imta skirti tiesioginei savo veiklai – žaislams gaminti.

Kadangi „Lego“ konstruktoriai patinka ne tik vaikams, 2016 m. kompanija jų pardavė 75 milijonus.

Naujosios veiklos kryptys, kurių imasi „Lego“, glaudžiai susijusios su kompanijos tiesiogine veikla. Štai 2014 m. sukurtas animacinis „Lego filmas“ uždirbo 470 mln. JAV dolerių. Po trejų metų pasirodęs „Lego Betmenas. Filmas“ kompanijai atnešė 312 mln. JAV dolerių. Tarp šiandienos „Lego“ veiklų – videožaidimai ir mobiliosios programėlės.

„Brand Finance“ ekspertų nuomone, viena didžiausių „Lego“ stiprybių yra tai, kad, kurdama naują produkciją, kompanija nesikoncentruoja tik į vaikus, o nepamiršta ir jų tėvų. Be to, kompanija nekuria atskiros produkcijos mergaitėms ir berniukams. Taip žaislai pasiekia kur kas platesnę auditoriją. „Lego vaikų kūrybai suteikia laisvę, o suaugusiems – galimybę pabūti nostalgiškiems“, – rašoma „Brand Finance“ ataskaitoje.

Rezultatai nenudžiugino

Užpernai kompanija išėjo į Kinijos rinką, kur atidarė gamyklą. Dėl to atpigo žaislų gamyba, o tai savaime palengvino konkurenciją su kitais žaislų gamintojais.

Vis dėlto 2017-ieji „Lego“ nebuvo vien džiugių naujienų metai. Rugsėjį ji pranešė, kad visame pasaulyje atleis 1,4 tūkst. darbuotojų. Tokia žinia pasirodė suskaičiavus pirmojo pusmečio rezultatus, kurie atskleidė, kad „Lego“ pajamos smuko 5 proc., o įplaukos – 3 procentais.

Tokie pokyčiai aiškinami tuo, kad po penkerių metų spartaus augimo procesai kompanijoje pasidarė sudėtingesni ir juos reikia peržiūrėti. „Pastatysime ne tokią sudėtingą organizaciją, ji bus mažesnė nei dabartinė. Taip mūsų produkcija taps prieinamesnė didesniam skaičiui vaikų“, – pareiškė J.V.Knudstorpas.

Tikėtina, kad pasirodžius naujajam „Žvaigždžių karų“ epizodui augs ir „Lego“ produkcija, skirta šiai kino sagai.

Kompanija „Lego“ iki šiol priklauso šeimai, kuri praėjusios amžiaus šeštajame dešimtmetyje ir sumanė šį konstruktorių.

2017 m. įtakingiausių prekės ženklų dešimtukas:

Pirmoje vietoje – „Lego“

Antroje vietoje – „Google“

Trečioje vietoje – „Nike“

Ketvirtoje vietoje – „Ferrari“

Penktoje vietoje – „Visa“

Šeštoje vietoje – „Disney“

Septintoje vietoje – NBC

Aštuntoje vietoje – PwC

Devintoje vietoje – „Johnson & Johnson“

Dešimtoje vietoje – „McKinsey“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: esminiai pokyčiai Vilniaus oro uoste