Ne vienas E. Muskas genijus: sėkmingiausios istorijoje automobilių reklamos

Elonas Muskas ne veltui laikomas viešųjų ryšių genijumi: „Teslos“ konkurentai, kas jie bebūtų, liko Žemėje. Tačiau tai nebuvo vienintelė automobilių reklama, palikusi pėdsakus istorijoje.

 Kompanijos „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas į kosmosą paleido jam priklausantį elektromobilį.<br> Sputinik/Scanpix nuotr.
 Kompanijos „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas į kosmosą paleido jam priklausantį elektromobilį.<br> Sputinik/Scanpix nuotr.
 Kompanijos „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Kompanijos „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Kone dešimt metų – nuo 1925-ųjų iki 1934-ųjų – Eiffelio bokštas buvo lyg didžiulis reklaminis „Citroen“ kompanijos stendas.<br> Vidapress.com nuotr.
Kone dešimt metų – nuo 1925-ųjų iki 1934-ųjų – Eiffelio bokštas buvo lyg didžiulis reklaminis „Citroen“ kompanijos stendas.<br> Vidapress.com nuotr.
 Kone dešimt metų – nuo 1925-ųjų iki 1934-ųjų – Eiffelio bokštas buvo lyg didžiulis reklaminis „Citroen“ kompanijos stendas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Kone dešimt metų – nuo 1925-ųjų iki 1934-ųjų – Eiffelio bokštas buvo lyg didžiulis reklaminis „Citroen“ kompanijos stendas.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Tačiau sunku sugalvoti ką labiau karikatūriško, nei mažytį „Vabalą“ JAV.<br> Vidapress.com nuotr.
 Tačiau sunku sugalvoti ką labiau karikatūriško, nei mažytį „Vabalą“ JAV.<br> Vidapress.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 3, 2018, 11:17 PM

Kompanijos „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas į kosmosą paleido jam priklausantį elektromobilį – jis tapo naudinguoju kroviniu per raketos „Falcon Heavy“ bandomąjį skrydį.

Taip E.Muskas nušovė du zuikius: išbandė raketą, o elektromobilis pateko į visos pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Anksčiau „Tesla“ paskelbė apie ketinimą atnaujinti „Roadster“ modelio gamybą. Geresnės reklamos ir nesugalvosi: „Tesla Roadster“ tapo pirmuoju automobiliu, pasiekusiu kosmosą.

Patys garsiausi konkurentai negali pasigirti niekuo panašiu. Tačiau praeityje būta istorijų, kurios paliko žymę automobilių reklamos metraščiuose.

Cadillac“: bauda už lyderystę

XX a. pradžioje amerikietiškų automobilių gamintojai noriai pasitelkdavo lyginamąją reklamą, kad apjuodintų konkurentus. Taip 1914 m. buvo įsukta ištisa kampanija prieš naują „Cadillac“ modelį. Šią mašiną mėginta pristatyti kaip nepakankamai patogią ir patikimą, tačiau nepamatuotai brangią.

Tais laikais tai buvo įprasta praktika. Kaip taisyklė, „apjuodintasis“ nori nenori turėdavo nusipirkti daug publikacijų žiniasklaidoje, suduoti smūgius savo priešininkams ir panašiai. Tačiau „General Motors“ nusprendė pasielgti kitaip.

2015 m. pradžioje laikraštyje „Saturday Evening Post“ pasirodė kukli žinutė „Bauda už lyderystę“ („The penalty of leadership“). Tai buvo tekstas be nuotraukos. Jame rašyta: „Kiekvienoje žmogaus veikloje tas, kuris eina priekyje, atsiduria dėmesio centre. Nesvarbu, lyderis žmogus ar gaminys – jo pėdomis seka pavydas. Pavyduoliai puola didžius poetus, dailininkus ir amatininkus, tačiau jų vardai lieka amžiams papuošti laurų vainiku. Tai, kas tikra, kalba pats už save, nustelbdamas plūdimą“.

Šis atkirtis turėjo didžiulį efektą: „Cadillac“ pardavimai pašoko, konkurentai buvo nušviesti taip nepalankiai, kad nesiryžo veltis į tolesnę polemiką.

Žinutę parašė reporteris Theodore'as F. McManusas. Po šio teksto vyras įkūrė savo reklamos agentūrą. Jis laikomas pardavimų per prekės ženklo įvaizdį koncepcijos sumanytoju.

Citroen“: prancūziškų manierų reklama

Jau 130 m. Eiffelio bokštas Paryžiuje (Prancūzija) kaip magnetas traukia lankytojus. Tačiau iš pradžių požiūris į šį objektą buvo visiškai proziškas. Todėl neturėtų stebinti, kad kone dešimt metų – nuo 1925-ųjų iki 1934-ųjų – jis buvo lyg didžiulis reklaminis „Citroen“ kompanijos stendas.

André Citroënas ant bokšto pritaisė 250 tūkst. kaitrinių lempučių. Sutemus aiškiai matydavosi, kad iš jų suformuotas automobilių kompanijos pavadinimas, Zodiako ženklai, skriejanti kometa ir žvaigždžių lietus.

Reklamos šviesa buvo tokia ryški, kad „Citroen“ užrašas iš Niujorko (JAV) į Paryžių skridusiam aviatoriui Charlesui Lindberghui buvo orientyras.

Tai buvo ne vienintelė sėkminga A.Citroëno reklamos idėja.

Būtent jis į madą atvedė žaislų gamybą prekės ženklo stiprinimo tikslais. Šiandien tą daro praktiškai visi automobilių gamintojai. Taip pat jam pirmajam priklauso mintis įrengti parduotuvę stiklinėmis sienomis.

Galiausiai A.Citroënas buvo tas, kuris nurodė savo šeimos pavardės raides iškalti ant septynių skirtingų monetų, o laikraštyje paskelbė, kad visas jas surinkęs asmuo laimės automobilį.

„Volkswagen“: dydis vis dėlto svarbus

Pokario pradžia vokiškajam automobilių gamintojui buvo sunkus ir apimtas depresijos metas. Reikalai ėjosi nei šiaip, nei taip, kol prie „Volkswagen“ vairo 1948 m. stojo Heinrichas Nordhoffas, rašo forbes.ru.

Jam pavyko įkalbinti prie kompanijos prisijungti tarptautinės patirties turinčius ir nestandartiškai mąstančius žmonės. Vienas tokių sprendimų – „Volkswagen Kafer“, dar vadinamą „Vabalu“, pristatyti greitai augančiai amerikiečių rinkai.

Tačiau sunku sugalvoti ką labiau karikatūriško, nei mažytį „Vabalą“ JAV: „laivus“ vairavę amerikiečiai svajojo apie dar didesnius automobilius. Kad ir apie 5,6 m ilgio „Cadillac Eldorado“.

Šį rūpestį „Volkswagen“ patikėjo reklamos agentūrai DDB. Jumoras ir įsimenantys šūkiai buvo jų arkliukas. Williamas Bernbachas sumanė koncepciją „Think Small“ reklamos kampanijai. Ji laikoma viena sėkmingiausių istorijoje.

Taip, „Volkswagen Kafer“ – visai ne prabangus automobilis, su kuo gamintojas be jokių užuolankų sutiko. Bet juk dėmesį reikia sutelkti į smulkmenas!

„Mūsų naujoji mašina visai ne naujiena. Į ją netilps būrys vaikų. Gatvėje niekas nepagalvos atsigręžti į jos pusę. Lygiai kaip vairuotojas nesusimąstys, kad 100 km reikės 13 litrų degalų, kad vietoj penkių kvortų tepalų užtenka penkių pintų. <...> Apie ekonomiją susimąstysite tik mokėdami nedidelį draudimo mokestį ar padengdami mažutę sąskaitą už remontą. Pagalvokite apie visa tai“.

Dėdami akcentą ant ekonomiškumo reklamos kūrėjai nepamiršo jumoro, pristatydami automobilio trūkumus kaip privalumus. Pavyzdžiui: „Jei „Volkswagen Kafer“ suges, jį lengvai nustumsite“.

Pardavimai pajudėjo, o 2009 m. DDB ir „Volkswagen“ pažymėjo pusės amžiaus nepertraukiamos draugystės jubiliejų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.